جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

آموزش ساز هنگ‌درام در فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران دوره آموزش ساز هنگ‌درام از مبتدی تا پیشرفته را با حضور استاد البرز خانی برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دوره آموزش ساز هنگ‌درام از سطح مبتدی تا پیشرفته، تحت نظر استاد البرز خانی از مدرسان باسابقه سازهای کوبه‌ای، در فصل زمستان روزهای شنبه و سه‌شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

البرز خانی کارشناس ارشد عمران، موسیقی را از ۱۳ سالگی با نواختن تنبک آغاز کرده و در ۱۷ سالگی فراگیری ساز پیانو را نزد استاد سیامک رضایی و فرزام سلامی آغاز کرده است. وی موسیقی را نزد استادانی همچون سحاب تربتی، کامبیز گنجه‌ای و نوید افقه فرا گرفته و با گروه‌های مختلفی از جمله هه رمان (کردی)، نوای رود، افتتاح و... در تهران به اجرای کنسرت پرداخته است. 

هنگ‌درام نوعی ساز است که در دستهٔ سازهای خودصدا تقسیم‌بندی می‌شود و می‌توان آن را یک ساز کوبه‌ای و ملودیک دانست. این ساز برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به دست یک خانم و آقای آلمانی به نام‌های فلیکس رونِر و سابینا شِرر در شهر برن در کشور سوئیس ساخته شد. البته برخی آن را ملهم از سازهای دیگری همچون SteelPan می‌دانند که با بدنه کاملاً فلزی در حدود ۱۷۰۰ میلادی در آفریقا و آمریکای جنوبی رواج داشت. 

علاقه‌مندان به آموختن ساز هنگ‌درام برای ثبت نام در این دوره می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸-۲۰ داخلی‌های ۱۲۷، ۲۲۵ و ۱۱۲ تماس بگیرند.

تعداد بازدید : 0

نظر شما