شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

سیصد چهاردهمین نشست زرین قلم نقد بررسی کتاب آواز سرخ باران

مراسم نقد بررسی « کتاب آواز سرخ باران » در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.
مراسم نقد بررسی « کتاب آواز سرخ باران » در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ و هتر ، فرهنگسرای رسانه در سیصد چهاردهمین نشست زرین قلم به نقد بررسی کتاب آواز سرخ باران نوشته حسن جلایر می پردازد.

کتاب آواز سرخ باران نوشته حسن جلایر می باشد نویسنده کتاب که پیش از این با فیلم سفیر نخستین فیلم عاشورایی در تاریخ سینمای ایران شناخته شده است ، در این اثر ادبی عاشورایی از اتفاقات سفر حضرت سید الشهدا علیه السلام صحنه برداری کرده و این کار را تا عصر روز دهم محرم سال۶۱هجری دنبال نموده است .آواز سرخ باران را می توان تلفیقی از داستان واره و رمان دانست که با زمزمه آوازی مخاطب را از این گذرگاه تاریخی عبور می دهد . بازخوانی این ماجرای تاریخی با هدف عبرت آموزی ، نگاهی عالمانه و قلمی هنرمندانه را می طلبد که این دو در کتاب آواز سرخ باران جمع آمده است.

در سیصد و چهاردهمین نشست زرین قلم، روز٢٥ مرداد از ساعت۹تا ۱۱صبح ، در فرهنگسرای رسانه ، به نقد و بررسی این کتاب پرداخته خواهد شد. 

در این نشست که با حضور حسن جلایر نویسنده کتاب برگزار می شود دکتر عبدالحسین طالعی و استاد مهدی امین فروغی دو پژوهشگر حوزه تاریخ و ادبیات به بیان نظرات خود در باره این اثر خواهند پرداخت .همه علاقه مندان به حوزه ادبیات عاشورایی را به این حضور و مشارکت فرا می‌خوانیم.

علاقه‌مندان به حوزه ادبیات عاشورایی برای حضور در این جلسه می‌توانند به آدرس پاسداران ، خیابان گل نبی ، خیابان ناطق نوری ، میدان قبا حضور به هم رساند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۶۷۰۱۴۸۲ تماس بگیرند.


نظر شما