دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۱۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
در کتابخانه هفت‌چنار عنوان شد

پیاده‌سازی اهداف بر روی کاغذ مسیر دسترسی به آن را کوتاه‌تر می‌کند

بیست و نهمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با عنوان «هدف امسالت چیه» روز یکشنبه ۱۵ مهرماه با حضور زهرا گرجی کارشناس و تسهیلگر حوزه نوجوانان در کتابخانه هفت‌چنار منطقه ۱۰ برگزار شد.

پیاده سازی اهداف بر روی کاغذ، مسیر دسترسی به آن را کوتاه تر می کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بیست و نهمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با عنوان «هدف امسالت چیه» روز یکشنبه ۱۵ مهرماه با حضور زهرا گرجی کارشناس و تسهیلگر حوزه نوجوانان در کتابخانه هفت‌چنار منطقه ۱۰ برگزار شد.

زهرا گرجی در این نشست گفت: هر از چند گاهی، هر کس برای شروع راهی که به موفقیت می‌انجامد، سختی‌هایی را تجربه می‌کند. هر کدام از ما نقاط قوت منحصر به فردی داریم که کمک‌حالمان هستند و همچنین با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که راهمان را کند می‌کنند. هدف‌گذاری به ما کمک می‌کند تا نقاط قوت را از ضعف تشخیص دهیم و برنامه‌هایی واقع‌گرایانه برای بهبود زندگیمان طراحی کنیم.

وی به مشخصاتی برای تعیین دورنما و هدف برای رسیدن به اهداف اشاره کرده و گفت: اهداف ما باید قابل تصور باشند، قابل باور باشند، دست‌یافتنی باشند، قابل کنترل باشند، قابل اندازه‌گیری باشند، دوست‌داشتنی باشند و به شما کمک کنند که رشد کنید.

کارشناس برنامه افزود: بعد از اینکه شما اهداف خود را تشخیص دادید، وقت آن است که درباره یک برنامه عملی صحبت کنید. یک برنامه عملی خوب به شما کمک خواهد کرد تا تمام قدم‌های لازم برای رسیدن به اهدافتان را بشناسید. همچنین شما را برای رویارویی با مشکلاتی که ممکن است در این راه با آنها مواجه شود، آماده می‌کند.

وی گفت: برای موفقیت در طول مسیر باید سوال‌هایی از خود بپرسید. چه کار‌هایی برای رسیدن به اهداف نیاز هستند، چه کسی این کار‌ها را انجام خواهد داد، این کار‌ها چه زمانی انجام خواهند شد، منابعی که برای حمایت از این کار‌ها لازم هستند شامل چه مواردی می‌شود و افرادی که باید با شما درباره اهدافتان با آنها صحبت کند از چه کسانی تشکیل شده است.

گرجی در  پایان افزود: ما پس از هر موفقیت نیاز به تشویق و حمایت از جانب خودمان داریم. همه ما می‌خواهیم بدانیم که موفقیت‌هایمان شایان توجه هستند و بر روی رشد فردی ما تاثیر دارند. به حساب آوردن تلاش‌های کوچک و بزرگ باعث انگیزه دادن، لذت‌بخش‌تر کردن مسیر و تاثیر بر روند هدف‌گذاری می‌شود. جشن گرفتن یک راه خوب برای شماست تا از مسیرتان لذت ببرید.

کتابخانه هفت‌چنار در خیابان بریانک، خیابان دعوتی، خیابان حسام‌الدین، کوچه محقق، بوستان ناظمی واقع شده و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های این مرکز می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۷۸۷۷۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما