شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۱
کد خبر: ۸۰۵۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
حبیب صادقی، هنرمند نقاش رییس اسبق موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه بی‌احترامی به مذاهب به هر شکلی تلخ و زشت است، اقدام نشریه شارلی ابدو را محکوم کرد.
حبیب صادقی هنرمند نقاش رییس اسبق موزه هنرهای معاصر در مورد حادثه کاریکاتوریست های فرانسوی کفت: مجله شارلی یک شعار را در دستور کار خود دارد و آن هم شکستن هر گونه تابو و خط قرمز است ولی یک چیزی را باید در نظر گرفت و آن هم این است که خطوط قرمز ها بی حد و حصر نیستند. قوانین اجتماعی و مذهبی را نمی توان به راحتی زیر پا گذاشت.
 
وی افزود: هر کسی هر چیزی را نمی تواند طنز کند ارزش های انسانی و مذهبی ورای ایده های روشنفکری هستند.

مدیر اسبق مرکز امور تجسمی وزارت ارشاد بیان کرد: ما در جهان هستی یک سری حقایق با احترامی داریم که در مخیله جریانات دموکراسی مابانه  و روشنفکری نمی گنجد بی احترامی کردن به همه مذاهب در هر شکل و شمایلی تلخ و زشت است.
  
صادقی به روی دیگر سکه یعنی جریان منحرف و ذاله داعش اشاره کرد و گفت: داعش از سرمایه های صهیونیسم درست شده و این موجودیت کثیف اکنون به دامان مادر خود یعنی تفکر غرب بازگشته است. من هیچ کشتاری را تایید نمی کنم زیرا در آموزه های دینی من یعنی اسلام عزیز بر لزوم مهربانی و دوست داشتن هم نوع تاکید شده پس من داعشی ها را مسلمان نمی دانم. 
 
وی بیان کرد: همه این اتفاقات به کنار، من نمی‌دانم نتانیاهو آن وسط چه می کند؟ کسی که جنایاتش در غزه و لبنان و فلسطین هرگز از یاد نمی رود چگونه به خود اجازه داده بیاید و از صلح و دوستی بگوید؟
 
صادقی در پایان گفت: داعش نه شیعه است و نه سنی. که بخواهیم در مورد داعش و رابطه آن با وحدت همیشگی شیعه و سنی صحبت کنیم. برادران سنی ما نیز داعش را از خود نمی دانند و با اعمال ننگین آن‌ها مخالف هستند و این مخالفت خود را هزاران بار رسما اعلام کرده اند.
مطالب مرتبط
نظر شما