تهیهکننده فیلم «پدران» در نشست نمایش و نقد این فیلم در فرهنگسرای ارسباران عنوان کرد:
امروز خانوادهها فاصله بسیار زیادی با فرزندان نوجوانشان دارند/ انتظار حمایت بیشتری داشتیم
شهرام مسلخی تهیهکننده فیلم «پدران» در نشست نمایش و نقد این فیلم در فرهنگسرای ارسباران عنوان کرد: امروز خانوادهها فاصله بسیار زیادی با فرزندان نوجوانشان دارند و خواستیم با ساخت این فیلم این هشدار را به خانوادهها بدهیم که لازم است نسل تازه را بشناسند و به آنها نزدیک شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فیلم سینمایی «پدران» ساخته سالم صلواتی یکشنبه ۱۳ اسفندماه در ششصد و هفتمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای ارسباران به نمایش در آمد و پس از آن با حضور شهرام مسلخی(تهیهکننده)، کیوان پرمر(بازیگر) و کورش جاهد(کارشناس مجری) نقد و بررسی شد.در ابتدای این نشست کورش جاهد به بیان نکاتی درباره فیلم «پدران» پرداخت و گفت: خیلی از فیلمهای سینمای ایران چنین سوژههایی را مد نظر قرار میدهند و یک داستان جنایی در بستر خانواده را روایت میکنند. همان طور که در جشنواره امسال هم فیلم «بیبدن» را با چنین مضمونی تماشا کردیم و «علفزار» نیز چنین فضایی داشت.
وی ادامه داد: فیلم «پدران» ظرفیت سینمایی خیلی خوبی دارد و بیننده را با خود همراه میکند. اختلاف بین خانوادهها به خوبی به نمایش گذاشته شده و در نهایت گرهگشایی میشود. اما مشکلم با چنین فیلمهایی تعدد دعواها و اختلافهاست که به خصوص در فیلمهای اجتماعی ایرانی به کرات مشاهده میشود. این درگیریها به دلیل حکمفرما نبودن قانون در جامعه است و اینکه هر اختلاف کوچکی به جای حل شدن از مسیر قانون، به نزاع و درگیری ختم میشود.
در ادامه شهرام مسلخی تهیهکننده فیلم «پدران» با ابراز خرسندی از برگزاری نشست نمایش و نقد فیلم گفت: من چون کارگردان هستم همیشه برایم جذاب بوده که تهیهکنندگی را تجربه کنم و در کنار کارگردان بایستم. دوست داشتم تهیه فیلم دوستان نزدیکم را به عهده بگیرم و آنها را از دردسر بزرگ پیدا کردن تهیهکننده خلاص کنم.
وی درباره چگونگی پیوستن به «پدران» عنوان کرد: نخستین عاملی که مرا جذب این فیلم کرد، نگارش فیلمنامه توسط آقای محمدرضا گوهری بود که یکی از بهترین فیلمنامهنویسهای سینمای ایران هستند. دغدغه نویسنده، نشان دادن عدم شناخت والدین از فرزندان نوجوانشان است. اینکه یک معلم دلسوز که نوجوانان زیادی را تربیت میکند، در پرورش فرزند خودش با چالشهای زیادی مواجه است.
مسلخی درباره نحوه اکران فیلم گفت: این فیلم حدود چهار سال پیش تولید شده، ولی به دلایل مختلفی مانند کرونا و... نتوانستیم آن را اکران کنیم. فکر میکنم اگر فیلم در همان سال به نمایش در میآمد نتیجه بهتری حاصل میشد و تازگی بیشتری برای مخاطبان داشت. ضمن اینکه بعضی همراهانمان در ساخت فیلم را در این سالها از دست دادیم؛ از جمله آقای مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری که دوست داشتیم با ایشان در کنار مردم فیلم را ببینیم.
وی با بیان اینکه سینمای اجتماعی ایران از بین رفته است، افزود: در حال حاضر تقریبا همه سالنها در اختیار فیلمهای تجاری است. سانسهای خیلی محدودی به فیلم «پدران» اختصاص داده شده و تیزر تبلیغاتی تلویزیونی هم تا کنون پخش نشده است. به دلیل مضمون آموزنده فیلم، انتظار حمایت بیشتری داشتیم.
مسلخی اظهار کرد: امروز خانوادهها فاصله بسیار زیادی با فرزندان نوجوانشان دارند و خواستیم با ساخت این فیلم این هشدار را به خانوادهها بدهیم که لازم است نسل تازه را بشناسند و به آنها نزدیک شوند.
وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان درباره دلیل اتفاق افتادن داستان فیلم در شهر همدان گفت: اقتضای قصه این بود که در شهر نسبتا کوچکی اتفاق بیفتد تا شخصیت معلم سرشناس در شهر شکل بگیرد، چون در کلانشهرها آدمها کمتر همدیگر را میشناسند. تولید در شهرستان هم سختیهای خاص خود را دارد، به ویژه که بیشتر سکانسها خارجی است و نمیخواستیم یک فیلم آپارتمانی بسازیم.
کیوان پرمر بازیگر فیلم «پدران» نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: فکر میکنم بازیگر باید یک بکگراند برای نقش بسازد و من بیشتر به رابطه پدر و پسر فکر میکردم. پدری که معلم است و انگار میخواهد در خانه هم به جای پدر، معلم باشد. این چیزی بود که برایم در نزدیک شدن به نقش کمککننده بود. من خیلی علاقه دارم در بازیگری از فیزیکم استفاده کنم و سکانسهای بیمارستان و... این امکان را برایم فراهم میکرد.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
کتاب تازه محمود دولتآبادی منتشر شد
۸ کتاب صوتی جدید با صدای هوتن شکیبا و سروش صحت در فیدیبو بارگذاری شد
دومین نشست کافه گفتوگوی خانواده توانمند در فرهنگسرای خانواده برگزار میشود
سینماها فردا تا ساعت ۱۷ تعطیل هستند
صبح است جانا! شوری به پا کن...
حضور بیش از ۳۰۰ اثر در بخش عکس نهمین جشنواره فیلم شهر
مجلس روضه حضرت زهرا(س) ویژه بانوان در فرهنگسرای اشراق
اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی«لاک پشت» در فرهنگسرای اندیشه
صفحه اول روزنامهها- دوشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۴
نمایش شاد و موزیکال «بره ناقلا» در فرهنگسرای خانواده به روی صحنه میرود
جمعخوانی کتاب «خود انگیختگی» در کتابخانه تلاش
فرهنگ شهروندی؛ زیربنای جامعه سالم و پیشرفته- معصومه آبرون
نشست «خانه ترانه» در فرهنگسرای ارسباران
«قصههای مجید» برای چهلمین بار منتشر شد
روایت ۴۴۴ روزی که کارمندان سفارت آمریکا در اختیار نیروهای انقلاب بودند
ترانه «بیبدن» انعکاس لحظههای دراماتیک فیلم بود
تحلیل اسطورهشناختی آثار دکتر سُندوزی
فیلم؛ آیین اختتامیه ویژهبرنامه «به افتخار نوجوونی» در فرهنگسرای نوجوان
دوازدهمین دوسالانه بینالمللی کارتون و کاریکاتور تهران آغاز به کار کرد
صفحه اول روزنامه ها- یکشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۴
«اگر آوینی بود» جنگ ۱۲ روزه را چطور روایت میکرد؟
حذفشدگان از تهران- شیرین احمدنیا
تمدید اجرای دو نمایش «روز سیاه» و «برفک و تخت یخی» در پردیس تئاتر تهران
فراخوان بخش عکس و پوستر هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» منتشر شد
آیین بزرگداشت شمسالدین رحمانی چهره ماندگار اندیشه مقاومت در باغ کتاب