جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس

تهران به چهل سرو مقاومت مزین می‌شود

رییس فرهنگ سرای ارسباران از طراحی و نصب چهل سرو مقاومت همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهر تهران خبر دارد.
تهران به چهل سرو مقاومت مزین می‌شودمهدی یوسفی مدیر فرهنگی هنری منطقه 3 و رییس فرهنگ‌سرای ارسباران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ضمن تقدیر از رشادت و فداکاری ایثارگران هشت سال دفاع مقدس  از طراحی و ساخت سازه هایی با عنوان «یادمان سروقامتان هشت سال دفاع مقدس» خبر داد و افزود: در ادبیات فارسی سرونماد مقاومت و ایستادگی است، از این ‌رو به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازه های سرو به هنرمندان نقاش سپرده می شود تا طرح خود را با موضوع مقاومت و دفاع مقدس بر روی این سازه ها  اجرا کنند.

وی با بیان اینکه آماده سازی این سازه ها در مراحل نهایی خود قرار دارد گفت: تعدادی از هنرمندان نقاش (احسان زكاري، استاد جوزاني، راحله برخورداري، علي اكبر عموزاد، كيارش بياباني همداني، محمود حضرتي، مليحه بخشيان و ميثم نامدار)   در یک «ورک شاپ» هنری در محوطه ایوان انتظار به نقاشی و طراحی بر روی سازه ها می پردازند.

تهران به چهل سرو مقاومت مزین می‌شود

وی افزود:  این سازه ها از جنس فولاد که نماد استحکام و استقامت است ساخته شده و پس از اجرا در نقاط  مختلف شهر تهران و با نام شهدای هر منطقه مزین می شود تا در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

یوسفی افزود: این برنامه با همکاری مدیریت تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به همت فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود .
رییس فرهنگ‌سرای ارسباران از علاقه مندان دعوت کرد تا  برای بازدید از مراحل آفرینش این آثار هنری از ساعت ۱۴ روز ۸ مهر ماه به مدت 3 روز درمیدان ولی‌عصر(عج) ایوان انتظار حضور یابند.

تهران به چهل سرو مقاومت مزین می‌شود
نظر شما