جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۷۱۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
دبیر دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال خبر داد:

رقابت هزار و ۱۴۳ اثر در دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال

دبیر دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال از حضور یک‌هزار و ۱۴۳ اثر برای رقابت در بخش‌های مختلف این رویداد بزرگ در حوزه رسانه‌های دیجیتال خبر داد که در سامانه مربوط ثبت نام کرده‌اند.
رقابت هزار و ۱۴۳ اثر در دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ،  اصغر امیرنیا با اشاره به جزئیات دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، گفت: بخش «سواد رسانه‌ای» جشنواره با ثبت ۲۶۹ اثر بیشترین تعداد دریافت اثر را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: مخاطبان جشنواره دوازدهم رسانه‌های دیجیتال با ارسال ۱۹۸ اثر به بخش‌ «خدمات مطالعات آموزشی» و ۱۹۴ اثر به بخش «خانواده و سبک زندگی» رتبه دوم و سوم استقبال از بخش‌های مختلف جشنواره را به نام این ۲ بخش ثبت کردند.

دبیر دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: با اتمام روند ثبت نام شرکت‌کنندگان دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، کار داوری آثار آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز عید سعید غدیر به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال امسال در محورهای اصلی «انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» برگزار می‌شود.
«تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال» ۴ بخش این جشنواره هستند که برگزاری آن در بستر پلتفرم پلتزار به نشانی www.platzaar.ir در جریان است.

نایب رییس مجمع ناشران دیجیتال اسلامی نیز در گفتگویی با گروه فرهنگی ایرنا با تاکید بر آمادگی ایران برای ورود به حوزه‌های جهانی اقتصاد دیجیتال، گفت: ارائه محصولات و دستاوردهای ارزشمند متخصصان حوزه فضای مجازی ایران به دیگر کشورها می‌تواند از مهمترین‌ کارکردهای جشنواره رسانه‌های دیجیتال باشد.

سعید مشهدی با اشاره به تغییرات در حوزه‌های پلتفرمی، کمک به معرفی پلتفرم و محتوای فاخر تولید داخل، را از دیگر کارکردهای جشنواره‌هایی چون رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما ظرفیت تولید محتوای ارزشمند و خاص در حوزه فضای مجازی را دارد افزود: به همت متخصصان دیجیتال ایرانی، در تولید محتوای فاخر فارسی بین اندک کشورهای فارسی‌زبان جهان سرآمد هستیم. این در حالی است که کشورهای پرتعداد عرب زبان در تولید محصولات فاخر، نرم افزارها و محتوای فضای مجازی توفیق چندانی نداشته‌اند.

نظر شما