جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۴۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

شمار مشترکان تلفن همراه در چین از ۱.۶ میلیارد گذشت

تعداد مشترکان تلفن همراه سه شرکت بزرگ مخابراتی کشور چین به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون رسیده است.
به گزارش ایرنا از وزارت صنایع و اطلاعات چین، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافته و نسبت به پایان سال ۲۰۱۸ میلادی هم ۳۴ میلیون و ۸۶۰ هزار مورد افزایش یافته است.

شمار مشترکان تلفن همراه در چین از ۱.۶ میلیارد گذشت

گزارش حاکی است تعداد مشترکان شبکه نسل چهارم مخابرات (۴G) یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون است که ۷۹.۶ درصد کل اشتراکات تلفن همراه را شامل می‌شود.

طبق گزارش وزارت صنایع و اطلاعات گستری چین در سال ۲۰۱۸ تعداد مشترکان تلفن همراه چین با افزایش ۱۴۹ میلیون نفری به ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون رسید نسبت پوشش تلفن همراه به ۱۱۲.۲ درصد رسید که در میان آن ، نرخ پوشش تلفن همراه در ۲۴ استان و شهر تابع مرکز از ۱۰۰ درصد نیز فراتر رفت.

در این گزارش آمده است آهنگ احداث شبکه مخابراتی همراه در چین تسریع یافته به طوری که در ابتدای سپتامبر سال ۲۰۱۹ وزارت صنایع و اطلاعات گستری چین برای سه موسسه مخابراتی اساسی مجوز کاربرد فرکانسهای متوسط و پائین ۵ جی را صادر کرد و آزمایش‎های ۵ جی به مقیاس گسترده در حال انجام است.

دفتر شرکت داده های بین المللی (IDC) در چین پیش بینی کرده است که قیمت بیش از ۲۰ درصد تلفن های همراه ۵G کمتر از ۲۰۰۰ یوان خواهد بود و این باعث می شود که میزان فروش تلفن های همراه هوشمند در بازار چین پس از ۳ سال متوالی نزول، ۰.۷ درصد رشد کند.

انجمن جهانی سیستم مخابراتی تلفن همراه (GSMA) پیش بینی کرد که چین در زمینه ارائه خدمات تجاری ۵G در جهان پیشتاز خواهد بود و تا سال ۲۰۲۵، مشترکان ۵G در این کشور به ۶۰۰ میلیون نفر خواهند رسید.
نظر شما