نقش رسانهها در افکار آرایی جامعه
رسانهها یکی از مهمترین وسایل شکلدهی به افکار عمومی هستند. رسانهها با استفاده از روشهای مختلف میتوانند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و نظر مخاطبان خود را در زمینه یک اتفاق تغییر دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ظهور رسانههای دیجیتال در کنار رسانههای سنتی توانسته است بر افکار و عقاید مردم تأثیر ویژهای بگذارد. خصوصاً با افزایش روزافزون استفاده از فضای مجازی توسط مخاطبان، شاهد نفوذ و تأثیر رسانههای دیجیتال در افکار عمومی هستیم.

افکار عمومی مجموعهای از افکار آرایی است که مردم به آن ایمان دارند. افکار عمومی نوعی داوری عمومی، قضاوت، ارزیابی یا اظهار عقیده گروههای اجتماعی یا عامه درباره یک واقعه است که حتی ممکن است صحیح هم نباشد. یکی از مهمترین وسایل در شکلدهی به افکار عمومی رسانهها هستند. رسانهها برای اقناع و تأثیرگذاری بر افکار عمومی بین پدیدهها و واقعیت قرار میگیرند و فرآیند آن به این ترتیب است که رسانهها با تکنیکهای خود مانند انگارهسازی، برچسبزنی، برجستهسازی و... بر ادراک و احساس مخاطب تأثیر میگذارند که این تغییر منجر به یک عملکرد و واکنش میشود. این عملکرد میتواند یک تهدید و یا یک فرصت باشد. بنابراین باید قدرت رسانهها را در تهدیدسازی و فرصتسازی بسیار جدی گرفت.
در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید:
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
بدنِ مادرانه یعنی عبور از خویشتن خویش
بازارچه «نگار آسمانی» در بوستان خیام برپا میشود
اردوی مادر و فرزندی به همت کتابخانه فرهنگسرای سرو
مدیر باغ کتاب: فروش کتاب رشد ۱۰۰ درصدی داشته است
شهاب حسینی تهیهکننده «پتک» شد؛ «نهنگ عنبر ۳» ساخته میشود
«قصه شکوه» با محوریت نگاه رهبر انقلاب به جایگاه زن مسلمان منتشر شد
«مادر» به شبکه نمایش میآید
نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «شهر نقاشی » نگارخانه ابن سینا
افتتاح «سینماحقیقت» با رنگ ایران و روز مادر
نمایش و تحلیل فیلم «فرانکنشتاین» در فرهنگسرای ارسباران
رونمایی از فیلم «بی بی مریم» در باغ موزه قصر
نمایشگاه «فراتر از نگاه» در باغموزه قصر
هدیهای از جنس فرهنگ؛ پویش بزرگ «کتاب مامان۲» در تهران کلید خورد
نشست ماهانه «خانه ترانه» در فرهنگسرای ارسباران
تجلیل از مادر شهید سردار محمود باقری از شهدای جنگ ۱۲ روزه
«نگار آسمانی» به فرهنگسراهای پایتخت میآید