جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۲۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
باقری خبر داد

ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک در پایتخت

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و یکمین «قرار خدمت» شهرداری در مسجد حسین شهید(ع) محله مجیدیه شمالی منطقه ۴ تهران حضور یافت.

ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک در پایتختبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پنجشنبه ۱۹ مهرماه در ویژه‌برنامه «قرار خدمت» شهرداری تهران در مسجد حسین‌ شهید(ع) محله مجیدیه شمالی منطقه ۴ تهران حضور یافت.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: امیدواریم این گفت‌وگو با مردم سبب خیر شود و بتوانیم به تک‌تک شهروندان خدمات ارزنده‌ای ارائه کنیم. «قرار خدمت» عنوان برنامه‌ای است که هر پنجشنبه در یکی از مناطق تهران برگزار می‌شود و شهردار تهران به همراه معاونان و مدیران به مسائل مردم در آن منطقه رسیدگی می‌کنند. 

وی ادامه داد: این برنامه از صبح پنجشنبه به شکل میدانی در نواحی مختلف منطقه آغاز می‌شود و با دیدار با مردم پس از نماز مغرب و عشا در مساجد منطقه به پایان می‌رسد. درخواست‌های شهروندان که در این جلسات مطرح می‌کنند، به شکل مستقیم به آقای دکتر زاکانی و معاونت‌های مربوطه در شهرداری تهران منتقل می‌شود.

باقری با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری در سه سال اخیر فعالیت‌ها در چهار دسته طبقه‌بندی شده، عنوان کرد: شهرداری تهران در این دوره چهار دسته فعالیت در حوزه «تحولات سخت‌افزاری و زیرساخت‌های فیزیکی شهر»، «تحولات روحی در شهروندان»، «تحولات داخلی شهرداری تهران و بهبود فضای آن در جهت خدمت» و «هوشمندسازی و پیشبرد فناوری در مدیریت شهری» را در دستور کار خود دارد. 

وی اضافه کرد: شهر تهران انبوهی از بزرگراه‌ها را دارد، ولی با مشکلاتی مانند ترافیک و اتلاف منابع روبه‌رو هستیم. بنابراین شهرداری تصمیم گرفت با احداث  تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شبکه دسترسی‌ها در مسیرهای اصلی یکی از اصلی ترین پروژه هایش را رقم بزند تا وقت و انرژی کمتری از مردم هدر شود.مشکل دیگر، آلایندگی خودروهاست و حمایت از تبدیل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به خودروهای برقی، از اقدامات شهرداری تهران در این حوزه بوده است. همچنین گسترش روزافزون متروی تهران با این هدف صورت می‌گیرد. 

باقری تامین مایحتاج روزانه شهروندان از طریق میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند، توسعه فضاهای ورزشی برای شهروندان و بهبود بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری را برخی اقدامات مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان دانست. 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: ما ۳۴ فرهنگسرا و چندین مرکز فرهنگی شامل کتابخانه، سالن سینما، نگارخانه، موزه و... در شهر تهران داریم و باید تلاش کنیم شرایط استفاده از خدمات این مراکز برای مردم تسهیل شود. حدود نیم میلیون نفر در طول سال از دوره‌های آموزشی مراکز سازمان فرهنگی هنری استفاده می‌کنند و این ظرفیت بزرگی است. 

وی افزود: بسیاری از کتابخانه‌های شهر تهران صرفا به سالن مطالعه برای دانش‌آموزان کنکوری محدود شده بود و منابع کتابخانه‌ای بی‌استفاده مانده بود، به همین دلیل به سمت ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک رفتیم تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌آیند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند. توجه به نسل کودک و نوجوان اولویت اصلی سازمان فرهنگی هنری است، چرا که اینها آینده کشور را رقم خواهند زد. 

باقری با اشاره به اجرای موفق طرح «من شهردارم» عنوان کرد: این طرح با جمع‌آوری پیشنهادهای شهروندان درباره مسائل و مشکلات محل سکونتشان در دو سال پیاپی برگزار شد و امسال سومین دوره آن در حال برگزاری است. در نتیجه مشارکت مردم در این طرح، نظام برنامه‌ریزی مدیریت شهری بر این اساس پایه‌ریزی می‌شود و در پروژه‌های در حال اجرا، نظرات شهروندان را در اولویت قرار می‌دهیم. 

در ادامه این مراسم، شهروندان به دو صورت مکتوب و شفاهی نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود درباره مدیریت شهری را به رییس سازمان فرهنگی هنری ارائه کردند و مقرر شد این درخواست‌ها تا حصول نتیجه از طریق معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه پیگیری شود.

نظر شما