جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
به میزبانی پردیس تئاتر تهران طی ۴ روز برگزار می‌شود

آغاز بازبینی بخش لبخند جشنواره تئاتر استان تهران

پردیس تئاتر تهران طی ۴ روز از ۲۸ شهریور ماه ، میزبان بازبینی بخش «لبخند» بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شد. هیات انتخاب این بخش از جشنواره را، علی عطایی‎، فرزان دلفانی و حسین ربیعی بر عهده دارند.

آغاز بازبینی بخش لبخند جشنواره تئاتر استان تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، بازبینی بخش لبخند بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۲۸ شهریور طی چهار روز در پردیس تئاتر تهران انجام می‌شود.

 امیرحسین شفیعی دبیر این رویداد هنری، طی احکامی جداگانه علی عطایی، فرزان دلفانی و حسین ربیعی را به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش لبخند این رویداد منصوب کرد. هیئت انتخاب پس از بررسی آثار، نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئاتر استان تهران را معرفی می‌کنند.

علی عطایی پیرکوه، عطایی پیرکوه از سال ۱۳۷۴ در عرصه تئاتر فعال بوده و به عنوان تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر شناخته می‌شود. او دارای کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است. او همچنین به عنوان مدیر فرهنگی‌هنری و هنرمند تئاتر در بخش‌های مختلف هنری فعال بوده است.

فرزان دلفانی متولد ۱۳۶۳ و دارای مدرک ارشناس ارشد بازیگری است. فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۹ در زمینه‌های عکاسی، بازیگری و کارگردانی تئاتر، تدوین، تصویر برداری و ... آغاز کرده‌است. دلفانی بازی در نمایش‌های سقوط بر روی زانو، صدای سیمره، پلاک و... را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. او در جشنواره‌های متعدد استانی، منطقه‌ای و ملی به عنوان داور حضور داشته‌است. 

حسین ربیعی، متولد ۱۳۴۸ در شهرری، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی و به عنوان نمایشنامه‌نویس، بازیگر، مدرس، و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان شناخته می‌شود. ربیعی همچنین گوینده رادیو است و رتبه نخست خیمه‌شب‌بازی ایران را در کارنامه دارد است. وی در طول سال‌ها، مسئولیت‌های متعددی را بر عهده داشته که از جمله می‌توان به او همچنین دبیر اولین جشنواره تئاتر ری در سال‌های ۸۲ و ۸۳ بوده و در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف شرکت داشته است.

بخش لبخند بیست و نهمین جشنواره تئاتر تهران ویژه نمایش‌های شادی‌آور با دبیری علی طربی؛ برگزار می‌شود.

موضوع ویژۀ جشنواره: جوانی جمعیت و فرزندآوری

سایر اولویت‌های موضوعی: ۱. استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، ۲. عفاف و حجاب، ۳. تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ۴. تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، ۵. موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، ۶. معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، ۷. جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، ۸. آسیبهای اجتماعی، ۹. ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و ۱۰. جهش تولید با مشارکت مردم.

بخشهای جشنواره

۱. مسابقه تئاتر استان تهران
۲. ایثار
۳. نهال (ویژۀ آموزشگاههای هنرهای نمایشی شهرستانهای استان تهران)
۴. تئاتر خیابانی
۵. لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)
۶. تئاتر کودک و نوجوان
۷. نمایشنامه‌نویسی
۸. کارگاه‌های آموزشی
 تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.



نظر شما