مرزی میان عشق و خیانت
«ملاقات خصوصی» فیلمی در ژانر ملودرام عاشقانه برگرفته از یک داستان واقعی است. یک داستان عشقی متفاوت از جنس خباثت است. داستانی غافلگیر کننده دارد. تقابل عشق و خیانت، عشقی غیر معمول درست مانند دشتی پر از گل و خارهایی لا به لای آنها.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، - بابک برزگرمنتقد سینما - فضایی که پروانه (پریناز ایزدیار) متعدد در آن میچرخد، با انگشتانش لطافت گلها را لمس و خارها دستش را خراش میدهند. گاه شاد و گاهی غمگین است، حس آزادی و رهایی دارد ولی رنج و غم خانواده را در سینه دارد. ملاقات خصوصی از دل قصه هایی پایین شهری و طبقه فقیری میآید که قصههایشان حول محور مواد مخدر، جرم و جنایت و زندان بیرون می آید. فیلم با تمام ایراداتش که بیشتر به فیلمنامه برمیگردد و در ادامه بهطور مفصلتر به آن خواهم پرداخت، استانداردهای زیادی را به درستی ترسیم کرده است. فیلم ملاقات خصوصی بیانگر قدرت عشق است.
«فرهاد» برای جلو انداختن آزادیش باید دل پروانه را بدست بیاورد و این سرآغاز فراز و فرود داستان فیلم است در ادامه به اختصار با عملکرد تیم تولید بیشتر آشنا میشویم. هوتن شکیبا شاید یکی از سخت ترین کارهای کارنامه اش را بازی کرده باشد ولی بازی های بس بهتر از این در پرونده بازیگریش دارد. صورت بدون حس و لحن صدای هوتن شکیبا به بیننده هیچ کمکی در نشان دادن افکارش ندارد. افکاری که در ابتدا رذیلانه ولی در ادامه درگیر عشقی واقعی می شود.
پریناز ایزدیار در نقش پروانه نشان داد به پختگی کامل در بازیگری رسیده. مشخص است روی فن بیانش کار کرده و نقش یک دختر جنوب شهری را به خوبی ایفا میکند. پریناز ایزدیار هوشمندانه در بازیاش بین یک دختر باهوش و مستقل و یک دختر احساسی و عاشق نوسان دارد. دختری قدرتمند که روی پای خودش ایستاده و در سخت ترین مراحل زندگی خودش تصمیم میگیرد.
فیلمبرداری کار بسیار دقیق و قاب ها به درستی گرفته شده اند. موسیقی بسیار تاثیرگذار و زیباست و اثر درستی بر فیلم دارد. کارگردانی با هوش دارد با اینکه اولین کار بلند سینماییش را میسازد ولی آموزه های خوبی از فیلم کوتاه یاد دارد و چیدمان قاب ها کنار هم و میزانسن خوب نشان از ظهور جوانی دارد که آینده خوشی را میشود برای او ترسیم کرد.
انتخاب زاویه دید ابتدای فیلم برای نشان دادن ورود به این رابطه کارکرد درستی دارد. ما ابتدا همراه با پروانهای هستیم که صرفا قرار است از نشانههای بیرونی زندگی یک مرد به شناخت او برسد. یک عکس از پروفایل مرد جوان را دیده است و صدای او را شنیده است.
به خانه مادرش می رود و با گذشته و نحوه زندگیش آشنا میشود. جایگاه اجتماعی خوبی داشته و بر اثر یک اشتباه به زندان افتاده است. اما ایراداتی بر فیلمنامه وارد است اول اینکه حدود یک ساعت بعد از شروع فیلم ما متوجه جرم فرهاد میشویم. معرفی شخصیت ها بسیار طولانی است و در یک سوم ابتدایی عملا ما متوجه موضوع نمیشویم.
بنابر این نوشتار به نقل از ایرنا، دو سوم میانی ضرباهنگ تند روان و زیبا دارد که همین موضوع بیننده را پای فیلم نگاه می دارد. قاچاق مواد مخدر و استفاده از زنان برای جابجایی، نحوه جابجایی مواد در زندان و خشونت های خانوادگی به درستی در فیلم نشان داده شده است.
یک سوم پایانی فیلم باز ضرباهنگ کند میشود که این ریتم سینوسی فیلمنامه کمی به فیلم ضربه میزند.اگر تایم فیلم کمی کوتاه تر شود تاثیر پذیری بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. ملاقات خصوصی قطعا فیلم بیاشتباهی نیست اما وقتی همه عوامل را کنار هم قرار میدهیم فیلم خوبی را شاهد هستیم که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
«فرهاد» برای جلو انداختن آزادیش باید دل پروانه را بدست بیاورد و این سرآغاز فراز و فرود داستان فیلم است در ادامه به اختصار با عملکرد تیم تولید بیشتر آشنا میشویم. هوتن شکیبا شاید یکی از سخت ترین کارهای کارنامه اش را بازی کرده باشد ولی بازی های بس بهتر از این در پرونده بازیگریش دارد. صورت بدون حس و لحن صدای هوتن شکیبا به بیننده هیچ کمکی در نشان دادن افکارش ندارد. افکاری که در ابتدا رذیلانه ولی در ادامه درگیر عشقی واقعی می شود.
پریناز ایزدیار در نقش پروانه نشان داد به پختگی کامل در بازیگری رسیده. مشخص است روی فن بیانش کار کرده و نقش یک دختر جنوب شهری را به خوبی ایفا میکند. پریناز ایزدیار هوشمندانه در بازیاش بین یک دختر باهوش و مستقل و یک دختر احساسی و عاشق نوسان دارد. دختری قدرتمند که روی پای خودش ایستاده و در سخت ترین مراحل زندگی خودش تصمیم میگیرد.
فیلمبرداری کار بسیار دقیق و قاب ها به درستی گرفته شده اند. موسیقی بسیار تاثیرگذار و زیباست و اثر درستی بر فیلم دارد. کارگردانی با هوش دارد با اینکه اولین کار بلند سینماییش را میسازد ولی آموزه های خوبی از فیلم کوتاه یاد دارد و چیدمان قاب ها کنار هم و میزانسن خوب نشان از ظهور جوانی دارد که آینده خوشی را میشود برای او ترسیم کرد.
انتخاب زاویه دید ابتدای فیلم برای نشان دادن ورود به این رابطه کارکرد درستی دارد. ما ابتدا همراه با پروانهای هستیم که صرفا قرار است از نشانههای بیرونی زندگی یک مرد به شناخت او برسد. یک عکس از پروفایل مرد جوان را دیده است و صدای او را شنیده است.
به خانه مادرش می رود و با گذشته و نحوه زندگیش آشنا میشود. جایگاه اجتماعی خوبی داشته و بر اثر یک اشتباه به زندان افتاده است. اما ایراداتی بر فیلمنامه وارد است اول اینکه حدود یک ساعت بعد از شروع فیلم ما متوجه جرم فرهاد میشویم. معرفی شخصیت ها بسیار طولانی است و در یک سوم ابتدایی عملا ما متوجه موضوع نمیشویم.
بنابر این نوشتار به نقل از ایرنا، دو سوم میانی ضرباهنگ تند روان و زیبا دارد که همین موضوع بیننده را پای فیلم نگاه می دارد. قاچاق مواد مخدر و استفاده از زنان برای جابجایی، نحوه جابجایی مواد در زندان و خشونت های خانوادگی به درستی در فیلم نشان داده شده است.
یک سوم پایانی فیلم باز ضرباهنگ کند میشود که این ریتم سینوسی فیلمنامه کمی به فیلم ضربه میزند.اگر تایم فیلم کمی کوتاه تر شود تاثیر پذیری بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. ملاقات خصوصی قطعا فیلم بیاشتباهی نیست اما وقتی همه عوامل را کنار هم قرار میدهیم فیلم خوبی را شاهد هستیم که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
جشن «ایران عزیز» هر شب میزبان حدود ۳۰ هزار مخاطب است
نغمهسرایی اقوام ایرانی به مناسبت ایام ولادت «رحمت للعالمین»
«ایران عزیز»؛ جشن همدلی و مهر- مهرداد شفق
«ایران عزیز» به حفظ وحدت اقوام کمک میکند/ تاکید بر نیاز جامعه به نشاط
«ایران عزیز» به بازگرداندن آرامش قبل از جنگ به خانوادهها کمک بسیاری میکند
نمایشگاه آثار انتزاعی «نفس چوب» در فرهنگسرای ارسباران
آیین نمادین ساخت قایق با هدف همراهی با کشتیهای صمود
بهترین هنرمندان در جشن «ایران عزیز» جمع هستند
فراخوان جشنواره شعر خاوران منتشر شد
پخش «مسابقه بزرگ ۱۰۰» از ۱۹ شهریور در شبکه سه
آغاز اکران فیلمی درباره شهدای غواص در «هنر و تجربه»
جشن «ایران عزیز»؛ نماد وحدت در کثرت اقوام ایرانی
جشن بزرگ ایران عزیز با هدف نمایش وحدت اقوام در دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) در حال برگزاری است
مردم ما به شادی عمومی احتیاج دارند/ لزوم توسعه فضای کسب و کار اقوام ایرانی
«قلک گمشده» در کارگاه آیات و نشانههای کتابخانه علامه جعفری
نمایشگاه عکس «به رنگ طبیعت» در فرهنگسرای امید
شصت و نهمین نشست دورهمی بچهکتابخونها با عنوان «ما زِ احسان خدا اخوان شدیم!»
یازدهمین نمایشگاه «ایراننوشت» از ۱۸ شهریور آغاز به کار میکند
چهارمین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزیدگان خود را شناخت
صفحه اول روزنامهها- سهشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۴
نمایش و نقد فیلم «بیل را بکش» در فرهنگسرای ارسباران
اختتامیه هفتمین دوره جشنواره موسیقی الکترواکوستیک و نهمین دوره مسابقه «رضا کروریان» در فرهنگسرای ارسباران
تهران میزبان نغمههای وحدت/ حضور سفرا در جشن موسیقی اقوام
میثم درویشانپور: جشن ایران عزیز مثل یک دورهمی خانوادگی است
نشست تخصصی نقد و بررسی شعر و ترانه در فرهنگسرای سرو