کد خبر: ۱۴۵۰۹۴

قصه‌هایی برآمده از سفر به اعماق دوستی‌ها/ پنجمین اجتماع «ایران آینده» در باغ کتاب تهران

پنجمین اجتماع مسابقه رویاپردازی نوجوانان تهرانی با موضوع تصویری از ایران آینده به عنوان قله علم و اخلاق با عنوان «سفر به اعماق دوستی‌ها» در صحن اصلی باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با حضور نوجوانان منتخب مناطق مختلف شهر تهران، روز پنجشنبه  ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در باغ کتاب تهران برگزار شد.

نوجوانان در این مسابقه، روایت‌های داستانی خود را با محور محتوایی «سفر به اعماق دوستی‌ها» خلق کردند و در چالشی هیجان‌انگیز به رقابت پرداختند.
در این گردهمایی ۱۱۰ نوجوان شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف و با هدایت مربیان حوزه نویسندگی و هوش مصنوعی، با رویاپردازی و با استفاده از ابزار مولد تصویر هوش مصنوعی، رویای ذهنی خود را به تصویری عینی تبدیل کرده و برای تصویری که تولید کردند، داستان نوشتند.

هوش مصنوعی و ایده‌پردازی
خدیجه مهدی‌پور مدیر فرهنگسرای عطار نیشابوری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۰ درباره استفاده از هوش مصنوعی و رویاپردازی برای داستان نویسی خطاب به نوجوانان حاضر در این رویداد بیان کرد: موضوع این برنامه «سفر به اعماق دوستی‌ها» است و داوری امروز بر ایده و پیرنگ شما متمرکز شده است. شما پیرنگ و ایده تان را به هوش مصنوعی می‌دهید و عکسی را به شما ارائه می‌دهد و در مرحله بعد شما عکس را تبدیل به داستان می‌کنید. بیشترین امتیاز به ایده تعلق می‌گیرد و بعد به عکس و داستان.

او اضافه کرد: تصور کنید که تصمیم دارید به خارج از کشور سفر کنید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید و چه چیزی را از کشورتان به‌عنوان دستاورد فرهنگی و هنری به آن کشور می‌برید و چه چیزی را از آن کشور به ایران می‌آوردید؟ الزاما فقط تکنولوژی و علم نیست بلکه در حوزه فرهنگ، ورزش، معماری و... هم می‌توانید انتخاب کنید.

معرفی برگزیدگان
بعد از برگزاری رقابت، تیم داوری به بررسی آثار پرداختند و برندگان را اعلام کردند. در بخش اول داوری، پنج برگزیده بدون ترتیب چنین معرفی شدند: مهلا جهان‌آرا، محمدسام جمشیدی، مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف. در بخش دوم داروی منتخبین توسط نوجوانان شرکت‌کننده انتخاب شدند که به ترتیب عبارتند از: مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف.  

بازی مکمل رقابت
در حاشیه این مراسم، نوجوانان حاضر سرگرم بازی فکری جنگا یا برج هیجانی، شدند.

در بازی جنگا یا برج هیجانی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به‌طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.
در انتهای رویداد شرکت‌کنندگان با داوران عکس دسته‌جمعی گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار
«روز کوری»؛ روایتی از شهری که خودش چشم‌هایش را بست
چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری «صد دانه یاقوت» در فرهنگسرای اشراق
مسعود رشیدی کارگردان سینما درگذشت
کتاب شگردِ رسانه‌ای در فرهنگسرا‌ی رسانه رونمایی می‌شود
«زندگی شیرین بدون قند اضافه» در فرهنگسرای سلامت
کنگره بین‌المللی شعر «نبی رحمت» برگزار می‌شود
صفحه اول روزنامه ها- یکشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۴
کودکان نقاش با «قصه‌های بی‌کلام» به موزه موسیقی می‌روند
هفتاد و هشتمین نشست دورهمی بچه‌کتابخون‌ها با عنوان «گیر سه‌پیچ به نویسنده‌ها»
اجرای نمایش «آفِلین» در فرهنگسرای ولاء
سنتور کودک رونمایی شد؛ شرح یک تجربه با عشق
نمایش و نقد فیلم «بندباز» در فرهنگسرای ارسباران
چالش بی‌تفاوتی کارمندان فرهنگی به سینما به عنوان یک رسانه تأثیرگذار- محمد فرج‌زاده
داوران بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر «شهر» معرفی شدند
بانوان و ساز دف در دهه‌های اخیر- محسن سپهرپور
سومین محفل ادبی مهر در خانه‌موزه‌ دکتر علی شریعتی
شهر روی پرده؛ نهمین جشنواره فیلم شهر با محوریت فیلمنامه‌های شهری آغاز می‌شود
انتشار فراخوان چهل و چهارمین جشنواره فیلم فجر در ۶ بخش
اعلام اسامی آثار مستند نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر
معرفی داوران بخش فیلم‌های کوتاه داستانی جشنواره فیلم شهر
صفحه اول روزنامه ها- شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۴
سینمای ایران از سایکودرام می‌ترسد؛ «لاک‌پشت» خلاف جریان است
کارگاه تخصصی آموزش شعر کودک و نوجوان در باغ کتاب برگزار می‌شود
رویداد دانش‌آموزی «لوکیشن ۲» در فرهنگسرای ولاء
گروه موسیقی «سپهر آذر» و «ضرب‌آهنگ رسا» در شب موسیقی ارسباران