جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۱۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

پویش نقاشی دیواری نوجوانان با عنوان «مهر رنگ» در فرهنگسراهای تهران

پویش نقاشی دیواری نوجوانان ۷ تا ۱۸ ساله با عنوان «مهر رنگ» در فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود.

پویش نقاشی دیواری نوجوانان با عنوان «مهر رنگ» در فرهنگسراهای تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حامد خیاط مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگسرای اشراق از برگزاری رویداد «مهر رنگ» خبر داد و گفت: در پویش نقاشی دیواری با عنوان «مهر رنگ»، نوجوانان ۷ تا ۱۸ ساله با موضوع ایران آینده با هر تکنیکی که مایل باشند با موضوع ایران آینده نقاشی می‌کشند.

دبیر اجرایی رویداد «مهر رنگ» ادامه داد: کارگاه‌های این رویداد از یکشنبه ۱۸ شهریورماه در فرهنگسراهای تهران آغاز شده و در روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه به پایان رسیده است. تلاش شده در این پویش علاوه بر هنرجویان کلاس‌های طراحی و نقاشی فرهنگسراها، از ظرفیت نوجوانان حلقه بچه‌های ایران آینده، بچه‌کتابخون‌ها، بچه‌های رستا و باشگاه‌های نوجوانی فرهنگسراها استفاده شود و در نهایت حلقه تازه‌ای از نوجوانان با عنوان «بچه‌های شهرآرا» شکل بگیرد.

خیاط درباره روند داوری آثار عنوان کرد: کارشناسان و متخصصان حوزه دیوارنگاری نقاشی‌های نوجوانان را بررسی می‌کنند و به یک ترکیب‌بندی جدید برای اجرا روی دیوار می‌رسند. در نهایت آثار برگزیده نوجوانان مستعد انتخاب می‌شود و استاد دیوارنگار از این آثار در ترکیب‌بندی خود استفاده خواهد کرد. ممکن است برخی آثار به صورت کامل استفاده شود و از برخی آثار جزئیاتی اقتباس شود.  

وی اضافه کرد: هر یک از فرهنگسراها پنج دیوار مناسب که در معرض دید عموم باشد و ابعادی با ۱۰ متر طول و سه و نیم متر ارتفاع داشته باشد معرفی می‌کند و پس از بررسی این دیوارها توسط کارشناسان این حوزه، دیوار مناسب برای اجرای دیوارنگاری انتخاب می‌شود.

خیاط در پایان گفت: مقرر شده آثار تا پایان مهرماه روی دیوار اجرا شود و در نخستین روز اجرا که متعاقبا اعلام خواهد شد، همه نوجوانان برگزیده، نقاشی و رنگ‌گذاری روی دیوار را تجربه خواهند کرد. 

نظر شما