شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۴۰۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
همزمان با ایام اربعین حسینی (ع)

رویداد کودکانه «من امام حسین(ع) را دوست دارم» در باغ کتاب تهران برگزار شد

رویداد «من امام حسین(ع) را دوست دارم» با هدف معرفی شخصیت سید و سالار شهیدان در باغ کتاب تهران برگزار شد.
رویداد کودکانه «من امام حسین(ع) را دوست دارم» در باغ کتاب تهران برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با شعار «اینجا شمعی روشن است برای ارتباط با امام مهربانی‌ها» کارگاه هنر در بخش‌های مختلف برگزار شد. 

در این نشست کودکان ۳ تا ۹ ساله با بیانی کودکانه با امام حسین (ع) و نمادهای واقعه کربلا آشنا آشنا شدند.

این رویداد ۳ بخش کودکانه شامل نقاشی با موضوع امام حسین (ع)، عروسک‌سازی با استفاده از نمادهای واقعه کربلا و ساخت پرچم و یک کارگاه برای گفت‌و‌گو با والدین با موضوع «آشنایی والدین با تحول روانی معنوی کودکان» برگزار شد. 

صدیقه عاشوری روان‌شناس و عضو انجمن کودک و رسانه درباره هدف از برگزاری این برنامه گفت: قرار است در باغ کتاب سلسله نشست‌هایی با محوریت آشنایی با شخصیت‌های بزرگ تاریخ در باغ کتاب برگزار کنیم. 

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها این است که کودکان با شخصیت‌های بزرگ جهانی و کشور خود آشنا شوند. در این برنامه به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تصمیم گرفتیم که کودکان را با شخصیت امام حسین (ع) آشنا کنیم. 

این روانشناس ادامه داد: یکی از اهداف ما در این رویداد این بود که قهرمانان دیگری به جز شخصیت‌های کارتونی که کودکان می‌شناسند به آن‌ها معرفی کنیم و به کودکان بگوییم که قهرمانان دیگری نیز وجود دارد.

صدیقه عاشوری درباره «آشنایی والدین با تحول روانی معنوی کودکان» برای والدین گفت: در این کارگاه والدین با چگونگی ایجاد تحول روانی و معنوی درکودکان آشنا شوند. در این بخش تلاش کردیم به والدین بگوییم که چگونه ذهن کودکان را با مفاهیمی پیچیده مانند «غیب» و «ناپایداری جهان» آشنا کنند و بازی‌های مرتبط با این مفاهیم را به والدین معرفی کردیم.

رویداد «من امام حسین(ع) را دوست دارم» روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در راهرو جنب فروشگاه بزرگسال باغ کتاب (سروستان) برگزار شد.

نظر شما