يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۷۸۶۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با حیات وحش و محیط زیست، موزه طبیعت و حیات وحش ایران - دارآباد – در روز جهانی موزه به صورت رایگان میزبان علاقمندان است .
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت : موزه طبیعت و حیات وحش ایران - دارآباد  روز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی موزه اقدام به برگزاری برنامه های ویژه جهت بازدیدکنندگان و علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش نموده است. 

وی افزود: در این روز به همت کانون آشنایی با حیات وحش ایستگاه لمس حیواناتی چون مار، لاک پشت، هامستر، جوجه تیغی و... بر پا است وعلاقمندان می توانند از تسهیلاتی نظیر تخفیف 50 درصدی سینمای 6 بعدی و رایگان بودن ورودی موزه استفاده کنند.

کارگران توزیع رایگان کتاب های محیط زیست و کارت های تصویری ویژه معرفی حیوانات جهت کودکان، برگزاری کارگاه های زیست محیطی نظیر بازیافت و معرفی گونه های در معرض خطر انقراض ویژه کودکان با بهره گیری از پخش فیلم ، استفاده از پوستر حیوانات، بازی و... همچنین ایجاد تسهیلاتی نظیر تخفیف 50 درصدی سینمای 6 بعدی و رایگان بودن ورودی موزه را از دیگر برنامه های روز جهانی موزه دانست.

شایان ذکر است موزه دارآباد از سال 1376 به عضویت شورای بین المللی موزه ها (ICOM) درآمد و به عنوان یکی از موزه های تاریخ طبیعی و علمی تخصصی فعالیت خود را در زمینه مطالعه و بررسی حیات وحش و انتقال آن از طریق آموزش و به نمایش گذاردن نمونه های قابل نگهداری در جهت افزایش دانش زیست محیطی مردم و تشویق به حفاظت از آنها ادامه داد.

نظر شما