جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

با ۸ مکان گردشگری در همسایگی باغ کتاب آشنا شوید

اگر برای تفریح و سرگرمی باغ کتاب تهران را انتخاب می‌کنید، می‌توانید سری به مکان‌های جذاب دیگر که در محدوده باغ کتاب قرار دارند، بزنید.
با 8 مکان گردشگری در همسایگی باغ کتاب آشنا شوید
بوستان‌های متنوع و موضوعی، مناظر چشم‌نواز، موزه، آثار هنری، فضای ورزش، تماشای کهکشان راه شیری و فضایی برای پیاده‌روی. هرکدام از این‌ها می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای تفریح آخر هفته باشد، اما در همسایگی باغ کتاب تهران و محدوده اراضی عباس‌آباد، تمام این جذابیت‌ها در یک جا جمع شده است.
اگر برای تفریح و سرگرمی باغ کتاب تهران را انتخاب می‌کنید، می‌توانید سری به مکان‌های جذاب دیگر که در محدوده باغ کتاب قرار دارند، بزنید. در ادامه با ۸ فضاهای تفریحی گردشگری که در همسایگی باغ کتاب تهران قرار دارند آشنا می‌شوید.
باغ کتاب تهران، بزرگ‌ترین مرکز کتاب و سرگرمی‌های خانوادگی کشور
باغ کتاب تهران در دوطبقه با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع و وسعت ۱۱۰ هزار متر مربع در اراضی عباس آباد احداث شده است. طول بنای باغ کتاب حدود ۵۵۰ متر و عرض آن به حدود ۷۰ متر می‌رسد. این مجموعه بزرگ‌ترین کتابفروشی ایران به شمار می‌رود.
باغ کتاب از جهت تنوع خدماتی که به مخاطبان خود ارائه می‌کند، در کشور و حتی در سطح منطقه بی‌رقیب است. مراکز فرهنگی مانند «فروشگاه کتاب بزرگسال» (سروستان) و «فروشگاه کتاب کودک و نوجوان»، مراکز علمی مانند «باغ علم کودک»، «باغ علم نوجوان»، «پردیس مغز من» و «باشگاه رباتیک»، مراکز هنری مانند «پردیس تئاتر و موسیقی» و «پردیس سینمایی باغ کتاب»، مراکز تفریحی و آموزشی مانند «سرزمین فکربازیا» و «سرزمین نیکولو» از جمله مراکز باغ کتاب با خدمات متنوع است که می‌تواند برای گروه‌هاس سنی مختلف جذاب باشد.
۱-    باغ و دریاچه هنر

باغ و دریاچه هنر در فضایی بالغ بر ۴۷ هزار متر مربع در شرق اراضی عباس‌آباد و همسایگی باغ کتاب قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز گسترده، کوشک باغ هنر، دریاچه هنر و خانه شعر و ادبیات است. در مجموعه باغ هنر خدماتی در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی، شعر و ادبیات به صورت تخصصی ارائه می‌شود. این مجموعه دارای تونل گالری، کارگاه، تالار اجتماعات و فروشگاهی برای عرضه آثار هنری است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای مخاطبان آن به نمایش بگذراند.
«جمعه بازار پروانه» نیز در همین مکان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان آثار هنری و لوازم آنتیک در سراسر پایتخت را هر جمعه در این مکان در کنار هم جمع می‌کند.
دریاچه هنر نیز در مساحتی با وسعت 25 هزار مترمربع، بین باغ کتاب و باغ هنر قرار دارد. دریاچه هنر، فضایی زیبا و چشم‌نواز برای پیاده‌روی و گردش دارد. در سرتاسر این محدوده، غذاخوری‌ و نیمکت هم برای تکمیل برنامه تفریح شما وجود دارد.
 
۲-    موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اراضی عباس‌آباد تهران و در مجاورت باغ کتاب، باغ کتاب و پارک طالقانی قرار دارد. این موزه با هدف حفظ و یادآوری ارزش‌ها، احساسات و عواطف عمیق و فرهنگ دفاع مقدس برپا شده است. این موزه شامل انواع اسلحه‌ها، سلاح‌های سنگین، تجهیزات نظامی، عکس‌های تاریخی، مینیاتورها و نمایشگاه‌هایی از دفاع مقدس است. هدف این موزه، حفظ و گسترش ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ملی و ایجاد افتخار و ارادت به شهدا و جانبازان است.
ساختمان اصلی موزه شامل ۸ تالار است و هر تالار با نمادهایی از یک دوره مهم از تاریخ معاصر برپا شده است. تالار‌های آرامش، شهادت، پیروزی، سرانجام و پروانه‌ها از تالارهای این موزه هستند.
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گزینه‌ای جذاب برای یک تفریح جمعی و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران است. دسترسی به این موزه از طریق ایستگاه مترو شهید حقانی بسیار آسان است و کمتر از ۱۰دقیقه پیاده‌روی دارد.
اگر با خودرو شخصی به این موزه می‌روید می‌توانید از ابتدای بزرگراه حقانی مسیر غرب به شرق، با استفاده از تابلوهای راهنما مسیر این موزه را پیدا کنید.

 ۳-    باغ غذا
اگر از اراضی عباس‌آباد و مجموعه‌های گردشگری اطراف آن دیدن کردید، نگران وعده‌های غذایی خود نباشید، چراکه لذت خوردن نوشیدنی‌ها و انواع وعده‌های غذایی متنوع در انتظار شماست. باغ غذای تهران به عنوان محلی برای خوردن غذا و تفریح شناخته می‌شود. در این مکان از برخی خودروهای کلکسیونی به عنوان محل عرضه غذا استفاده می‌شود و این ویژگی آن را به یک تجربه منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است. این مکان معمولاً با فضای باز و طبیعت دوستانه‌اش جلب توجه می‌کند و برای لذت بردن از غذا و تفریح با دوستان یا خانواده مناسب است.
در باغ غذا می‌توانید با خودروهای خاص و خاطره‌انگیز عکس یادگاری بیندازید و همراه با میل کردن غذا، از هوای مطبوع محوطه سرسبز باغ هنر لذت ببرید. اگر با خودرو شخصی به باغ غذا می‌آیید می‌توانید از طریق بزرگراه حقانی مسیر غرب به شرق و بزرگراه همت مسیر شرق به غرب به باغ غذا بیایید. همچنین مسیر دسترسی به باغ غذا با مترو از ایستگاه‌های شهید حقانی و شهید همت میسر است.
۴-    بوستان آب و آتش
در سال‌های اخیر بوستان «آب و آتش» تبدیل به یکی از بوستان‌ها و مراکز تفریحی شناخته شده در محدوده اراضی عباس آباد شده است. بوستان آب و آتش خود از بوستان‌ها و امکانات تفریحی مختلف تشکیل شده است که هرکدام جذابیتی برای مخاطب دارند.  مجموعه بزرگی که امروزه آن را با نام پارک آب و آتش می‌شناسیم، از چند پارک و امکانات تفریحی تشکیل شده است که شامل بوستان «حضرت ابراهیم»، «بوستان بنادر»، «پل ابریشم»، «گنبد مینا» و «فودکورت جزیره» می‌شود.
مسیر دسترسی به بوستان «آب وآتش» با خودرو از طریق بزرگراه حقانی، چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین است. اگر قصد دارید با مترو به بوستان آب و آتش بروید، ایستگاه شهید حقانی پیاده شوید و بعد از 15 دقیقه پیاده‌روی به این بوستان می‌رسید. ساعت کاری این بوستان ۲۴ساعته است اما برخی امکانات آن ساعت کاری به خصوص خود را دارد.

 ۵-    گنبد مینا
تماشای آسمان شب و ستاره‌های کهکشان راه شیری در دل پایتخت، تفریح جذابی است. «گند مینا» با مساحت ۱۸۰۰مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین آسمان‌نما‌های خاورمیانه محسوب می‌شود و معماری متفاوت آن از دور نیز جلب توجه می‌کند. در گنبد مینا می‌توانید اطلاعات جذابی درباره کهکشان‌ها، صورت‌های فلکی، نجوم و سایر مطالب علمی در زمینه شیمی، فیزیک، زمین شناسی بیاموزید.
برای رفتن به این ساختمان کروی جذاب، با خودرو شخصی می‌توانید از طریق بزرگراه حقانی، چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین، از مسیر بوستان آب و آتش و با مترو از طریق ایستگاه حقانی، ۱۵دقیقه پیاده‌روی از مسیر بوستان آب و آتش و سپس پل ابریشم به گنبد مینا برسید.

۶-    بوستان طالقانی
بوستان طالقانی یکی مشهورترین بوستان‌های شهر تهران با مساحت ۳۱۰ هزار متر مربع روی تپه‌های عباس‌آ‌باد واقع شده است. بوستان طالقانی یکی از سرسبزترین بوستان‌های شهر تهران با مناظری چشم‌نواز است که فضای مناسبی برای پیک نیک، ورزش‌های گروهی، پیاده‌روی و دو و تفریحات خانوادگی دارد.
وسایل بازی‌هایی مانند بسکتبال، گل کوچیک، تنیس روی میز، شطرنج و والیبال در بوستان طالقانی وجود دارد. همچنین مسیر پیاده‌روی و راه چوبی بوستان طالقانی، یکی از زیبایی‌های این بوستان محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین پرچم ایران با طول ۱۵۰متر و وزن ۲۵۰ تن در این پارک قرار دارد که سومین پرچم مرتفع دنیا محسوب می‌شود.

۷-    پل طبیعت
«پل طبیعت» چند سالی است که در عکس‌ها و نمادهای مربوط به تهران جا خوش کرده است. این پل پیاده‌رو در ۳ طبقه ساخته شده و در منطقه عباس‌آباد قرار دارد و دو بوستان طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند. پل طبیعت چشم‌اندازی جادویی از شهر، به‌خصوص در شب دارد. همچنین وجود کافه و رستوران‌ها امکان گذراندن ساعاتی خوش بر روی این پل خاص پایتخت را فراهم می‌کند.
فضای این پل پس از غروب بسیار زنده است و اغلب مردم مشغول عکس گرفتن هستند. این پل در فاصله کمی تا باغ کتاب قرار دارد و با خودرو شخصی از مسیر بوستان «آب و آتش» و بوستان «طالقانی» و از طریق مترو از ایستگاه «شهید حقانی» قابل دسترسی است. پل طبیعت از ساعت ۶ صبح الی ۳۰ دقیقه بامداد در دسترس بوده و می توانید به این مکان مراجعه نمایید.

۸-    بوستان بنادر
بوستان «بنادر» از دیگر جاذبه‌های گردشگری اراضی عباس‌آباد است و در همسایگی باغ کتاب قرار دارد. این بوستان با وسعت ۵۳ هزار متر مربع در کنار بوستان «آب و آتش» یکی از بوستان‌های مفهومی اراضی عباس‌آباد است. بوستان بنادر دریایی، از طریق پل طبیعت، به پارک طالقانی تهران متصل است.
از جذابیت‌های این بوستان، ساختمان سفید رنگ برج فانوس دریایی است که به زیبایی، نمادهای یک سفر دریایی را تکمیل می‌کند. با بالا رفتن از پله‌های مارپیچی این فانوس دریایی می‌توانید مناظر سرسبز اطراف را تماشا کنید. بوستان امکاناتی مانند پاتوق دریایی، پاتوق کشتی، پاتوق لنگرگاه، آلاچیق‌های چوبی، مسیر پیاده‌روی، کافی شاپ، برج کبوترخانه و راپلی دارد.
برای رفتن به بوستان «بنادر» به وسیله خودرو شخصی می‌توانید از طریق مسیر بزرگراه شهید حقانی، چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین، ورودی پارک آب و آتش و مسیر دوم از طریق خیابان شهیدی بعد از پل‌های فجر به سمت شمال به این بوستان برسید. برای رفتن به بوستان بنادر از طریق مترو، مسیری مشابه با بوستان «آب و آتش» در پیش دارید.
باغ کتاب و هر آن‌چیزی که نیاز دارید
باغ کتاب تهران بزرگ‌ترین مرکز کتاب و سرگرمی‌های خانوادگی کشور است که سرگرمی و نیازهای اعضای یک خانواده با گروه‌های سنی مختلف در آن یافت می‌شود. اما باغ کتاب تهران مراکز تفریحی گردشگری دیگری در همسایگی خود در محدوده اراضی‌ عباس‌آباد دارد. از بوستان‌های متنوع موضوعی مانند بوستان آب و آتش و بوستان بنادر تا مناظر و بناهای خاص مانند پل طبیعت و گنبد مینا. پس اگر برای یک گردش خانوادگی یا دوستانه در داخل شهر تهران به باغ کتاب تهران و اراضی عباس‌آباد سری بزنید، ناراضی به خانه بر نمی‌گردید.

نظر شما