جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۳۷۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
نوجوانان فردوس در پایان یازدهمین نشست بچه‌های رستا:

امنیت در شبکه‌های مجازی، با آگاهی امکان‌پذیر می‌شود

یازدهمین نشست گفتگومحور «بچه‌های رستا» در منطقه پنج با موضوع «شبکه‌های اجتماعی و هویت نوجوانان (اینجا امن نیست)»، چهارشنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ در باغ کتاب تهران برگزار شد.

«امنیت در شبکه‌های مجازی، با آگاهی امکان‌پذیر می‌شود.»

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵؛ یازدهمین نشست گفتگومحور نوجوانان از سری برنامه‌های «بچه‌های رستا» در منطقه پنج، با موضوع «شبکه‌های اجتماعی و هویت نوجوانان(اینجا امن نیست)»، چهارشنبه، ۱۸ بهمن در باغ کتاب تهران برگزار شد.

در این برنامه نوجوانان منطقه پنج با حضور در باغ کتاب تهران، ضمن بازدید از این مکان فرهنگی و بهره‌مندی از فعالیت‌های آن، یازدهمین گردهمایی گفتگومحور خود را پیرامون اهمیت و ضرورت وجودی گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های دیجیتال شروع کردند و با هدایت کارشناس دورهمی و طرح این پرسش که «آیا اینجا واقعاً امن نیست؟»، به بیان آسیب‌ها و مشکلات ایجاد شده، همچنین مزایا و بهره‌مندی‌های مثبت خود از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداختند.

در این گپ و گفت صمیمی که با حضور فاطمه حسن‌پور، کارشناس و مدیر فرهنگی فعال در منطقه پنج برگزار شد، کارشناس برنامه با طرح دغدغه‌هایی نظیر: میزان تهدیدهای فضای مجازی برای دختران یا پسران!؛ میزان مطلوبیت محدودیت استفاده از فضای مجازی از سوی والدین یا حتی دولت‌ها برای نوجوانان، تأثیر منفی فضای مجازی بر ابعاد اعتقادی نوجوانان و ...، شرکت‌کنندگان در نشست را به چالش گفتگو و بیان نظرات دعوت کرد.

در پایان بیان نظرات نوجوانان، کارشناس برنامه به بیان برخی نتایج تحقیقی پزشکی که بیش از پنج سال روی نوجوانان در حوزه فضای مجازی انجام شده، پرداخت؛ از جمله اینکه نوجوانان باید یاد بگیرند ارتباط برقرار کردن در اتاق گفتگو، مانند صحبت کردن با یک غریبه است و باید احتیاط‌های لازم را در این زمینه رعایت کرد. هیچ‌گاه نباید اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی در اختیار دیگران قرار داد. در ارتباطات مجازی شبکه‌های مجازی باید به رعایت اصول اخلاقی پایبند بود. ایجاد محدودیت باعث حساسیت بیشتر جوان و نوجوان می‌شود. برای کاهش آثار مخرّب فضای مجازی باید طریقه استفاده درست از این ابزار را به آنان نشان داد. بنابراین، رفتار صحیح والدین و ارائه راهکارهایی که بهترین گزینه برای تصحیح رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان است و بیشتر از آنکه لجبازی فرزند را تحریک کند، موجب راهنمایی و همراهی آگاهانه آنها می‌شود.

یازدهمین نشست «بچه‌های رستا» در منطقه‌ی پنج به میزبانی باغ کتاب تهران برگزار شد. نوجوانان علاقه‌مند برای هماهنگی و شرکت در نشستهای آتی بچه‌های رستا می‌توانند با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما