شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۴۲۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

نمایش و نقد فیلم «درباره‌ اشمیت» در فرهنگسرای اندیشه

فیلم سینمایی «درباره‌ اشمیت» به کارگردانی الکساندر پین، در باشگاه «سینما اندیشه» فرهنگسرای اندیشه به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود.

سینما اندیشه، میزبان «درباره‌ اشمیت» خواهد بودبه‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فیلم سینمایی «درباره‌ اشمیت» به کارگردانی الکساندر پین، دوشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۷ در باشگاه «سینما اندیشه» فرهنگسرای اندیشه به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام در سال ۲۰۰۲ تولید شده که بر پایه‌ برداشتی آزاد از رمانی به قلم لوئیس بیگلی (۱۹۹۶) است و جک نیکلسون بازیگر نقش اصلی آن بوده است.

پِین کارگردان این فیلم به‌ خاطر نگاه طنزآمیز به جامعه‌ معاصر آمریکا مشهور است که برنده‌ دو جایزه‌ اسکار، دو جایزه‌ گلدن گلوب و یک جایزه‌ بفتا شده‌ است و فیلم «درباره‌ اشمیت» یکی از بهترین آثار اوست.این فیلم توانست جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد (جک نیکلسون) را در شصتمین جشنواره گلدن گلوب کسب کند.

بررسی پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری رابطه‌ پدر و فرزندی، تنهایی و بازنشستگی از مضامین این فیلم است که پس از نمایش، با حضور ونداد الوندی‌پور منتقد سینما، مهدی سلطانی گرد فرامرزی جامعه شناس و فیلم‌پژوه و محسن سلیمانی فاخر نویسنده و منتقد سینما نقد و بررسی می‌شود.

حضور برای سینمادوستان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای شرکت در نشست می‌توانند به‌ نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

نظر شما