پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۳۹۷۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

برنامه‌های فرهنگسرای خانواده به مناسبت هفته ملی جمعیت و خانواده اعلام شد

فرهنگسرای خانواده در هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اجرای برنامه‌های متعدد میزبان شهروندان است.

برنامه های فرهنگسرای خانواده به مناسبت هفته ملی جمعیت و خانواده اعلام شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ فرهنگسرای خانواده در هفته ملی جمعیت با اجرای برنامه‌های متعدد میزبان شهروندان است.


همایش «فرهنگ در آینده خانواده از دیدگاه شاهنامه»

موضوع خانواده و دستیابی به آداب و رسوم آن از ضروریات مسائل مربوط به خانواده است، مهمترین و معتبرترین ماخذ برای دستیابی به دیدگاه ها، قراردادها و آداب و رسوم ایرانیان در خصوص مسائل خانواده، متون ادبی کهن است و قطعا یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین این آثار، شاهنامه فردوسی است از این رو "همایش فرهنگ در آینده خانواده از دیدگاه شاهنامه"روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ برگزار می شود.


همایش «آینده زیست بوم خانواده در عصر هوش مصنوعی»

همچنین "همایش آینده زیست بوم خانواده در عصر هوش مصنوعی" با حضور کارشناسان و فعالان حوزه خانواده به بررسی آینده نهاد خانواده در ایران، صداهایی که شنیده نمی شود و آسیب شناسی استفاده از هوش مصنوعی در شهروندان و ارزیابی مولفه های فرهنگ سازی روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.


 نشست ادبی «گنجینه خانواده»

در ادامه به منظور آشنایی با تاثیرات کوتاه و بلند مدت تک فرزندی و همچنین ویژگی‌های آن در نشست ادبی "گنجینه خانواده" کتاب پلاسما اثر فاطمه شایان پویا روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۳۰ معرفی و رونمایی می‌شود.


ایستگاه «خانواده دوستدار فرزند» و چند برنامه جانبی

ایستگاه "خانواده دوستدار فرزند" به منظور ارائه مشاوره در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته ملی جمعیت در نظر گرفته شده است.

همچنین کارگاه اصول خودمراقبتی در ارتقا سطح سلامت با عنوان "خانواده سالم" روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

یادآور می شود؛ نمایشگاه "خودنگاری" با نمایش آثار فعالیت ۱۷۵ دانش آموز در کارگاه هنر و خلاقیت با تکیه بر ایده، خلاقیت های متنوع و فردی از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با هفته ملی خانواده در نگارخانه شفق میزبان تماشاگران است.

سی ام اردیبهشت، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، "روز ملی جمعیت" نام گرفته است، تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، مقابله با مساله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاوردها و پیامدها از جمله محورهای رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی هستند.

عموم علاقه‌مندان برای حضور در برنامه های یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.




نظر شما