جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

نسخه نفیس و ارزشمند مُرقّع هند و ایرانی بازنشر می‌شود

مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر، نسخه نفیس و ارزشمند مُرقّع هند و ایرانی را بازنشر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری فرهنگ و هنر، به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، انتشارات فرهنگستان هنر در نظر دارد، پس از سال‌ها، نسخه مُرقّع هند و ایرانی را سال جاری و مُرقّع گلشن را در سال ۱۴۰۱ بازنشر کند و این مُرقّعات گران‌سنگ را در دسترس پژوهندگان، علاقه‌مندان و مجموعه‌داران قرار دهد.

نسخه نفیس و ارزشمند مُرقّع هند و ایرانی بازنشر می‌شود

دو اثر مشهور مُرقّع هند و ایرانی و مُرقّع گلشن از جمله مُرقّعاتی است که امروزه، تحت عنوان «مکتب هند و ایرانی» زینت‌بخش بسیاری از موزه‌ها و گنجینه‌های هنری داخل و خارج کشور است. این آثار که در گنجینۀ کاخ‌موزه گلستان نگهداری می‌شوند از آثار بسیار نفیس این موزه به شمار می‌آیند.

در كتابت مُرقّع هند و ایرانی، خوش‌نویسان مشهوری همچون سلطان محمد نور، سلطان محمد خندان و میرعماد سیفی دست داشته‌اند و هنرمندانی همچون بشنداس، منوهر، كوردهن، فرخ بیك، محمد یوسف و ابوالحسن نادرالزمان نیز آن را به زیور نقاشی آراسته‌اند.

مُرقّع هند و ایرانی دستاورد تازه مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) برای اهل ادب و هنر در سال 1400 است که در 172 صفحه منتشر و با بهای 1میلیون و 600 هزار تومان عرضه خواهد شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب نفیس و ارزشمند می‌توانند به نشانی اینترنتی www.matnpub.ir مراجعه و با 25درصد تخفیف، با پرداخت 1 میلیون و 200 هزار تومان، آن را پیش‌خرید کنند. گفتنی است زمان تقریبی تحویل کتاب نیمه اول بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

نظر شما