پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۴۱۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

یادواره شهید حجت‌الاسلام اندرزگو در فرهنگسرای خانواده برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای وحدت به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی با حضور ۲۰۰ تن از خانواده شهدا به همت اداره امور ایثارگران منطقه ۶ و همکاری فرهنگسرای خانواده روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه برگزار شد.

یادواره شهید حجت‌الاسلام اندرزگو در فرهنگسرای خانواده برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این مراسم با حضور خانواده معظم شهدا به اجرای برنامه های فرهنگی از جمله تواشیح، روایت‌گری، شعرخوانی و سخنرانی در مقام شهدا اختصاص داشت.

در حاشیه برگزاری این یادواره سید مرتضی روحانی شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم‌های یادبود و تجلیل از خانواده‌های شهدا گفت: برگزاری این یادواره‌ها تنها به یادآوری ماضی ختم نمی‌شود، بلکه یک واقعیت زنده است که باید در زندگی روزمره‌مان جریان داشته باشد. روحیه ایثار و فداکاری باید در جامعه ما نهادینه شود.

محمدحسين پناهی رییس اداره امور ایثارگران منطقه با تشریح جزئیات برنامه خاطرنشان کرد: این یادواره به مناسبت ایام هفته وحدت و با مشارکت بنیاد شهید مناطق ۶ و ۷ تهران بزرگ برگزار شد؛ اجرای گروه سرود آدینه، برنامه های شاد و خاطره گویی مهدی اندرزگو فرزند شهید بزرگوار از جمله بخش های مهم این مراسم بود.

در ادامه برنامه کیانی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این یادواره، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در میان شهروندان است.

وی همچنین به اهمیت وحدت و همبستگی میان مردم اشاره کرد و گفت: شهدای ما با از جان گذشتگی خود، درس‌هایی از اتحاد و همراهی به ما آموختند که امروز بیشتر از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم. 

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در ادامه به روایتگری و خاطره گویی از حال و هوای دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و تاکید همواره در کنار خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهد بود و برنامه‌های مشابهی را در راستای ارج نهادن به این عزیزان در آینده نیز برگزار می شود. 

در این مراسم رضایی مدیر کل امور ایثارگران بنیاد شهید از میهمانان ویژه این مراسم بود که درپایان مراسم از خانواده های شهدای گرانقدر حاضر در برنامه تقدیر به عمل آورد.

حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو از مبارزان فعال نهضت امام خمینی در ۲ شهریور ۱۳۵۷ توسط عوامل ساواک در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده است.

نظر شما