پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

هانس بندر آلمانی با «کبوتران ایلیا» در عصرانه با کتاب فرهنگسرای فردوس

بیست و سومین نشست «عصرانه با کتاب» با خوانش و بررسی داستان کوتاه «کبوتران ایلیا» نوشته‌ هانس بِندِر آلمانی در کتابخانه‌ فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

هانس بندر آلمانی با «کبوتران ایلیا» در عصرانه با کتاب فرهنگسرای فردوسبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیست و سومین نشست عصرانه با کتاب چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۶:۳۰ با خوانش و بررسی داستان کوتاه «کبوتران ایلیا» اثر هانس بندر برگزار خواهد شد.

«هانس بندر» (۲۰۱۵-۱۹۱۹) نویسنده و ویراستار آلمانی را به ویژه در نوشتن داستان‌های کوتاه استاد می‌دانند؛ به طوری که نوشته‌های او حتی به کتاب‌های درسی کشور‌های آمریکا، هلند، دانمارک، ژاپن و... راه یافته است. تعدادی از داستان‌های کوتاه هانس بندر در نشریات و مجموعه‌هایی از آثار نویسندگان برجسته‌ آلمانی، از جمله «اولین عشق من» و «چهره‌ی غمگین من» به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

نخستین کتاب بندر به نام «موضوعی چون عشق» داستانی است که از عشق شورانگیز حکایت دارد؛ عشق و دلدادگی جوانی روستایی که پس از جنگ به راه‌های ناباب کشیده می‌شود، ولی با مرگ معشوقه‌اش به یک زندگی پرمعنا و مفهوم دست می‌یابد که در واقع می‌تواند شرح زندگی خود او باشد. بندر درباره‌ی موضوعات آثارش می‌گوید: «من موقعیت‌هایی را به تصویر کشیدم که می‌توانستم درباره‌ی آنها با ایمان و اعتقاد کامل سخن بگویم... پایان هیچ یک از داستان‌های من چنان نیست که بتوان آن را پوچ نامید».

سبک بندر در نگارش، ساده و دلنشین و روان و در عین حال از استواری کلام برخوردار است. از میان داستان‌های کوتاهش، داستان «کبوتر‌های ایلیا» جزو آثار برجسته‌ او است.

«عصرانه با کتاب» با حضور طاهره مختاری و بهبد بهلولی به عنوان کارشناسان برنامه، چهارشنبه‌های هر دوهفته یک بار، از ساعت ۱۶:۳۰ در کتابخانه فردوس میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرید.

نظر شما