جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

دورخوانی کتاب روح الله در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

در آستانه فرا رسیدن چهاردهم خرداد سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، کتاب روح الله که روایتی مستند از زندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است ، در فرهنگسرای امام (ره) دورخوانی می شود.
دورخوانی کتاب روح الله در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  کتاب روح الله تالیف هادی حکیمیان که روایت مستندی از زندگی امام خمینی (ره) می باشد، روز پنجشنبه 11 خرداد ساعت 11 صبح در سالن آمفی تئاتر این فرهنگسرا دورخوانی می شود. 
این اثر که توسط نشر شهرستان ادب و با مشارکت بنیاد تبیین اندیشه امام خمینی در دانشگاهها منتشر شده، داستان واره ای بر اساس زندگی تاریخی و سیاسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و و بنیانگذار جمهوری اسلامی می باشد و در 410 صفحه در زمستان سال 1401 منتشر شده و مقاطع تاریخی هم عصر امام خمینی (ره) را مرتبط با زندگی سیاسی و شخصی ایشان روایت می کند. 
"جوانی چهارشانه بیرق سیاهی را سر دست بلند کرده و پشت سر مرد روحانی می ایستد. مردی میان سال که پیرهن سفید آستین کوتاه پوشیده به جمعیت پیش رو اشاره می کند. در میان شعارها و ازدحام جمعیت، عده ای از جوان ها دست هایشان را در هم قلاب کرده اند و زنجیروار میان خیابان می ایستند. کوچه ای باریک درست می شود. مرد روحانی که تا چند لحظه پیش به گنبد طلایی حرم حضرت معصومه (س) چشم دوخته بود راه می افتد؛ قدم ها شمرده و آرام، امام محکم." این بخشی از کتاب است که  پشت جلد کتاب روح الله را مزین کرده است. 
در ابتدای کتاب نویسنده در بخش "آغاز سخن" آورده است که پرداختن به زندگی آیت الله خمینی به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ معاصر همواره مورد توجه محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی بوده و بی شک پرداختن به تمام زوایای زندگی یک رهبر بزرگ دینی و سیاسی فرصت و مجالی بیشتر می طلبد اما در اثر پیش رو سعی شده پاره ای از رخدادهای مهم تاریخی موثر در شکل گیری شخصیت آیت الله خمینی و به تبع آن انقلاب اسلامی مطمح نظر قرار گیرد. به منظور دور نگه داشتن خاطر مخاطبان از قرائتی خشک و صرفا تاریخی تا حد امکان از برخی تکنیک های معمول در فن زندگی نامه نویسی و نیز داستان و رمان استفاده شده است و نویسنده ابراز امیدواری می کند، مطالعه این اثر به ویژه برای نسل جوان در شناخت شخصیت تاریخی یکی از رهبران بزرگ موثر افتد. کتاب در ده فصل تالیف شده و فصل دهم که با عنوان "ملکوت" نامگذاری شده، ضمن شروع با ابیاتی از محمد علی بهمنی در سوگ امام خمینی، به روایت مراسم های سوگواری عظیم مردم ایران به مناسبت رحلت ایشان و تاثیراتی که امام خمینی بر جهان گذاشت می پردازد که کتاب را خواندنی تر کرده است.
علاقمندان جهت حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای امام به نشانی خیابان شهید باهنر (نیاوران)، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیرسلیمانی مراجعه فرمایند.
نظر شما