جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۲۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
در نشست «بچه‌های رستا» در جمع دختران دانش‌آموز منطقه ۱۸ عنوان شد:

«من حقیقی» با تعالی روحی انسان محقق می‌شود

وحید شمسعلی فعال حوزه فرهنگ در نشست «بچه‌های رستا» گفت: من حقیقی انسان ریشه در روح او دارد و با تعالی روحی او محقق می‌شود.

من حقیقی با تعالی روحی انسان محقق می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نهمین نشست گفتگومحور ویژه نوجوانان با عنوان ب«چه‌های رستا» با هدف تبیین صحیح موضوعات و مسائل حوزه نوجوانی در فضای گفتگو و ایجاد بستر عملیاتی برای نوجوانان جهت مشارکت و گفتگو با موضوع «از من نمایشی تا من حقیقی» از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار شد.

در این نشست صمیمی اندیشه ورزی که با تسهیلگری وحید شمسعلی فعال حوزه فرهنگ برگزار شد، وی در ابتدا به تبیین مفاهیم تن و روح و هم‌چنین تفاوتهای این دو با هم پرداخت.

 وی در طول بحث، متذکر این حقیقت شد که جسم انسان در خدمت روح و در واقع وسیله‌ای برای رسیدن به نیازهای حقیقت انسان است .

شمسعلی تصریح کرد: خود حقیقی از جنس ماده نیست، ریشه در روح او دارد و با تعالی روحی انسان محقق می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: روح به ما توانایی انتخاب و تصمیم‌گیری می‌دهد و به دنبال کمالات نامحدود است و توانایی درک واقعیات و تفکر و اندیشه به ما می‌بخشد و همین بُعد است که فضیلت‌های اخلاقی را کسب می‌کند و با کسب فضیلت‌ها مقرب درگاه خداوند و مسجود فرشتگان می‌شود.

این تسهیلگر فرهنگی و اجتماعی از شیطان به‌عنوان اولین کسی که من نمایشی را به انسان نشان داد نام برد و به نوجوانان توصیه کرد به پرورش «من حقیقی» بپردازند تا فضیلت‌ها را کسب نموده و برای رسیدن به کمال راهشان هموار شود.

سلسه نشست‌های «بچه‌های رستا» در راستای راه اندازی باشگاه مخاطبان منطقه ۱۸ و فعال‌سازی کرسی‌های آزاد اندیشی و زمینه‌سازی برای اظهار نظر و گفتگوی نوجوانان برگزار می‌شود.

این نشست روز شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ در دبیرستان دخترانه آزادگان سدید واقع در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان حیدری شمالی، کوچه درختی، با حضور نوجوانان مقطع متوسطه اول برگزار شد.

نظر شما