شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
در آیین گردهمایی موکب‌داران آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین مطرح شد:

شهردار تهران: رمز بقای انقلاب اسلامی خدمت به مردم است/ خدمت موکب‌داران به شهروندان مصداق خدمت به خلق خداست

شهردار تهران در آیین گردهمایی موکب‌داران آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین که پنجشنبه ۲۵ مرداد در پردیس تئاتر تهران برگزار شد، گفت: خدمت موکب‌داران به شهروندان مصداق خدمت به خلق خدا و از ارزشمندترین کارهاست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، گردهمایی موکب داران آیین پیاده روی جاماندگان اربعین با عنوان «لشکر حسین»، با حضورعلیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران شهری و با اجرای نجم‌الدین شریعتی، پنجشنبه ۲۵ مرداد در پردیس تئاترتهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این برنامه در سخنانی بیان داشت: انقلاب اسلامی دو ویژگی دین و مردم را بسیار برجسته کرد. اسلام را متجلی کرد و قدرت مردم را به رُخ کشید. کدام اسلام؟ اسلام ناب محمدی(ص)، کدام مردم؟ مردمی که در طریق حسین(ع) قیام کردند.

وی افزود: حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه الهی-سیاسی خود فرمودند رمز پیروزی ملت مسلمان ایران، انگیزه الهی و هدف عالی است و اتحاد مسلمین و وحدت کلمه بر همان انگیزه برای رسیدن به همان هدف است.

زاکانی با اشاره به اینکه فلسفه خلقت و بندگی خدا و رشد و تعالی که برای انسان در پرتو بندگی خدا توسط خدمت به مردم در این مسیر فراهم می‌شود، گفت: نزدیک‌ترین طریق برای رسیدن به حق و خداوند بزرگ طریق اهل بیت و از راه محبت است و بازترین و فراخ‌ترین آن‌ها راه امام حسین(ع) است.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: جمع امروز ما جمع موکب‌داران است؛ موکب‌هایی که در مسیر سیدالشهدا با محبت بنا شده است. محبتی که از خدمت از تک‌تک سلول‌های آنها به رهروان راه حسین(ع) ریشه می‌گیرد. چه آنها که در طریق به سمت سیدالشهدا می‌روند و چه آنانی که در طریق شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در کنار جاماندگان قدم بر می‌دارند. امام‌زاده‌ای که زیارت او هم‌قدر زیارت و ثواب سیدالشهدا است.
وی تأکید کرد: پس از بندگی خدا، خدمت به خلق خدا بالاترین ارزش را دارد. امروز شما موکب‌داران از هم برای این خدمت سبقت می‌گیرید.

زاکانی اضافه کرد: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، خدمت بر مدار محبت و عشق دلسوزی است. سوختن از درون و حرارت گرفتن برای خدمت به مردم با اشتیاق است.

شهردار تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی امسال نیز مثل سنوات گذشته با مشارکت گروه‌های مختلف مردمی، باشکوه برگزار شود.

زنده نگه داشتن نام امام حسین(ع) بزرگترین خدمت به دین اسلام است

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این نشست با اشاره به اینکه خدمت‌گزاری و خادمی سرور شهیدان امام حسین(ع) در هرکجا که باشد؛ ارزشمند است، مطرح کرد: ما هرچه داریم از حسین(ع) سرور شهیدان و استمرار راه و یاد و نام حسین (ع) داریم.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی را از سرور شهیدان داریم، گفت: اوج انقلاب ما در همان راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ بود. پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس با نام و یاد حسین(ع) سرور شهیدان بود. پیروزی فقط در راه حسین است و بس.
چمران تاکید کرد: تمام خدمات و تلاش ما، احترام به زوار امام حسین و اینکه خاک کف پای زوار را توتیای چشم خود می‌کنیم، برای این است که در مسیر امام حسین هستند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر بتوانیم راه حسین را استمرار ببخشیم، موفق و پیروز خواهیم شد و در طول تاریخ شیعه این راه را زنده و روشن نگاه داشته است. اگر ما در دنیای امروز اسلام و دینی داریم به خاطر نام حسین(ع) و شهادت حسینی است.

وی با اشاره به اینکه تمام کارهای ما و عشق و علاقه ما به امام حسین (ع) سرور شهیدان سیدا الشهدا به خاطر آن است که این مسیر زنده و روشن بماند، اظهار داشت: مکتب ما با یاد و نام حسین زنده می‌ماند، بنابراین هرچه در هرکجا در شهر، مسیر و.. خدمت کنیم، خدمت  در مسیر سرور شهیدان اما حسین(ع) است. زنده نگاه داشتن یاد و نام او  یعنی خدمت به مکتب اسلام و دین اسلام و هر روز زنده کردن دین اسلام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز سربلند کردن نام حسین و یاد حسین و زنده نگاه داشتن راه حسین، خود یک جهاد است و این جهاد بسیار ارزشمند است. اگر خداوند توفیقی نصیب شما کرده که در این مسیر گام بردارید، این را یک فرصت و لطف الهی بشمارید. در هر سن و سالی و هر جایگاهی که باشید، خدمت کردن به حسین و بزرگداشت یاد و نام حسین، بزرگ‌ترین خدمت به مکتب و دین ما در مسیر خدا خواهد بود.

شعرخوانی محمد رسولی، مداحی امین قدیم و اجرای نمایش و سرود بچه‌های «رهپویان حرم» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نظر شما