پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۹۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

ویژه‌برنامه بزرگداشت فردوسی در فرهنگسرای خانواده

در آستانه فرارسیدن روز فردوسی ویژه‌برنامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

ویژه برنامه بزرگداشت فردوسی در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ موضوع خانواده و دستیابی به آداب و رسوم آن از ضروریات مسائل مربوط به خانواده است، مهمترین و معتبرترین ماخذ برای دستیابی به دیدگاه ها، قراردادها و آداب و رسوم ایرانیان در خصوص مسائل خانواده، متون ادبی کهن است و قطعا یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین این آثار، شاهنامه فردوسی است از این رو به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ ایران زمین و روز پاسداشت زبان فارسی این ویژه برنامه برگزار می شود.

این برنامه به سخنرانی عذرا مرادی(مجری و کارشناس)، فاطمه اوانی(نویسنده و مولف) و شهین السادات مدلل با موضوع های "فرهنگ از نگاه شاهنامه"، "بررسی جایگاه خانواده در شاهنامه" و "عشق از دیدگاه فردوسی" اختصاص دارد.

اجرای نقالی داستان‌های شاهنامه توسط نوجوانان، شعرخوانی و بحث و بررسی و تبادل نظر درباره اشعار فردوسی، فلسفه آن، داستان شاهنامه و فرهنگ خانواده از دیگر بخش های درنظر گرفته شده در این نشست ادبی است.

گفتنی است؛ این برنامه با همکاری گروه آینده پژوهی فرهنگی و اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران و فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

در تقویم رسمی کشور روز ۲۵ اردیبهشت به نام روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی نام‌گذاری شده است.

علاقه‌مندان به مباحث ادبی برای حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.

نظر شما