پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۷۹۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

کارگاه تخصصی نقاشی‌خط «خط و رنگ» با حضور استاد علیرضا بهدانی

همزمان با عید مبعث رسول اکرم(ص)، ورکشاپ تخصصی نقاشیخط استاد علیرضا بهدانی با عنوان «خط و رنگ»، در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

ورکشاپ تخصصی نقاشی‌خط «خط و رنگ» با حضور استاد علیرضا بهدانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ همزمان با عید مبعث پیامبر مهربانی، کارگاه تخصصی نقاشی‌خط «خط و رنگ» استاد علیرضا بهدانی، خادم برگزیده قرآن، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ روز پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

هنرجویان شرکت‌کننده در این کارگاه هنری که با حضور استاد علیرضا بهدانی، دارای نشان درجه یک هنرهای قرآنی برگزار می‌شود، نکات و ظرایف تکنیکی هنر نقاشیخط از جمله: اسکراچ و رنگ‌برداری، سایه‌زنی و برجسته‌نویسی، ورق طلا، رنگی‌نویسی، بافت، اکسید و احیا، آبرنگی و مرکب و گلیز، چسب میسکت و ... را ضمن خلق یک اثر، آموزش دیدند.

علیرضا بهدانی که در زمینه‌ی خوشنویسی، نگارگری، نقاشی، تذهیب، نقاشیخط و مینیاتور، یکی از گنجینه‌های هنر ایرانی محسوب می‌شود، هنرآموخته‌ی محضر استادانی همچون: یدالله کابلی، محمود فرشچیان، محمد حیدری، عباسعلی صحافی مقدم، علی‌اکبر رضوانی، عباس کاتوزیان، رحیم نوه‌سی، کریم نصر و علیرضا آقامیری آموخته است.

استاد بهدانی تا کنون بیش از ۵۰ بار توفیق کتابت قرآن کریم را با خطوط مختلف داشته است. وی سال ۱۳۷۲ به عنوان جوان‌ترین کاتب قرآن برگزیده شد؛ سال ۱۳۷۵، کتابت اولین قرآن به خط شکسته نستعلیق را به پایان برد و در سال ۱۳۷۸، کتابت اولین قرآن به خط معلی، زمینه‌ی حضورش را برای شرکت در نگارش قرآن ملی فراهم کرد.

استاد بهدانی علاوه بر کتابتهای متنوع قرآن کریم، بیش از ۵۰ دیوان شعر نیز خوشنویسی کرده است. برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی و ورکشاپ هنری در داخل و خارج از کشور، اجرای بزرگ‌ترین تابلوی نقاشیخط جهان، برگزیده‌ی سه دوره جشنواره نقاشیخط و ... از دیگر فعالیتهای این هنرمند برجسته‌ی کشور است.

کتابت‌های ارزنده‌ی علیرضا بهدانی هم اکنون در موزه قرآن حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم مطهر امام حسین(ع) و موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

برای بازدید از نمایشگاه‌های نگارخانه پردیسان، می‌توانید به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۰۰۳۰۳ تماس بگیرید.

نظر شما