جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
با رویکرد داستان نویسی و نمایشنامه نویسی

کارگاه نویسندگی در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود

دوره نویسندگی با رویکرد «داستان نویسی» و «نمایشنامه نویسی» طی هشت جلسه دوساعته در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به طور حتم برای شما هم پیش آمده تا بخواهید خاطره یا تجربه‌ای را که با دوستان و اطرافیان خود داشته‌اید آن را به صورت داستان یا یک روایت روی کاغذ بیاورید. کلمات تا وقتی در تخیل ما هستند به نظر نوشتن داستان راحت می‌آید اما همین که قلم بر دست می‌گیریم متوجه می‌شویم که کار به آسانی که فکر می‌کردیم نیست.

این‌که از کجا شروع کنیم؟ از نگاه خودم بنویسم؟ چطور بنویسم تا متن ما برای همه خوانندگان جذاب باشد؟ این‌ها سوالاتی است که هنگام دست به قلم شدن به ذهن ما خطور می‌کند. اگرچه داشتن استعداد یک شرط لازم برای نویسندگی‌ست؛ اما حقیقت این است که بدون داشتن اطلاع کامل از اصول، شرایط و لوازم نویسندگی، هیچ فرد با ذوق و استعدادی به نگارش صحیح دست پیدا نخواهد کرد و نویسنده نمی‌شود. 

مشخصات کلاس نویسندگی در پردیس تئاتر تهران

نام دوره: نویسندگی با رویکرد «نمایشنامه‌نویسی» و «داستان‌نویسی»

مدرس: مهیار رضاخانی (کارشناس ادبیات نمایشی، دستیار کارگردان، نویسنده و گروه فیلمبرداری سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «نیوکاسل» فعالیت داشته است.)

تعداد جلسات: 8 جلسه 2 ساعته

گروه سنی: 15 سال به بالا

همچنین در طول دوره کارگاه نویسندگی همزمان با آموزش مبانی تئوریک و پایه‌ای، نوشتن  یک داستان کوتاه از آغاز تا پایان انجام خواهد شد. هر یک از هنرجویان در پایان دوره دارای یک داستان کوتاه کامل و جامع  خواهد بود. داستان های کوتاه هنرجویان در قالب یک پادکست ضبط و منتشر خواهد شد.  

در واقع هر کسی که به حوزه نوشتن، رمان نویسی یا نوشتن رمان، فیلمنامه نویسی، داستان کوتاه و هر نوعی از داستان علاقه داشته‌باشد می‌تواند مخاطب دوره اموزش نویسندگی با رویکرد داستان نویسی باشد.

در این جلسات، کارگاه‌های متنوعی بر اساس نگارش داستانک، روش‌های ایده یابی، پرداخت بر داستانک بر اساس عنصر پیرنگ، عنصر شخصیت، عنصر روایت و ... انجام می‌شود. 

علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند با شماره 096657607 و همچنین 09021553024 تماس بگیرند یا به صورت حضوری به پردیس تئاتر تهران واحد اداری مراجعه کنند.


نظر شما