پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
در بیست و سومین نشست بچه‌های رستا مطرح شد

خانواده یک گروه است و باید در آن گروهی کار شود

بیست و سومین نشست «بچه‌های رستا» با محوریت عزت نفس در نوجوانان با موضوع «صفر تا صد کار گروهی» با حضور نیکو قاسمی اقدم (کارشناس روانشناسی) روز یکشنبه ۲۱ مرداد در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

خانواده یک گروه است و  باید در آن گروهی کار شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این نشست با پرسش در مورد کار گروهی چی می دانید؟ در کار گروهی چه مهارت هایی را می توان یاد گرفت؟ شد.

در ادامه هر کدام از نوجوانان به این سوالات پاسخ هایی چون: اردو یک کار گروهی است که می توانیم در آن با همدیگر مشارکت در کارها و تقسیم کار را یاد بگیریم، کار گروهی یعنی جمعی از دوستان برای هدفی یک گروه را تشکیل دادیم و در این گروه نظر فرد ملاک نیست و باید برای انجام کار کل جمع تصمیم بگیرند را مطرح کردند.

قاسمی اقدم در ادامه گفت: در کار گروهی دستاوردی که گروه بدست می آورد برای تمام افراد است و فرد مطرح نیست، همه ی شما در مدرسه حتما کار گروهی انجام داده اید در یک کار گروهی ما حس های مشترک را تجربه می کنیم ، مثل حس شادی ، غم وقتی در یک تیم موفقیت و شکستی کسب می شود حس شادی و غم برای کل تیم است.

وی اضافه کرد: خانواده یک گروه است که باید در آن گروهی انجام می شود و باید در آن تقسیم کار انجام شود و به نظرات همدیگر در خانواده باید احترام بگذاریم و تک بعدی نباشیم.

اقدم در ادامه از نوجوانان درخواست کرد که به این سوالات پاسخ دهند: ما چگونه می توانیم در گروه خود را ثابت کنیم؟ و نوجوانان پاسخ هایی چون با ایده ها و راه حل های مناسب که به گروه می دهیم، با همدلی و مشارکت در کار گروهی می توانیم به دیگران و گروه خودمان را ثابت کنیم، با دانش و مهارتی که داریم و در گروه بتوانیم مثمر ثمر باشیم، نظر من هم این است وقتی گروه بخواهد کاری انجام دهد حتی اگر مخالف بعضی مسائل باشیم ولی همراه باشیم و تک روی نکنیم و باعث تفرقه در گروه نشویم.

این کارشناس روانشناسی گفت: در هر گروه هدف خوب و گاهی هدف بد داریم ما باید گروهی تشکیل بدهیم که دارای هدف خوب و مفید باشد و منظور از هدف خوب این است که به خود و  دیگران آسیب نزنیم، در هر گروه باید یک نفر سرگروه انتخاب که همگی به نظرات سرگروه احترام گذاشته و همدلی را در گروه رعایت شود.

نیکو قاسمی اقدم (کارشناس روانشناسی) در پایان بیست و سومین نشست بچه های رستا گفت: همگی ما باید محدویت در گروه را بپذیریم و مهارت مسئولیت پذیری، اعتماد کردن، ریسک کردن، مدیریت زمان، همکاری و همدلی در کار گروهی یاد بگیریم تا منجر به موفقیت در کارگروهی شود همچنین به توانایی های خود، دانش و مهارت های یکدیگر آشنا شویم تا در کنار یکدیگر یک کار گروهی خوب را ارائه دهیم.

نظر شما