جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۲۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
در کتابخانه هفت‌چنار عنوان شد

عزت و بزرگی انبیا و اولیاء خداوند نقطه وصل آدم‌هاست

بیست و پنجمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با عنوان «نقطه وصل آدما» پنجشنبه ۱۵ شهریورماه با حضور مرضیه جباری کارشناس و تسهیلگر حوزه نوجوانان در کتابخانه هفت‌چنار منطقه ۱۰ برگزار شد.

عزت و بزرگی انبیا و اولیاء خداوند، نقطه وصل آدمهابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیست و پنجمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با عنوان «نقطه وصل آدما» پنجشنبه ۱۵ شهریورماه با حضور مرضیه جباری کارشناس و تسهیلگر حوزه نوجوانان در کتابخانه هفت‌چنار منطقه ۱۰ برگزار شد.

کارشناس برنامه مرضیه جباری ابتدا صحبت‌های خود را با طرح سوالاتی مانند نقطه تفاوت انسان‌ها در چیست؛ آغاز کردند که شرکت کنندگان به تفاوت‌های ظاهری و بعد به تفاوت در نژاد و مذهب و ملیت اشاره کردند.

جباری گفت: ما از لحاظ جسمانی وقتی به دنیا می‌آییم از نقطه واحدی شروع نمی‌کنیم. شما می‌دانید که سه ویژگی مثبت جسم آدمی سلامت، نیرومندی و زیبایی است. ما از وقتی به دنیا می‌آییم هم به لحاظ سلامت جسمانی‌مان، هم به لحاظ نیرومندی جسمانی‌و هم به لحاظ زیبایی جسمانی خیلی با هم فرق می‌کنیم.

وی گفت: انسان‌ها با یکدیگر متفاوتند و این تفاوت‌ها نیازمند احترام است. احترام به تفاوت‌ها شامل درک و ارزش گذاری دیدگاه‌ها، رفتار‌ها و نیاز‌های افراد در هر زمینه‌ای است. با تنوع بیشتر جامعه شما نیز در مقابل افراد مختلف قرار می‌گیرید و خوب است که در مورد ارزش احترام به تفاوت‌ها آموزش دیده باشید.

جباری ادامه داد: انسانیت، نیاز‌های مادی و معنوی، عقل، اعتقاد به خوبی و تنفر از بدی‌ها از نقاط مشترک انسان‌ها بوده است که جزو خصایص اخلاقی است و نمی‌توان کسی را یافت که اینها رادر بطن وجودش نپذیرد.

کارشناس برنامه به ایام گذشته و پشت سر گذاشتن اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد که امام حسین علیه السلام از چنان عظمت و شکوهی در تاریخ برخوردار است که نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه توجه بسیاری از افراد و مذاهب گوناگون را نیز به خود معطوف داشته.

جباری گفت: شخصیت والا و ایثار و از خود گذشتگی آن حضرت مردمان را چنان شیفته و مجذوب خود کرده که در برابر عظمت و درخشش به وجد آمده و زبان به تحسین آن امام بزرگوار گشوده‌اند.

در ادامه گفت‌وگو نوجوانان اشاراتی به خاطرات پیاده‌روی اربعین و یا تشرف به کربلای معلی کردند که افرادی از کشور‌های مختلف و با زبان‌های متفاوت در مراسم اربعین حسینی و زیارت از کربلا معلی حضور داشتند و این گرایش بر امام حسین علیه السلام و خاندانش نشان می‌دهد که افراد بشر همواره پیرو شهامت و عظمت روح وقلب می‌باشند که از همین صفات عدالت و آزادی پدید می‌آید و این گونه تسلیم نشدن به ظلم و ستم را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و این است نقطه وصل انسان‌ها.

در پایان این برنامه نظرات نوجوانان در خصوص این کتاب به نقد و بررسی گذاشته شد و به بحث و گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند.

نظر شما