پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۱۳۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
بیست و ششمین نشست «بچه‌های رستا» در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار شد

اشخاص مختلف تعاریف متفاوتی از شخص برنده دارند

کارشناس بیست و ششمین نشست «بچه‌های رستا» در فرهنگسرای یاریگران زندگی عنوان کرد: برنده دارای تعریف واحد نیست و از نظر اشخاص مختلف ممکن است تعاریف متفاوتی از شخص برنده وجود داشته باشد.

اشخاص مختلف تعاریف متفاوتی از شخص برنده دارندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیست و ششمین نشست «بچه‌های رستا» در روز شنبه ۱۷ شهریورماه در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار شد.

این نشست با نظرخواهی از نوجوانان حاضر در نشست در خصوص شخص برنده و با حضور سید مهدی ضیاءآبادی به عنوان کارشناس برگزار شد. ضیاءآبادی پس از جمع بندی پاسخ نوجوانان حاضر در برنامه، سخنانش را با طرح پرسش دوم که آیا از نظر آنها برنده فقط اشخاصی هستند که به جایگاه‌های بالا دست یافته‌اند ادامه داد و افزود: برنده دارای تعریف واحد نیست و از نظر اشخاص مختلف ممکن است تعاریف متفاوتی از شخص برنده وجود داشته باشد.

ضیاءآبادی در ادامه معیار برنده بودن اشخاص را چگونگی استفاده از استعداد‌های نهفته در هر فرد و میزان موفقیت در شکوفایی این استعداد‌ها برشمرد و گفت: شخصی که بر اساس موقعیت و استعداد‌ها و توانایی‌هایش تلاش می‌کند نیز برنده است و ماهیت تلاش نوعی امتیاز است که اشخاص موفق از آن برخوردارند.

وی با اشاره به برخی از اشخاص موفق و معروف در زمینه‌های مختلف ورزشی، علمی و اقتصادی گفت: بسیاری از این اشخاص از سطوح بسیار پایین رفاهی و اجتماعی، راه موفقیت خود را آغاز کرده‌اند.

این کارشناس فرهنگی در قسمت دیگری از سخنانش ضمن تایید نقش امکانات در رسیدن به هدف و موفقیت عنصر تلاش و استعداد را نیز بسیار بااهمیت توصیف کرد و افزود: تلاش مضاعف و استفاده از استعداد‌های نهفته خدادادی و شناخت دقیق آن تا حد زیادی می‌تواند کمبود امکانات را جبران کند.

ضیاءآبادی ادامه داد: موفقیت نسبی است و هیچ گاه میزان موفقیت دو فرد را به دلیل شرایط متفاوت زندگی نمی‌توان مقایسه کرد. صرف درست فعل خواستن در رسیدن به موفقیت بسیار مهم است مشروط بر اینکه هدف بر اساس واقعیات زندگی تعریف شود.

وی در ادامه به ذکر مثال‌هایی از اهداف واقع‌گرایانه و غیر واقع‌گرایانه پرداخت و با تاکید بر اهمیت انتخاب درست هدف گفت: با قیاس بین وضعیت گذشته و فعلی اشخاص می‌توان شخص برنده را تا حدی مشخص کرد. یعنی با دانستن این موضوع که اشخاص از کجا شروع کرده‌اند و به کجا رسیده‎‌اند می‌توان گفت که برنده شده‌اند.

ضیاءآبادی در قسمت دیگری از سخنانش از نوجوانان خواست بر اهداف خود تمرکز کافی داشته باشند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود تا حد ممکن به سمت آینده‌ای روشن و سرشار از موفقیت گام بردارند.

این کارشناس فرهنگی در پایان گفت: هدف‌گذاری منطقی و منطبق بر واقعیات و تلاش در راستای نیل به هدف بهترین میزان برای سنجش شخص برنده است.

فرهنگسرای یاریگران زندگی در خیابان ری، بوستان کوثر واقع شده و برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های آن می‌توانید با شماره تلفن ۳۳۵۶۹۰۴۰ تماس بگیرید.

نظر شما