جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
محاسن نمایشگاه عطرسیب از نگاه فروشندگان و مخاطبان

ازکاهش هزینه‌ها تا کیفیت مرغوب محصولات در نمایشگاه عطرسیب

ارائه محصولات متنوع باکیفیت و ارزان قیمت به تشکل‌های مذهبی به صورت متمرکز و دریک مکان و کاهش هزینه‌های هیئت‌ها و کاهش تردد‌های غیرضروری در سطح شهر برای خرید و کمک به کاهش بار ترافیک شهر را می توان از محاسن برگزاری نمایشگاه عطر سیب برشمرد.
نگاهی به نمایشگاه‌عطر سیب از منظر اقتصاد///به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، با نزدیک شدن به ماه محرم، کم کم هیئت‌های مذهبی، مساجد، تکایا و حسینه‌ها، نواقص، نیازها و اقلام لازم خود را تهیه می‌کنند تا در طول ماه‌های محرم و صفر به بهترین نحو میزبان عزاداران حضرت اباعبدلله الحسین (علیه السلام) باشند و دچار کمبود نشوند.
 شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم ها و برنامه های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 پرچم آزادی خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه دارند.
 از طرفی  دسترسی به محل‌های عرضه وسایل عزاداری محرم که هم قیمت‌های مناسبی داشته باشند و هم تمامی اجناس مورد نیاز را یکجا ارائه دهند برای همگان فراهم نیست.
نوزدهمین  "نمایشگاه فرهنگی عطرسیب " حدودا  بعد از سه سال تعطیلی اینبار درست در مرکزیت شهر تهران واقع در میدان امام حسین (ع) به منظور تامین و عرضه کالاها و نیازهای هیات‌های مذهبی از جمله اقلام صوتی، لوازم آشپزی، پرچم، لباس، زنجیر و طبل ، روشنایی،ظروف یکبار مصرف و... هیئت ها و شهروندان و تشكل های مذهبی را به سوی خودمی  کشاند.
این نمایشگاه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و فروشگاه شهروند تسهیلات خاصی برای  شهروندان و هیات‌های مذهبی از جمله ارائه تخفیف و بن همراه در نظرگرفته است و این امکان را فراهم نمود که  تا هم تولیدکنندگان راحت‌تر محصولاتشان را به دست مصرف‌کننده برسانند و هم تهیه این‌گونه اقلام برای همه ساده‌تر شود.
نمایشگاه عطر سیب دارای ۵۵ غرفه است که امروزششمین  روز خود را سپری میکندو به علت استقبال شهروندان تا سه شنبه نیز تمدید شده است.
در یکی از روزهای این نمایشگاه درگرمای به نسبت داغ نیمه تابستان از غرفه ها بازدید کردیم و نظر برخی از فروشندگان و‌خریداران  از برگزاری چنین نمایشگاههای مناسبتی جویا شدیم که می خوانیم؛

کاهش قیمت ها و افزایش تقاضا 
یکی از شلوغ ترین غرفه ها روشنایی و لوازم الکتریکی است که سه نفر فروشنده همزمان پاسخگوی مراجعان هستند،امیر ایطا یکی از فروشنده های جوان غرفه الکتریکی می گوید، سالهای قبل  چند روز مانده به شروع ماه محرم  در این نمایشگاه شرکت کرده است و15 سال است که دراین نمایشگاه حضور دارد او در غرفه الکتریکی  انواع لامپ و روشنایی به  هیئت ها و شهروندان  به فروش می رساند درباره فروش در این نمایشگاه می گوید:فروش ما  دراین نمایشگاه به نسبت مغازه بیشتر است وتقاضا زیادتر  است ما هم به همین نسبت  قیمتها را کاهش دادیم و وسایل الکتریکی را با قیمت  مناسب تر ارائه می دهیم و قیمت ها را از مغازه 15 درصد کمترارائه می دهیم  تا تقاضا زیاد باشد و ما هم به نسبت سود بیشتری ببریم .
 این فروشنده جوان می گوید :کاش مبلغی که به هیئت ها داده می شود  با توجه به تورم  و گرانی ها کمی بیشتر در نظر گرفته شود تا شهروندان با توجه به بن و سهمیه ای که دارند بتوانند راحت ترخرید کنندچون اغلب مخاطبان برای هیئت ها خرید می کنند و مصرف آنها شخصی نیست.

قیمت اجناس زیادشده است 
غرفه کتیبه ها و پرچم در پارچه های رنگ به رنگ ومتنوع از غرفه های جذاب این نمایشگاه محسوب می شود، سید محمدمصطفی مرتضایی نژاد که در این  غرفه حضوردارد می گوید :هرساله که هیئت های مختلف برایآغاز ایام محرم قصد خرید می کنند و‌ به بازار مراجعه می کنند باقیمت های زیاد مواجه می شوند که در واقع تولید کننده هم حق دارندولی امروز قدرت خرید مردم کاهش پیداکرده است  او می گوید :سازمانها و ارگانهامی توانند  بستر را طوری فراهم کنند که هیأت ها  حداقل 50درصد اقلام را بتوانند تهیه کنند و بقیه را هم با کمک  مردم و نیروهای مردمی و عاشقان آن حضرت  فراهم کنند.

ازکاهش هزینه‌ها تا کیفیت مرغوب محصولات در نمایشگاه عطرسیب

ماسک و مواد ضدعفونی از اقلام ضروری
امسال با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی غرفه بهداشتی فروش ماسک و انواع مواد ضد عفونی کننده به محصولات ضروری هیئت ها تبدیل شده است  .لیلا نوری در غرفه بهداشتی به این نکته اشاره می کند که هیئت ها امسال جهت لزوم رعایت پروتکل بهداشتی بصورت عمده و‌تعداد زیاد اقلام بهداشتی را از ما خریداری می کنند که کمک بزرگی به فروش ما در این مدت کوتاه کرده است و از حضور دراین نمایشگاه احساس رضایت می کرد.

اجناس مرغوبتر و دارای کیفیت بهتر 
 مرتضی رستمی  درغرفه پلاستیک و لوازم یکبار مصرف گیاهی به نکته مهمی اشاره کرد او بحث اصلی و مزیت اینگونه نمایشگاهها و جشنواره ها را موجودی یکجای کالا ها در یک مکان دانست  و گفت با حضور در این نمایشگاهها تمام  اقلام از یکجا خریده می شود و دیگر نیازی به هزینه رفت و آمد نیست و کرایه به  اطراف و حواشی تهران پرداخت نمی شود و هیئت ها می توانند  اقلام را از یکجا خریداری کنند که این بسیار به صرفه است .
مرتضی رستمی همچنین گفت :تمامی محصولات  تحت نظارت کنترل کیفیت شهروند و با کیفیت تر عرضه می شود.واین کالا ها جزو برترین کالاست و  قیمت ها کمترین حالت ممکن است  چون اکثرا تولید کننده هستند که بدون واسطه محصولاتشان را عرضه می کنند و دست واسطه گر در این نمایشگاه کوتاه است .


مقایسه اجناس در کنار هم 
محسن کاشفی در غرفه مواد غذایی روغن لادن می گوید :ما اینجا روغن ها را  7000 تومن کمترعرضه می کنیم و در کنار برندهای مختلف روغن آقتاب به خریدار این فرصت را می دهیم که به راحتی بتواند اجناس را با هم مقایسه و پس ازآن خرید کنند. 

رضایت مراجعان
همچنین خریدارارن اغلب از نحوه ارائه و محصولات و قیمت ها رضایت داشتند.داود اشرفی رابط فرهنگی هیإت رضوین تهران واقع درراه آهن  خیابان دشت آزادگان است او ناراحتی خود را از اینکه سالهای پیش این نمایشگاه برگزارنشداعلام کرد  و  مبلغ درنظرگرفته شده در بن های هیئت ها را بسیار کم دانست ‌وی نظم در امور مالی و‌نحوه پرداخت هاو ساماندهی غرفه ها را به عنوان نقاط قوت این نمایشگاه نام برد.

این نمایشگاه تا تاریخ سه شنبه 19 مرداد از ساعت 9 تا 20 آماده خدمات رسانی به تشکل های مذهبی ، هیئت ها و شهروندان خواهد بود.
خبرهای مرتبط
نظر شما