مرزی میان عشق و خیانت
«ملاقات خصوصی» فیلمی در ژانر ملودرام عاشقانه برگرفته از یک داستان واقعی است. یک داستان عشقی متفاوت از جنس خباثت است. داستانی غافلگیر کننده دارد. تقابل عشق و خیانت، عشقی غیر معمول درست مانند دشتی پر از گل و خارهایی لا به لای آنها.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، - بابک برزگرمنتقد سینما - فضایی که پروانه (پریناز ایزدیار) متعدد در آن میچرخد، با انگشتانش لطافت گلها را لمس و خارها دستش را خراش میدهند. گاه شاد و گاهی غمگین است، حس آزادی و رهایی دارد ولی رنج و غم خانواده را در سینه دارد. ملاقات خصوصی از دل قصه هایی پایین شهری و طبقه فقیری میآید که قصههایشان حول محور مواد مخدر، جرم و جنایت و زندان بیرون می آید. فیلم با تمام ایراداتش که بیشتر به فیلمنامه برمیگردد و در ادامه بهطور مفصلتر به آن خواهم پرداخت، استانداردهای زیادی را به درستی ترسیم کرده است. فیلم ملاقات خصوصی بیانگر قدرت عشق است.
«فرهاد» برای جلو انداختن آزادیش باید دل پروانه را بدست بیاورد و این سرآغاز فراز و فرود داستان فیلم است در ادامه به اختصار با عملکرد تیم تولید بیشتر آشنا میشویم. هوتن شکیبا شاید یکی از سخت ترین کارهای کارنامه اش را بازی کرده باشد ولی بازی های بس بهتر از این در پرونده بازیگریش دارد. صورت بدون حس و لحن صدای هوتن شکیبا به بیننده هیچ کمکی در نشان دادن افکارش ندارد. افکاری که در ابتدا رذیلانه ولی در ادامه درگیر عشقی واقعی می شود.
پریناز ایزدیار در نقش پروانه نشان داد به پختگی کامل در بازیگری رسیده. مشخص است روی فن بیانش کار کرده و نقش یک دختر جنوب شهری را به خوبی ایفا میکند. پریناز ایزدیار هوشمندانه در بازیاش بین یک دختر باهوش و مستقل و یک دختر احساسی و عاشق نوسان دارد. دختری قدرتمند که روی پای خودش ایستاده و در سخت ترین مراحل زندگی خودش تصمیم میگیرد.
فیلمبرداری کار بسیار دقیق و قاب ها به درستی گرفته شده اند. موسیقی بسیار تاثیرگذار و زیباست و اثر درستی بر فیلم دارد. کارگردانی با هوش دارد با اینکه اولین کار بلند سینماییش را میسازد ولی آموزه های خوبی از فیلم کوتاه یاد دارد و چیدمان قاب ها کنار هم و میزانسن خوب نشان از ظهور جوانی دارد که آینده خوشی را میشود برای او ترسیم کرد.
انتخاب زاویه دید ابتدای فیلم برای نشان دادن ورود به این رابطه کارکرد درستی دارد. ما ابتدا همراه با پروانهای هستیم که صرفا قرار است از نشانههای بیرونی زندگی یک مرد به شناخت او برسد. یک عکس از پروفایل مرد جوان را دیده است و صدای او را شنیده است.
به خانه مادرش می رود و با گذشته و نحوه زندگیش آشنا میشود. جایگاه اجتماعی خوبی داشته و بر اثر یک اشتباه به زندان افتاده است. اما ایراداتی بر فیلمنامه وارد است اول اینکه حدود یک ساعت بعد از شروع فیلم ما متوجه جرم فرهاد میشویم. معرفی شخصیت ها بسیار طولانی است و در یک سوم ابتدایی عملا ما متوجه موضوع نمیشویم.
بنابر این نوشتار به نقل از ایرنا، دو سوم میانی ضرباهنگ تند روان و زیبا دارد که همین موضوع بیننده را پای فیلم نگاه می دارد. قاچاق مواد مخدر و استفاده از زنان برای جابجایی، نحوه جابجایی مواد در زندان و خشونت های خانوادگی به درستی در فیلم نشان داده شده است.
یک سوم پایانی فیلم باز ضرباهنگ کند میشود که این ریتم سینوسی فیلمنامه کمی به فیلم ضربه میزند.اگر تایم فیلم کمی کوتاه تر شود تاثیر پذیری بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. ملاقات خصوصی قطعا فیلم بیاشتباهی نیست اما وقتی همه عوامل را کنار هم قرار میدهیم فیلم خوبی را شاهد هستیم که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
«فرهاد» برای جلو انداختن آزادیش باید دل پروانه را بدست بیاورد و این سرآغاز فراز و فرود داستان فیلم است در ادامه به اختصار با عملکرد تیم تولید بیشتر آشنا میشویم. هوتن شکیبا شاید یکی از سخت ترین کارهای کارنامه اش را بازی کرده باشد ولی بازی های بس بهتر از این در پرونده بازیگریش دارد. صورت بدون حس و لحن صدای هوتن شکیبا به بیننده هیچ کمکی در نشان دادن افکارش ندارد. افکاری که در ابتدا رذیلانه ولی در ادامه درگیر عشقی واقعی می شود.
پریناز ایزدیار در نقش پروانه نشان داد به پختگی کامل در بازیگری رسیده. مشخص است روی فن بیانش کار کرده و نقش یک دختر جنوب شهری را به خوبی ایفا میکند. پریناز ایزدیار هوشمندانه در بازیاش بین یک دختر باهوش و مستقل و یک دختر احساسی و عاشق نوسان دارد. دختری قدرتمند که روی پای خودش ایستاده و در سخت ترین مراحل زندگی خودش تصمیم میگیرد.
فیلمبرداری کار بسیار دقیق و قاب ها به درستی گرفته شده اند. موسیقی بسیار تاثیرگذار و زیباست و اثر درستی بر فیلم دارد. کارگردانی با هوش دارد با اینکه اولین کار بلند سینماییش را میسازد ولی آموزه های خوبی از فیلم کوتاه یاد دارد و چیدمان قاب ها کنار هم و میزانسن خوب نشان از ظهور جوانی دارد که آینده خوشی را میشود برای او ترسیم کرد.
انتخاب زاویه دید ابتدای فیلم برای نشان دادن ورود به این رابطه کارکرد درستی دارد. ما ابتدا همراه با پروانهای هستیم که صرفا قرار است از نشانههای بیرونی زندگی یک مرد به شناخت او برسد. یک عکس از پروفایل مرد جوان را دیده است و صدای او را شنیده است.
به خانه مادرش می رود و با گذشته و نحوه زندگیش آشنا میشود. جایگاه اجتماعی خوبی داشته و بر اثر یک اشتباه به زندان افتاده است. اما ایراداتی بر فیلمنامه وارد است اول اینکه حدود یک ساعت بعد از شروع فیلم ما متوجه جرم فرهاد میشویم. معرفی شخصیت ها بسیار طولانی است و در یک سوم ابتدایی عملا ما متوجه موضوع نمیشویم.
بنابر این نوشتار به نقل از ایرنا، دو سوم میانی ضرباهنگ تند روان و زیبا دارد که همین موضوع بیننده را پای فیلم نگاه می دارد. قاچاق مواد مخدر و استفاده از زنان برای جابجایی، نحوه جابجایی مواد در زندان و خشونت های خانوادگی به درستی در فیلم نشان داده شده است.
یک سوم پایانی فیلم باز ضرباهنگ کند میشود که این ریتم سینوسی فیلمنامه کمی به فیلم ضربه میزند.اگر تایم فیلم کمی کوتاه تر شود تاثیر پذیری بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. ملاقات خصوصی قطعا فیلم بیاشتباهی نیست اما وقتی همه عوامل را کنار هم قرار میدهیم فیلم خوبی را شاهد هستیم که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
ثبت نام موکبهای مردمی برای حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین
روایتهای ایرانی، اینبار با زبانهای مختلف در باغ کتاب تهران
نمایش و تحلیل مستند «راه پرستاره» با حضور هنرمندان برجسته
عرضه «سووشون» پس از ۵۰ روز؛ سوم مرداد ادامه سریال پخش میشود
برپایی فرهنگسرای منتظر در جوار نماز جمعه تهران
دور جدید اجراهای تعزیه «شبیه نور» در پردیس تئاتر تهران
اکران افتتاحیه «دست ناپیدا» همراه با تجلیل از انسیه شاهحسینی
«مادران قصهگو»؛ روایت مقاومت و امید برای نسل آینده
نمایش و نقد فیلم «شمال از شمال غربی» در فرهنگسرای ارسباران
صفحه اول روزنامه ها- سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۴
فیلم؛ برگزاری ویژه برنامه "عاشورا بدون مرز" در فرهنگسرای نوجوان
اکران و نقدِ جدیدترین ساخته وس اندرسون در سینما اندیشه
واگذاری تعدادی از فضاهای تجاری سازمان فرهنگی هنری از طریق مزایده عمومی
ثبت نام دورههای تخصصی ترم تابستان خانه کاریکاتور آغاز شد
نمایشگاه بینالمللی کارتون «جنگ و صلح» در خانه کاریکاتور ایران
فیلم؛ ترانه «ای ایران ایران» توسط گروه کر آوای عشاق فرهنگسرای دانش
نمایش «جاده اردکها ۲» در فرهنگسرای ارسباران
نقد و بررسی کتاب «خداحافظ گاری کوپر» در کتابخانه شهید سیدمحمدعلی جهانآرا
همایش بزرگ مثنویخوانی «شرح اشتیاق» در فرهنگسرای ارسباران
سروده تازه میلاد عرفانپور برای این روزهای غزه/ در این داغ باید چه خاکی به سر کرد؟
فصل دهم پاتوق فیلم کوتاه از ۷ مرداد آغاز میشود
اختتامیه پویش «مادران قصهگو» با حضور تعدادی از مادران راوی دفاع مقدس برگزار میشود
نامزدهای بیستوسومین دوره جایزه قلم زرین معرفی شدند/ اختتامیه؛ دوم مرداد
نامگذاری یکی از سالنهای پردیس سینمایی باغ کتاب به نام خسرو شکیبایی
گروه هنری لبخند با نمایش شاد و خانوادگی «بیباک» در فرهنگسرای فردوس