از سوی یکی از مسئولان علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد
ارتقای رتبه دانشگاه در زمینه آموزش مجازی
مسئول آموزش مجازی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارتقای رتبه دانشگاه از نظر آموزش مجازی پس از شیوع کرونا خبر داد.

دکتر عباس زاده مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی و عضو هیات علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره شیوع بیماری کرونا به ارتقای رتبه دانشگاه از نظر آموزش مجازی اشاره کرد.
به گفته وی، پس از شیوع بیماری کرونا با توجه به قرارگیری اطلاعات مربوط به دروس دانشجویان در سامانه سما ابتدا برای تمام اساتید علوم پایه و بالینی دانشکده (۱۰۰۰ نفر) این سامانه فعال و به روزرسانی شد. در مرحله بعدی با همکاری دانشکده مجازی تمام اطلاعات مربوط به دانشجویان، اساتید و دروس در سامانه نوید بارگذاری شد.
دکتر عباس زاده در ادامه گفت: در مورد دروس تئوری حدود ۲۱ بخش بیمارستانی وجود دارد که سه ماژور فارماکولوژی، پاتولوژی و رادیولوژی و ۱۸ زیرگروه آن به صورت مجزا از نظر دروس و اساتید تعریف و لینک آموزشی آن به دانشجویان ارایه شد. همچنین تعریف ۱۸ درس تئوری بالینی نیز در سامانه انجام پذیرفت .
وی با اشاره به خصوصیات سامانه نوید از نظر آپلود دروس، ایجاد تکالیف و برگزاری آزمونها افزود: ویژگیهای این سامانه به گونهای است که با استفاده از نرم افزارهای خاصی مانند adobe connect، jitsiو sky room توانستیم آزمونها را به صورت آنلاین ارائه دهیم.
به گفته دکتر عباس زاده، آموزش دانشجویان پزشکی Undergraduate در مقطع علوم پایه نیز صورت مجازی انجام میشود و اساتید در سامانه نوید دروس، پاورپویتهای صدادار، پادکستها و مولتی مدیا را آپلود کرده و کلاسهای مجازی آنها تشکیل میشد. برای استاجرها نیز بخشها و دروس تئوری بالینی تعریف شد و در حال حاضر اساتید درحال آپلود فایل دروس در سامانه هستند.
این عضو هیئت علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح در ادامه گفت: در سایت دانشکده پزشکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز قسمتی به نام آموزش مجازی ایجاد شد و اساتید دروس را در آن بخش بارگذاری کردند. با توجه به کمتر بودن تعداد دانشجویان postgraduate برگزاری کلاسهای آنلاین برای آنها راحتتر انجام شد و برخی گروهها از دستیاران برای کمک به اساتید بهره جستند و روند پیشبرد کلاس ها به خوبی انجام شد.
وی افزود: جلسات دفاع از پروپوزال و پایاننامه ها نیز در گروهها به صورت آنلاین صورت گرفت.
دکتر عباس زاده آموزش و توانمندی اساتید و دانشجویان برای استفاده از سامانهها را از اقدامات مهم در این دوران برشمرد و گفت: این توانمندی به دو شیوه انجام پذیرفت؛ به صورت مجازی و از طریق لینکهای قرار داده شده در سایت دانشکده که نحوه کار با سامانه و برگزاری آزمونها را به صورت مجازی آموزش میداد. روش دوم برگزاری کلاسهای آموزشی توانمندسازی برای اساتید بود تا راحتتر با نرم افزارها کار کنند.
مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر روند آموزشی مناسبی در دانشکده مشاهده میشود خاطرنشان کرد: تا پیش از این اقدامات، رتبه دانشگاه در حوزه آموزش مجازی مناسب نبود ولی هم اکنون با توجه به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی در دانشکده پزشکی، رتبه دانشگاه به چهارم رسیده و این رتبه در حال ارتقا است.
به گفته وی، پس از شیوع بیماری کرونا با توجه به قرارگیری اطلاعات مربوط به دروس دانشجویان در سامانه سما ابتدا برای تمام اساتید علوم پایه و بالینی دانشکده (۱۰۰۰ نفر) این سامانه فعال و به روزرسانی شد. در مرحله بعدی با همکاری دانشکده مجازی تمام اطلاعات مربوط به دانشجویان، اساتید و دروس در سامانه نوید بارگذاری شد.
دکتر عباس زاده در ادامه گفت: در مورد دروس تئوری حدود ۲۱ بخش بیمارستانی وجود دارد که سه ماژور فارماکولوژی، پاتولوژی و رادیولوژی و ۱۸ زیرگروه آن به صورت مجزا از نظر دروس و اساتید تعریف و لینک آموزشی آن به دانشجویان ارایه شد. همچنین تعریف ۱۸ درس تئوری بالینی نیز در سامانه انجام پذیرفت .
وی با اشاره به خصوصیات سامانه نوید از نظر آپلود دروس، ایجاد تکالیف و برگزاری آزمونها افزود: ویژگیهای این سامانه به گونهای است که با استفاده از نرم افزارهای خاصی مانند adobe connect، jitsiو sky room توانستیم آزمونها را به صورت آنلاین ارائه دهیم.
به گفته دکتر عباس زاده، آموزش دانشجویان پزشکی Undergraduate در مقطع علوم پایه نیز صورت مجازی انجام میشود و اساتید در سامانه نوید دروس، پاورپویتهای صدادار، پادکستها و مولتی مدیا را آپلود کرده و کلاسهای مجازی آنها تشکیل میشد. برای استاجرها نیز بخشها و دروس تئوری بالینی تعریف شد و در حال حاضر اساتید درحال آپلود فایل دروس در سامانه هستند.
این عضو هیئت علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح در ادامه گفت: در سایت دانشکده پزشکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز قسمتی به نام آموزش مجازی ایجاد شد و اساتید دروس را در آن بخش بارگذاری کردند. با توجه به کمتر بودن تعداد دانشجویان postgraduate برگزاری کلاسهای آنلاین برای آنها راحتتر انجام شد و برخی گروهها از دستیاران برای کمک به اساتید بهره جستند و روند پیشبرد کلاس ها به خوبی انجام شد.
وی افزود: جلسات دفاع از پروپوزال و پایاننامه ها نیز در گروهها به صورت آنلاین صورت گرفت.
دکتر عباس زاده آموزش و توانمندی اساتید و دانشجویان برای استفاده از سامانهها را از اقدامات مهم در این دوران برشمرد و گفت: این توانمندی به دو شیوه انجام پذیرفت؛ به صورت مجازی و از طریق لینکهای قرار داده شده در سایت دانشکده که نحوه کار با سامانه و برگزاری آزمونها را به صورت مجازی آموزش میداد. روش دوم برگزاری کلاسهای آموزشی توانمندسازی برای اساتید بود تا راحتتر با نرم افزارها کار کنند.
مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر روند آموزشی مناسبی در دانشکده مشاهده میشود خاطرنشان کرد: تا پیش از این اقدامات، رتبه دانشگاه در حوزه آموزش مجازی مناسب نبود ولی هم اکنون با توجه به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی در دانشکده پزشکی، رتبه دانشگاه به چهارم رسیده و این رتبه در حال ارتقا است.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
جشن «ایران عزیز» هر شب میزبان حدود ۳۰ هزار مخاطب است
نغمهسرایی اقوام ایرانی به مناسبت ایام ولادت «رحمت للعالمین»
«ایران عزیز»؛ جشن همدلی و مهر- مهرداد شفق
«ایران عزیز» به حفظ وحدت اقوام کمک میکند/ تاکید بر نیاز جامعه به نشاط
«ایران عزیز» به بازگرداندن آرامش قبل از جنگ به خانوادهها کمک بسیاری میکند
نمایشگاه آثار انتزاعی «نفس چوب» در فرهنگسرای ارسباران
آیین نمادین ساخت قایق با هدف همراهی با کشتیهای صمود
بهترین هنرمندان در جشن «ایران عزیز» جمع هستند
فراخوان جشنواره شعر خاوران منتشر شد
پخش «مسابقه بزرگ ۱۰۰» از ۱۹ شهریور در شبکه سه
آغاز اکران فیلمی درباره شهدای غواص در «هنر و تجربه»
جشن «ایران عزیز»؛ نماد وحدت در کثرت اقوام ایرانی
جشن بزرگ ایران عزیز با هدف نمایش وحدت اقوام در دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) در حال برگزاری است
مردم ما به شادی عمومی احتیاج دارند/ لزوم توسعه فضای کسب و کار اقوام ایرانی
«قلک گمشده» در کارگاه آیات و نشانههای کتابخانه علامه جعفری
نمایشگاه عکس «به رنگ طبیعت» در فرهنگسرای امید
شصت و نهمین نشست دورهمی بچهکتابخونها با عنوان «ما زِ احسان خدا اخوان شدیم!»
یازدهمین نمایشگاه «ایراننوشت» از ۱۸ شهریور آغاز به کار میکند
چهارمین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزیدگان خود را شناخت
صفحه اول روزنامهها- سهشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۴
نمایش و نقد فیلم «بیل را بکش» در فرهنگسرای ارسباران
اختتامیه هفتمین دوره جشنواره موسیقی الکترواکوستیک و نهمین دوره مسابقه «رضا کروریان» در فرهنگسرای ارسباران
تهران میزبان نغمههای وحدت/ حضور سفرا در جشن موسیقی اقوام
میثم درویشانپور: جشن ایران عزیز مثل یک دورهمی خانوادگی است
نشست تخصصی نقد و بررسی شعر و ترانه در فرهنگسرای سرو