تهیهکننده فیلم «پدران» در نشست نمایش و نقد این فیلم در فرهنگسرای ارسباران عنوان کرد:
امروز خانوادهها فاصله بسیار زیادی با فرزندان نوجوانشان دارند/ انتظار حمایت بیشتری داشتیم
شهرام مسلخی تهیهکننده فیلم «پدران» در نشست نمایش و نقد این فیلم در فرهنگسرای ارسباران عنوان کرد: امروز خانوادهها فاصله بسیار زیادی با فرزندان نوجوانشان دارند و خواستیم با ساخت این فیلم این هشدار را به خانوادهها بدهیم که لازم است نسل تازه را بشناسند و به آنها نزدیک شوند.

در ابتدای این نشست کورش جاهد به بیان نکاتی درباره فیلم «پدران» پرداخت و گفت: خیلی از فیلمهای سینمای ایران چنین سوژههایی را مد نظر قرار میدهند و یک داستان جنایی در بستر خانواده را روایت میکنند. همان طور که در جشنواره امسال هم فیلم «بیبدن» را با چنین مضمونی تماشا کردیم و «علفزار» نیز چنین فضایی داشت.
وی ادامه داد: فیلم «پدران» ظرفیت سینمایی خیلی خوبی دارد و بیننده را با خود همراه میکند. اختلاف بین خانوادهها به خوبی به نمایش گذاشته شده و در نهایت گرهگشایی میشود. اما مشکلم با چنین فیلمهایی تعدد دعواها و اختلافهاست که به خصوص در فیلمهای اجتماعی ایرانی به کرات مشاهده میشود. این درگیریها به دلیل حکمفرما نبودن قانون در جامعه است و اینکه هر اختلاف کوچکی به جای حل شدن از مسیر قانون، به نزاع و درگیری ختم میشود.
در ادامه شهرام مسلخی تهیهکننده فیلم «پدران» با ابراز خرسندی از برگزاری نشست نمایش و نقد فیلم گفت: من چون کارگردان هستم همیشه برایم جذاب بوده که تهیهکنندگی را تجربه کنم و در کنار کارگردان بایستم. دوست داشتم تهیه فیلم دوستان نزدیکم را به عهده بگیرم و آنها را از دردسر بزرگ پیدا کردن تهیهکننده خلاص کنم.
وی درباره چگونگی پیوستن به «پدران» عنوان کرد: نخستین عاملی که مرا جذب این فیلم کرد، نگارش فیلمنامه توسط آقای محمدرضا گوهری بود که یکی از بهترین فیلمنامهنویسهای سینمای ایران هستند. دغدغه نویسنده، نشان دادن عدم شناخت والدین از فرزندان نوجوانشان است. اینکه یک معلم دلسوز که نوجوانان زیادی را تربیت میکند، در پرورش فرزند خودش با چالشهای زیادی مواجه است.
مسلخی درباره نحوه اکران فیلم گفت: این فیلم حدود چهار سال پیش تولید شده، ولی به دلایل مختلفی مانند کرونا و... نتوانستیم آن را اکران کنیم. فکر میکنم اگر فیلم در همان سال به نمایش در میآمد نتیجه بهتری حاصل میشد و تازگی بیشتری برای مخاطبان داشت. ضمن اینکه بعضی همراهانمان در ساخت فیلم را در این سالها از دست دادیم؛ از جمله آقای مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری که دوست داشتیم با ایشان در کنار مردم فیلم را ببینیم.
وی با بیان اینکه سینمای اجتماعی ایران از بین رفته است، افزود: در حال حاضر تقریبا همه سالنها در اختیار فیلمهای تجاری است. سانسهای خیلی محدودی به فیلم «پدران» اختصاص داده شده و تیزر تبلیغاتی تلویزیونی هم تا کنون پخش نشده است. به دلیل مضمون آموزنده فیلم، انتظار حمایت بیشتری داشتیم.
مسلخی اظهار کرد: امروز خانوادهها فاصله بسیار زیادی با فرزندان نوجوانشان دارند و خواستیم با ساخت این فیلم این هشدار را به خانوادهها بدهیم که لازم است نسل تازه را بشناسند و به آنها نزدیک شوند.
وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان درباره دلیل اتفاق افتادن داستان فیلم در شهر همدان گفت: اقتضای قصه این بود که در شهر نسبتا کوچکی اتفاق بیفتد تا شخصیت معلم سرشناس در شهر شکل بگیرد، چون در کلانشهرها آدمها کمتر همدیگر را میشناسند. تولید در شهرستان هم سختیهای خاص خود را دارد، به ویژه که بیشتر سکانسها خارجی است و نمیخواستیم یک فیلم آپارتمانی بسازیم.
کیوان پرمر بازیگر فیلم «پدران» نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: فکر میکنم بازیگر باید یک بکگراند برای نقش بسازد و من بیشتر به رابطه پدر و پسر فکر میکردم. پدری که معلم است و انگار میخواهد در خانه هم به جای پدر، معلم باشد. این چیزی بود که برایم در نزدیک شدن به نقش کمککننده بود. من خیلی علاقه دارم در بازیگری از فیزیکم استفاده کنم و سکانسهای بیمارستان و... این امکان را برایم فراهم میکرد.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
بازدید رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت از پشت صحنه فیلم «ماجرای نیمشب»
روایتی از پاکسازی قومی توسط رژیم صهیونیستی در داستان نویسنده فلسطینی
تقدیر رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری «جاماندگان»
دومین سالانه تبادل عکس «فاینآرت» در باغموزه هنر ایرانی افتتاح میشود
امید سهرابی با «بار هستی» به صحنه تئاتر باز میگردد
پردیس ملت و پردیس سینمایی باغ کتاب در جمع ۱۰ سینمای پرمخاطب تهران
فرشچیان ۴۵ سال در امریکا زندگی کرد ولی فقط پاسپورت ایرانی داشت
افتتاح نمایشگاه سازهای ابداعی در فرهنگسرای سرو
صفحه اول روزنامه ها- سه شنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۴
فراخوان نمایشگاه هنر «تاپستری» از سوی فرهنگسرای ارسباران منتشر شد
رونمایی و معرفی دو کتاب «مید و مدرنیته» و «جامعهشناسی بالینی»
«عشق در انفرادی» مسعود کیمیایی پروانه ساخت گرفت
نشست تخصصی نقد و بررسی شعر و ترانه در کانون ادبی زمستان فرهنگسرای سرو
رونمایی از کتاب «روح پدرم در دشتهای آذربایجان آواز میخواند» در فرهنگسرای امید
فراخوان «مسابقه ملی طراحی اسباببازی» منتشر شد
نمایش «یخبستگی» میلیاردی شد/ اعلام آمار مخاطبان تماشاخانه ایرانشهر
نمایش و نقد فیلم «مأموریت غیرممکن ۷» در فرهنگسرای ارسباران
معرفی نامزدهای بهترین فیلم پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان سینما
آیین پاسداشت ایرج راد در فرهنگسرای ارسباران برگزار میشود
سعید چنگیزیان با «مبانی تاریکی» روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر میرود
اسرار کیهان «ماهگرفتگی» در فرهنگسرای معرفت
رونمایی از کتاب «در چشمهایش دو پرنده سفید» در فرهنگسرای سرو
صفحه اول روزنامه ها- دوشنبه ۳ شهریورماه ۱۴۰۴
تلویزیون در تعطیلات چه فیلمهایی را پخش میکند؟
فراخوان جذب و آموزش خبرنگاران کودک و نوجوان منتشر شد