کد خبر: ۱۴۵۰۹۴

قصه‌هایی برآمده از سفر به اعماق دوستی‌ها/ پنجمین اجتماع «ایران آینده» در باغ کتاب تهران

پنجمین اجتماع مسابقه رویاپردازی نوجوانان تهرانی با موضوع تصویری از ایران آینده به عنوان قله علم و اخلاق با عنوان «سفر به اعماق دوستی‌ها» در صحن اصلی باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با حضور نوجوانان منتخب مناطق مختلف شهر تهران، روز پنجشنبه  ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در باغ کتاب تهران برگزار شد.

نوجوانان در این مسابقه، روایت‌های داستانی خود را با محور محتوایی «سفر به اعماق دوستی‌ها» خلق کردند و در چالشی هیجان‌انگیز به رقابت پرداختند.
در این گردهمایی ۱۱۰ نوجوان شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف و با هدایت مربیان حوزه نویسندگی و هوش مصنوعی، با رویاپردازی و با استفاده از ابزار مولد تصویر هوش مصنوعی، رویای ذهنی خود را به تصویری عینی تبدیل کرده و برای تصویری که تولید کردند، داستان نوشتند.

هوش مصنوعی و ایده‌پردازی
خدیجه مهدی‌پور مدیر فرهنگسرای عطار نیشابوری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۰ درباره استفاده از هوش مصنوعی و رویاپردازی برای داستان نویسی خطاب به نوجوانان حاضر در این رویداد بیان کرد: موضوع این برنامه «سفر به اعماق دوستی‌ها» است و داوری امروز بر ایده و پیرنگ شما متمرکز شده است. شما پیرنگ و ایده تان را به هوش مصنوعی می‌دهید و عکسی را به شما ارائه می‌دهد و در مرحله بعد شما عکس را تبدیل به داستان می‌کنید. بیشترین امتیاز به ایده تعلق می‌گیرد و بعد به عکس و داستان.

او اضافه کرد: تصور کنید که تصمیم دارید به خارج از کشور سفر کنید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید و چه چیزی را از کشورتان به‌عنوان دستاورد فرهنگی و هنری به آن کشور می‌برید و چه چیزی را از آن کشور به ایران می‌آوردید؟ الزاما فقط تکنولوژی و علم نیست بلکه در حوزه فرهنگ، ورزش، معماری و... هم می‌توانید انتخاب کنید.

معرفی برگزیدگان
بعد از برگزاری رقابت، تیم داوری به بررسی آثار پرداختند و برندگان را اعلام کردند. در بخش اول داوری، پنج برگزیده بدون ترتیب چنین معرفی شدند: مهلا جهان‌آرا، محمدسام جمشیدی، مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف. در بخش دوم داروی منتخبین توسط نوجوانان شرکت‌کننده انتخاب شدند که به ترتیب عبارتند از: مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف.  

بازی مکمل رقابت
در حاشیه این مراسم، نوجوانان حاضر سرگرم بازی فکری جنگا یا برج هیجانی، شدند.

در بازی جنگا یا برج هیجانی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به‌طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.
در انتهای رویداد شرکت‌کنندگان با داوران عکس دسته‌جمعی گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار
صفحه اول روزنامه‌ها- سه‌شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۴
کارگاه آموزشی دیابت و راه پیشگیری و درمان آن
سومین جلسه شورای مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری برگزار شد
سینما می‌تواند برای همه پناه باشد/ «سینما متروپل» در کل کشور ۱۸ سانس دارد
نمایش «پای پنهان لک لک» در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود
هفتاد و چهارمین نشست دورهمی بچه‌کتابخون‌ها با عنوان «با آتش می‌رقصند»
نمایشگاه بین‌المللی کارتون «محیط زیست ۲» در خانه کاریکاتور ایران
ثبت نام کارگاه داستان‌نویسی فرهنگسرای خانواده آغاز شد
اکران و نقد «تابستانی که برف آمد» در سینما اندیشه
صفحه اول روزنامه‌ها- دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴
شصت و پنجمین نشست کانون عکاسی شفق با محوریت نقد عکس‌های خیابانی تهران
«طعم اصالت»؛ جشنی برای مزه کردن فرهنگ تهرانی در فرهنگسرای امید
«عملیات نجات مادربزرگ»؛ داستانی به مناسبت روز جهانی سالمندان
یادمان بهمن رجبی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود
نمایشگاه انفرادی نقاشی «رنگ‌های پاییزی» در نگارخانه کلک خیال گشایش یافت
آب و رنگ معماری ایرانی در نمایشگاه گروهی نقاشی نگارخانه آفرینش نور
حافظ‌خوانی در محفل ادبی «قافیه‌گردی» کتابخانه هنر
بازی‌واره‌ی تعاملی و تاریخی «باتا» آغاز به‌کار کرد
محمد کاسبی درگذشت
یادمانی از ظلم پهلوی و استقامت ملت؛ رونمایی از محل بازداشت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران پهلوی
صفحه اول روزنامه‌ها- یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۴
فراخوان نخستین جایزه ملی سنتورنوازی پایور منتشر شد
«موزیکالیته» در راه پردیس تئاتر تهران
دومین کارگاه مهارت‌افزایی خانواده در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود
گزارش آماری مخاطبان تماشاخانه ایران‌شهر اعلام شد