به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ظهور رسانههای دیجیتال در کنار رسانههای سنتی توانسته است بر افکار و عقاید مردم تأثیر ویژهای بگذارد. خصوصاً با افزایش روزافزون استفاده از فضای مجازی توسط مخاطبان، شاهد نفوذ و تأثیر رسانههای دیجیتال در افکار عمومی هستیم.
افکار عمومی مجموعهای از افکار آرایی است که مردم به آن ایمان دارند. افکار عمومی نوعی داوری عمومی، قضاوت، ارزیابی یا اظهار عقیده گروههای اجتماعی یا عامه درباره یک واقعه است که حتی ممکن است صحیح هم نباشد. یکی از مهمترین وسایل در شکلدهی به افکار عمومی رسانهها هستند. رسانهها برای اقناع و تأثیرگذاری بر افکار عمومی بین پدیدهها و واقعیت قرار میگیرند و فرآیند آن به این ترتیب است که رسانهها با تکنیکهای خود مانند انگارهسازی، برچسبزنی، برجستهسازی و... بر ادراک و احساس مخاطب تأثیر میگذارند که این تغییر منجر به یک عملکرد و واکنش میشود. این عملکرد میتواند یک تهدید و یا یک فرصت باشد. بنابراین باید قدرت رسانهها را در تهدیدسازی و فرصتسازی بسیار جدی گرفت.
در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید: