پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
به همت فرهنگسرای ارسباران

قطعه «سفرکرده» با آهنگساری و نوازندگی حسین علیزاده منتشر شد

فرهنگسرای ارسباران قطعه موسیقی «سفرکرده» کاری از گروه «هم‌آوایان» به سرپرستی استاد حسین علیزاده را تدوین و در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، قطعه موسیقی با عنوان «سفرکرده» کاری از گروه «هم‌آوایان» به سرپرستی استاد حسین علیزاده که برای اولین بار در آیین یادمان هنرمند فقید زنده‌یاد نسترن هاشمی در روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه رفت، منتشر شد.

آهنگسازی و تنظیم این اثر که تقدیم به روح مرحومه نسترن هاشمی شد، استاد حسین علیزاده بر عهده داشت؛ سیروس جمالی شاعر، پوریا اخواص خواننده و زهره قلی‌پور هم‌خوان این قطعه بودند.

 نوازندگان این اثر عبارتند از: حسین علیزاده (تار)، رامتین نظری‌جو (سنتور بم)، میثاق مهرپرور (عود)، پریسا پولادیان (رباب)، بهاره فیاضی (تار)، هوشمند عبادی (نی)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه (کمانچه)، سعید جهانی (کمانچه آلتو)، نازنین پدرثانی (بم دایره) و تدوین این محصول بر عهده مرتضی طبسی بوده است.

نسترن هاشمی (متولد اردیبهشت ۱۳۶۲، درگذشته آذر ۱۴۰۲) فعالیت‌های موسیقی خود را از دهه ۸۰ به عنوان نوازنده، آهنگساز و مدرس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران آغاز کرد. وی در سال‌های اخیر به عنوان تنظیم‌کننده و سرپرست گروه موسیقی بانگ نو فعالیت داشت و کنسرت‌های متعددی در ایران و خارج از کشور برگزار کرد. آلبوم «شعر زن» از آثار به جای مانده نسترن هاشمی است که در سال ۱۳۹۷ با صدای حسین علیشاپور منتشر شد. 

علاقه‌مندان برای تماشای این قطه موسیقی می‌توانند به صفحات مجازی فرهنگسرای ارسباران در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، روبینو، اینستاگرام و کانال آپارات به نشانی  https://www.aparat.com/v/d762N مراجعه کنند.


تعداد بازدید : 0

نظر شما