جشنواره نمایشنامه نویسی ثمر به پایان رسید
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی «ثمر» با اعلام نفرات برتر دوشنبه 9 اسفندماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به کمتر شدن فعالیت های میدانی، در راستای تولید متون نمایشنامه خصوصا در حوزه خانواده، فراخوان جشنواره نمایش نامه نویسی ثمر با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مردادماه ۱۴۰۰ منتشر شد.
مقدم در ادامه گفت: یکی از راه های انتقال فرهنگ رسمی کشور به نسلهای جوان، استفاده از هنر است و در این راه نمایش نامه خوانی و نمایش نامه نویسی اهمیت فراوان دارد.
اسماعیل فلاح خیر نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره نمایش نامه نویسی ثمر گفت معاونت هنری شهرداری تهران سعی دارد چنین برنامه هایی در سطح مراکز و فرهنگسراها گسترش دهد.
وی ادامه داد با توجه به رویکردهای شهرداری تهران، این معاونت میزبان برنامه هایی است که در افق تمدن نوین اسلامی در بستر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد و توجه به نسل جوانان، توجه به اخلاق و معنویت و توجه به سبک زندگی سه بخش مهم بیانیه گام دوم بود که فلاح خیر با اشاره به آنها افزود به همت فرهنگسرای خانواده، این فرهنگسرا به محفلی برای نمایش نامه خوانی و نمایش نامه نویسی تبدیل می شود.
همچنین در ادامه علی عطایی مدیر امور هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره سومین مسابقه نمایش نامه نویسی در سال ۱۴۰۰ است و با توجه به تأکیدات مسئولان در حوزه خانواده این جشنواره با رویکرد خانه و خانواده برگزار شد.
وی در ادامه بیان کرد: در دورانی که کرونا ما را آزار میدهد سعی شد با برگزاری مسابقههای نمایشنامهنویسی جنبشی در حوزه تئاتر داشته باشیم و تلاش داریم در سال آینده با راهاندازی خانههای نمایش در تمامی مناطق شهر تهران آهسته با حضور گروههای نمایشی فضاهای نمایشی خود را در اختیار مردم قرار دهیم.
فارس باقری یکی از داوران جشنواره ثمر با تشکر از حضور و مشارکت نویسندگان در این جشنواره گفت: آنها صاحبان جشنواره هستند نویسندگان با طرح مسئله اجتماعی در نمایشنامههای خود یک گزارش اجتماعی مهم به مسوولان می دهند و مسوولان از نمایشنامهها باید بفهمند نبض جامعه بر چه بحرانهایی می تپد و گسلهای اجتماعی که نویسندگان دست روی آن می گذراند چیست به همین دلیل است که می گویم نمایشنامه گزارش اقلیت به اکثریت است، نمایشنامهها ابزار نیستند تریبونهای اجتماعی هستند.
باقری اظهار داشت: نویسندگان یک مکاننگاری و طرح مسئله اجتماعی گزارش می دهند از این بابت ما باید بیشتر این جشنواره و نویسندگان بهشون بها بدهیم به نوشتههای آنها افتخار کنیم اگر هر کدام از این افراد آمدند این جشنواره به افتخار حضور این نویسندگان در واقع ارزش پیدا کرده است.
در این مراسم در بخش کودک و نوجوان از سوی هیئت داوران نمایشنامههای «ماهور» نوشته غزاله مرصوصی و «آزمایشگاه» نوشتهی علی سعادتی (مشترکاً به عنوان نمایشنامه اول) این بخش انتخاب شدند و نمایشنامه«کامران و دیوک در جنگل اشباح» نوشتهی مجتبی مقدم مورد تقدیر قرار گرفت همچنین در بخش صحنهای نمایشنامههای «نام تمام مردگان زهره است» نوشته ی رضا رضوانی فر اول، «زمزمه مردگان» نوشتهی (ابراهیم عرب نژاد) مشترک دوم، «من گوشت خرگوش دوست ندارم» نوشتهی محمدرضا یاری کیا مشترک دوم و «اسبها هیچ زمانی کوچ نمی کنند» نوشتهی(محمود خسروپرست) سوم شد و هیئت داوران در بخش محیطی و میدانی هیچ انتخابی نداشت.
همچنین رونمایی کتاب آثار نفرات برتر جشنواره نمایشنامه نویسی ثمر از دیگر بخش های این مراسم بود.
164 اثر از سراسر کشور به دفتر این جشنواره رسیده و شامل 107 اثر در بخش صحنه، 34 اثر در بخش کودک و نوجوان و 23 اثر در بخش محیطی و میدانی بود و فارس باقری، بهزاد آقاجمالی، ساناز بیان، آزاده انصاری و محمد منعم داوران جشنواره نمایشنامه نویسی ثمر بودند.
نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی «ثمر» به منظور کشف استعدادهای جدید و بهرهگیری از تجارب نمایشنامهنویسان و هنرمندان تئاتر با رویکرد خانه و خانواده در سه بخش نمایشنامهنویسی برای آثار صحنهای، نمایش کودک و نوجوان و نمایش محیطی و میدانی توسط فرهنگسرای خانواده و با مشارکت مدیریت مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
164 اثر از سراسر کشور به دفتر این جشنواره رسید و شامل 107 اثر در بخش صحنه، 34 اثر در بخش کودک و نوجوان و 23 اثر در بخش محیطی و میدانی بود.
فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی ثمر از سوی فرهنگسرای خانواده 17 مردادماه سال جاری منتشر و با توجه به استقبال خوب علاقه مندان از سراسر کشور تا 18 دیماه تمدید شد.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
«سمفونی رنگها» به نیاوران میرود
بیژن امکانیان پس از ۱۷ سال با «خانه دراکولا» به روی صحنه برمیگردد
صفحه اول روزنامهها-سهشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۴
خانه موزه شهید چمران؛ نقطهای فرهنگی برای پیوند نسلها در قلب تهران
سومین نشست فعالان حوزه نهجالبلاغه تهران برگزار شد / تأکید بر گسترش فرهنگ علوی با رویکردی نوین
تلخ بودن به تنهایی دلیلی برای حذف شدن نیست/ برای فرهاد اصلانی ۶ سال صبر کردم
اختتامیه جشنواره روایت پیشرفت در فرهنگسرای خاوران برگزار میشود
تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید کتاب «باسواد» با موضوع سواد رسانهای
آتنه فقیهنصیری همبازی جواد عزتی در «وحشی ۲» شد
نشست تخصصی نقد و بررسی شعر و ترانه در کانون ادبی زمستان فرهنگسرای سرو
اکران و نقد فیلم «جاده هالو» در سینما اندیشه
«لعبتکان»، سفری در شاهنامه با دید مدرن
صفحه اول روزنامه ها- دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴
ما و خودزنیهای همیشگیمان- محسن سلیمانی فاخر
آغاز جشنواره فیلم کوتاه با یادی از ناصر تقوایی و شهدای جنگ ۱۲روزه
اکران «بچه مردم» و «غریزه» از ۳۰ مهر
شب موسیقی ارسباران با کنسرت گروه موسیقی «امید نو»
بررسی اختلاف زوجین و راهکار مقابله با آن در نشست خانواده پایدار
معرفی هئیت انتخاب بخش دیگر گونههای اجرایی جشنواره تئاتر «شهر»
نقش هوش مصنوعی در روابط عمومی فرهنگی در شهر تهران- محمد فرجزاده
حسین صفا: شاعران جوان نباید در تقلید توقف کنند
فیلم؛ کارگاه هنری دانشآموزی به همراه تور بازدید از موزههای محله پامنار
بازدید مسئولان مجله «الولایه» وابسته به آستان مقدس علوی از موزه امام علی(ع)
«احمد محمود» دوباره آمد
بررسی روانشناختی پویانمای «درون و بیرون» در سکانس ۹۸