جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۴
کد خبر: ۱۴۱۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

نمایشگاه نقاشی روز جهانی صلح از نگاه کودکان و نوجوانان ایران و افغانستان

همزمان با روز جهانی صلح بیست و پنجمین نمایشگاه نقاشی «صلح جهانی، شایسته همه کودکان» روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۶ با مشارکت فرهنگسرای خانواده در کاخ گلستان برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی روز جهانی صلح از نگاه کودکان  و نوجوانان ایران و افغانستانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با روز جهانی صلح بیست و پنجمین نمایشگاه نقاشی «صلح جهانی، شایسته همه کودکان» با موضوع امنیت در خانواده، آزادی در خانواده و حق ابراز عقیده  روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۶ با مشارکت فرهنگسرای خانواده و انجمن حمایت از حقوق کودکان در کاخ گلستان افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه سالانه گروهی شامل ۴۵ اثر از ۴۵ هنرآموز لیلا کعبی (پایه‌گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان‌نامه حقوق کودک) است که با همکاری خانه‌های کودک شوش و ناصرخسرو و فرهنگسرای خانواده وارد بیست و پنجمین سال خود می‌شود. همچنین موضوع آثار به نمایش گذاشته شده انتزاعی بر روی بوم در ابعاد ۵۰ در ۷۰ با تکنیک گواش است و هنرآموزان شامل سه گروه  ۵ تا ۷ سال، ۸ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال هستند.  

همچنین در بخش دیگری از برگزاری این نمایشگاه در مجاورت کاخ شمس‌العماره، گروه موسیقی خورشید به سرپرستی سپیده بیگلری ضمن نواختن قطعاتی دلنشین در باب صلح برای نخستین بار نوازندگان و هم‌خوان‌ها  قطعه‌ صدای زنگ صلح را اجرا می‌کنند.  

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار می‌توانند ۳۰ و ۳۱ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به کاخ گلستان، موزه مردم‌شناسی کاخ ابیض مراجعه کنند.  

نظر شما