از سوی یکی از مسئولان علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد
ارتقای رتبه دانشگاه در زمینه آموزش مجازی
مسئول آموزش مجازی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارتقای رتبه دانشگاه از نظر آموزش مجازی پس از شیوع کرونا خبر داد.

دکتر عباس زاده مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی و عضو هیات علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره شیوع بیماری کرونا به ارتقای رتبه دانشگاه از نظر آموزش مجازی اشاره کرد.
به گفته وی، پس از شیوع بیماری کرونا با توجه به قرارگیری اطلاعات مربوط به دروس دانشجویان در سامانه سما ابتدا برای تمام اساتید علوم پایه و بالینی دانشکده (۱۰۰۰ نفر) این سامانه فعال و به روزرسانی شد. در مرحله بعدی با همکاری دانشکده مجازی تمام اطلاعات مربوط به دانشجویان، اساتید و دروس در سامانه نوید بارگذاری شد.
دکتر عباس زاده در ادامه گفت: در مورد دروس تئوری حدود ۲۱ بخش بیمارستانی وجود دارد که سه ماژور فارماکولوژی، پاتولوژی و رادیولوژی و ۱۸ زیرگروه آن به صورت مجزا از نظر دروس و اساتید تعریف و لینک آموزشی آن به دانشجویان ارایه شد. همچنین تعریف ۱۸ درس تئوری بالینی نیز در سامانه انجام پذیرفت .
وی با اشاره به خصوصیات سامانه نوید از نظر آپلود دروس، ایجاد تکالیف و برگزاری آزمونها افزود: ویژگیهای این سامانه به گونهای است که با استفاده از نرم افزارهای خاصی مانند adobe connect، jitsiو sky room توانستیم آزمونها را به صورت آنلاین ارائه دهیم.
به گفته دکتر عباس زاده، آموزش دانشجویان پزشکی Undergraduate در مقطع علوم پایه نیز صورت مجازی انجام میشود و اساتید در سامانه نوید دروس، پاورپویتهای صدادار، پادکستها و مولتی مدیا را آپلود کرده و کلاسهای مجازی آنها تشکیل میشد. برای استاجرها نیز بخشها و دروس تئوری بالینی تعریف شد و در حال حاضر اساتید درحال آپلود فایل دروس در سامانه هستند.
این عضو هیئت علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح در ادامه گفت: در سایت دانشکده پزشکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز قسمتی به نام آموزش مجازی ایجاد شد و اساتید دروس را در آن بخش بارگذاری کردند. با توجه به کمتر بودن تعداد دانشجویان postgraduate برگزاری کلاسهای آنلاین برای آنها راحتتر انجام شد و برخی گروهها از دستیاران برای کمک به اساتید بهره جستند و روند پیشبرد کلاس ها به خوبی انجام شد.
وی افزود: جلسات دفاع از پروپوزال و پایاننامه ها نیز در گروهها به صورت آنلاین صورت گرفت.
دکتر عباس زاده آموزش و توانمندی اساتید و دانشجویان برای استفاده از سامانهها را از اقدامات مهم در این دوران برشمرد و گفت: این توانمندی به دو شیوه انجام پذیرفت؛ به صورت مجازی و از طریق لینکهای قرار داده شده در سایت دانشکده که نحوه کار با سامانه و برگزاری آزمونها را به صورت مجازی آموزش میداد. روش دوم برگزاری کلاسهای آموزشی توانمندسازی برای اساتید بود تا راحتتر با نرم افزارها کار کنند.
مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر روند آموزشی مناسبی در دانشکده مشاهده میشود خاطرنشان کرد: تا پیش از این اقدامات، رتبه دانشگاه در حوزه آموزش مجازی مناسب نبود ولی هم اکنون با توجه به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی در دانشکده پزشکی، رتبه دانشگاه به چهارم رسیده و این رتبه در حال ارتقا است.
به گفته وی، پس از شیوع بیماری کرونا با توجه به قرارگیری اطلاعات مربوط به دروس دانشجویان در سامانه سما ابتدا برای تمام اساتید علوم پایه و بالینی دانشکده (۱۰۰۰ نفر) این سامانه فعال و به روزرسانی شد. در مرحله بعدی با همکاری دانشکده مجازی تمام اطلاعات مربوط به دانشجویان، اساتید و دروس در سامانه نوید بارگذاری شد.
دکتر عباس زاده در ادامه گفت: در مورد دروس تئوری حدود ۲۱ بخش بیمارستانی وجود دارد که سه ماژور فارماکولوژی، پاتولوژی و رادیولوژی و ۱۸ زیرگروه آن به صورت مجزا از نظر دروس و اساتید تعریف و لینک آموزشی آن به دانشجویان ارایه شد. همچنین تعریف ۱۸ درس تئوری بالینی نیز در سامانه انجام پذیرفت .
وی با اشاره به خصوصیات سامانه نوید از نظر آپلود دروس، ایجاد تکالیف و برگزاری آزمونها افزود: ویژگیهای این سامانه به گونهای است که با استفاده از نرم افزارهای خاصی مانند adobe connect، jitsiو sky room توانستیم آزمونها را به صورت آنلاین ارائه دهیم.
به گفته دکتر عباس زاده، آموزش دانشجویان پزشکی Undergraduate در مقطع علوم پایه نیز صورت مجازی انجام میشود و اساتید در سامانه نوید دروس، پاورپویتهای صدادار، پادکستها و مولتی مدیا را آپلود کرده و کلاسهای مجازی آنها تشکیل میشد. برای استاجرها نیز بخشها و دروس تئوری بالینی تعریف شد و در حال حاضر اساتید درحال آپلود فایل دروس در سامانه هستند.
این عضو هیئت علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح در ادامه گفت: در سایت دانشکده پزشکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز قسمتی به نام آموزش مجازی ایجاد شد و اساتید دروس را در آن بخش بارگذاری کردند. با توجه به کمتر بودن تعداد دانشجویان postgraduate برگزاری کلاسهای آنلاین برای آنها راحتتر انجام شد و برخی گروهها از دستیاران برای کمک به اساتید بهره جستند و روند پیشبرد کلاس ها به خوبی انجام شد.
وی افزود: جلسات دفاع از پروپوزال و پایاننامه ها نیز در گروهها به صورت آنلاین صورت گرفت.
دکتر عباس زاده آموزش و توانمندی اساتید و دانشجویان برای استفاده از سامانهها را از اقدامات مهم در این دوران برشمرد و گفت: این توانمندی به دو شیوه انجام پذیرفت؛ به صورت مجازی و از طریق لینکهای قرار داده شده در سایت دانشکده که نحوه کار با سامانه و برگزاری آزمونها را به صورت مجازی آموزش میداد. روش دوم برگزاری کلاسهای آموزشی توانمندسازی برای اساتید بود تا راحتتر با نرم افزارها کار کنند.
مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر روند آموزشی مناسبی در دانشکده مشاهده میشود خاطرنشان کرد: تا پیش از این اقدامات، رتبه دانشگاه در حوزه آموزش مجازی مناسب نبود ولی هم اکنون با توجه به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی در دانشکده پزشکی، رتبه دانشگاه به چهارم رسیده و این رتبه در حال ارتقا است.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
ثبت نام موکبهای مردمی برای حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین
روایتهای ایرانی، اینبار با زبانهای مختلف در باغ کتاب تهران
نمایش و تحلیل مستند «راه پرستاره» با حضور هنرمندان برجسته
عرضه «سووشون» پس از ۵۰ روز؛ سوم مرداد ادامه سریال پخش میشود
برپایی فرهنگسرای منتظر در جوار نماز جمعه تهران
دور جدید اجراهای تعزیه «شبیه نور» در پردیس تئاتر تهران
اکران افتتاحیه «دست ناپیدا» همراه با تجلیل از انسیه شاهحسینی
«مادران قصهگو»؛ روایت مقاومت و امید برای نسل آینده
نمایش و نقد فیلم «شمال از شمال غربی» در فرهنگسرای ارسباران
صفحه اول روزنامه ها- سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۴
فیلم؛ برگزاری ویژه برنامه "عاشورا بدون مرز" در فرهنگسرای نوجوان
اکران و نقدِ جدیدترین ساخته وس اندرسون در سینما اندیشه
واگذاری تعدادی از فضاهای تجاری سازمان فرهنگی هنری از طریق مزایده عمومی
ثبت نام دورههای تخصصی ترم تابستان خانه کاریکاتور آغاز شد
نمایشگاه بینالمللی کارتون «جنگ و صلح» در خانه کاریکاتور ایران
فیلم؛ ترانه «ای ایران ایران» توسط گروه کر آوای عشاق فرهنگسرای دانش
نمایش «جاده اردکها ۲» در فرهنگسرای ارسباران
نقد و بررسی کتاب «خداحافظ گاری کوپر» در کتابخانه شهید سیدمحمدعلی جهانآرا
همایش بزرگ مثنویخوانی «شرح اشتیاق» در فرهنگسرای ارسباران
سروده تازه میلاد عرفانپور برای این روزهای غزه/ در این داغ باید چه خاکی به سر کرد؟
فصل دهم پاتوق فیلم کوتاه از ۷ مرداد آغاز میشود
اختتامیه پویش «مادران قصهگو» با حضور تعدادی از مادران راوی دفاع مقدس برگزار میشود
نامزدهای بیستوسومین دوره جایزه قلم زرین معرفی شدند/ اختتامیه؛ دوم مرداد
نامگذاری یکی از سالنهای پردیس سینمایی باغ کتاب به نام خسرو شکیبایی
گروه هنری لبخند با نمایش شاد و خانوادگی «بیباک» در فرهنگسرای فردوس