پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

نمایشگاه نقاشی «خلوص» در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه انفرادی نقاشی «خلوص» با نمایش آثار سوگند مهذب ترابی در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.

نمایشگاه نقاشی«خلوص» در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه انفرادی نقاشیخط «خلوص» با نمایش آثار بانوی هنرمند سوگند مهذب ترابی جمعه ۱۳ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

سوگند مهذب ترابی متولد ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل رشته‌ نقاشی و هنرمند حوزه‌ تجسمی، سابقه‌ برگزاری نمایشگاه انفرادی و شرکت در چند نمایشگاه گروهی در گالری‌های تهران را دارد. آثار او در فضایی انتزاعی، تلفیقی از هنر ایرانی آینه‌کاری و متریالی نامتعارف یعنی رنگ‌های جا‌مانده‌ روی پالت است که هر دو با تکنیک کلاژ در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ رنگ‌ها با بافت‌ و فرم‌هایی که کاملا اتفاقی شکل گرفته در کنار هم زیباتر شده و طرح‌های هندسی آینه‌ها، نیاز چشم به درک هندسه آشنا را در این آثار، برآورده کرده‌اند.

در مجموعه‌ «خلوص» رنگ‌ها با فراغ بال در کنار هم طبیعتی را می‌آفرینند که هر تکه از آن، نسخه‌ کوچکی از دنیایی خیالی است. رنگ‌ها، فارغ از این که برای چه مقصودی انتخاب شده‌اند، در کنار هم زیباتر و قدرتمندتر شده و دنبال فرصتی برای خودنمایی و نشان‌دادن هویت جدید خود هستند. در کنار آن‌ها، برش‌های آینه، فضایی مخدوش را بازتاب می‌کنند که در عین نظم هندسی خود، با بی نظمی رنگ‌ها درمی‌آمیزد.

این نمایشگاه تا ۲۴ بهمن‌ماه دایر است و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه شماره ۱ فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب واقع شده است و برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه می‌توانید با شماره ۲۲۸۷۳۳۹۹ تماس بگیرید.

نظر شما