حداد عادل در پردیس تئاتر تهران:اجرای تعزیه هنریتر از قبل شده است
غلامعلی حداد عادل با حضور در آخرین مجلس «تعزیه شبیه نور» در پردیس تئاتر تهران گفت: تماشای این تعزیه همراه با مردم برای من تجدید خاطرهای بود از سالهای بسیار دور؛ اجرای این تعزیه نشان داد، این نمایش ملی – مذهبی هنریتر و فنیتر از گذشته شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آخرین شب مجلس تعزیه «شبیه نور» با عنوان مجلس حضرت عباس (ع) در حالی شامگاه پنجم مرداد ماه در پردیس تئاتر تهران به کار خود پایان داد که با حضور غلامعلی حداد عادل, همسرش طیبه ماهروزاده و امیر حسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری همراه بود.وی در پایان اجرای مجلس شب گذشته ضمن دیدار و تشکر از عوامل اجرایی و تعزیهخوانان مجمع تعزیه آل طاها،گفت: «گرفتاریهای روزمره باعث شده تا کمتر فرصت حضور در مجالس تعزیه داشته باشیم. تماشای این تعزیه تجدید خاطرهای بود از سالهای بسیار دور؛ به برکت انقلاب اسلامی این هنر زنده شده و اجرای تعزیه شبیه نور در پردیس تئاتر تهران نشان داد این هنر ملی- مذهبی دوباره احیا شده است.»
وی افزود: «برگزاری مجلس امشب موید این بود که این نمایش مذهبی بسیار هنریتر و فنیتر از قبل شده است، به واسطه حضورم در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به خواندن اشعار تعزیهخوانان بسیار دقت کردم، نکته قابل توجه عدم وجود حتی یک اشتباه در اشعاری بود که خوانده میشد، این نکته قابل تقدیر است، همچنین جنبه ادبی، هنری و مذهبی بسیار ارزشمند بود.»
وی در پایان از شهرداری، سازمان فرهنگی هنری، معاونت هنری این سازمان و مدیریت مجموعه پردیس تئاتر تهران تقدیر و تشکر کرد.
تعزیه «شبیه نور» با اجرای ۲۰ مجلس تعزیهخوانی از روز سهشنبه ۱۷ مرداد در فضای اختصاصی اجراهای محیطی پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفت.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
کامران فانی درگذشت
فیلم؛ تقدیر از مادران و معلمان دانشآموزان روشندل به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو
کتاب «دانستنیهایی درباره ماشینهای سرعتی» با تخفیف ۵۰ درصدی
احیای جشنواره تئاتر «شهر»؛ تئاتر رایگان برای همه شهروندان
آیین رونمایی از کتاب «سومین پر سیمرغ» در باغ کتاب تهران
آثار بخش مهمان هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» اعلام شد
انتشار تصویر «بهنام تشکر» در نقش کارآگاه علوی/ اسامی دیگر کارآگاهان
روند درمانی رضا امیرخانی؛ عبور از نقطه اوج التهاب مغزی بدون آسیب ثانویه جدی
نقد و بررسی رمان «جای خالی سلوچ» در کتابخانه شهید جهانآرا
صفحه اول روزنامهها- شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۴
«آیینه حوا»؛ بازتابی از نگاه زنانه در قاب هنر
موزه امام علی(ع) میزبان نقاشی قهوهخانهای و آفرینش پردهای عظیم از زندگی پیامبران
موضوع «تنبلی و اهمال کاری» در اندیشگاه ابرانسان بررسی میشود
بدنِ مادرانه یعنی عبور از خویشتن خویش
بازارچه «نگار آسمانی» در بوستان خیام برپا میشود
اردوی مادر و فرزندی به همت کتابخانه فرهنگسرای سرو
مدیر باغ کتاب: فروش کتاب رشد ۱۰۰ درصدی داشته است
شهاب حسینی تهیهکننده «پتک» شد؛ «نهنگ عنبر ۳» ساخته میشود
«قصه شکوه» با محوریت نگاه رهبر انقلاب به جایگاه زن مسلمان منتشر شد
«مادر» به شبکه نمایش میآید
نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «شهر نقاشی » نگارخانه ابن سینا
افتتاح «سینماحقیقت» با رنگ ایران و روز مادر
نمایش و تحلیل فیلم «فرانکنشتاین» در فرهنگسرای ارسباران
رونمایی از فیلم «بی بی مریم» در باغ موزه قصر
نمایشگاه «فراتر از نگاه» در باغموزه قصر