کد خبر: ۱۴۵۰۹۴

قصه‌هایی برآمده از سفر به اعماق دوستی‌ها/ پنجمین اجتماع «ایران آینده» در باغ کتاب تهران

پنجمین اجتماع مسابقه رویاپردازی نوجوانان تهرانی با موضوع تصویری از ایران آینده به عنوان قله علم و اخلاق با عنوان «سفر به اعماق دوستی‌ها» در صحن اصلی باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با حضور نوجوانان منتخب مناطق مختلف شهر تهران، روز پنجشنبه  ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در باغ کتاب تهران برگزار شد.

نوجوانان در این مسابقه، روایت‌های داستانی خود را با محور محتوایی «سفر به اعماق دوستی‌ها» خلق کردند و در چالشی هیجان‌انگیز به رقابت پرداختند.
در این گردهمایی ۱۱۰ نوجوان شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف و با هدایت مربیان حوزه نویسندگی و هوش مصنوعی، با رویاپردازی و با استفاده از ابزار مولد تصویر هوش مصنوعی، رویای ذهنی خود را به تصویری عینی تبدیل کرده و برای تصویری که تولید کردند، داستان نوشتند.

هوش مصنوعی و ایده‌پردازی
خدیجه مهدی‌پور مدیر فرهنگسرای عطار نیشابوری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۰ درباره استفاده از هوش مصنوعی و رویاپردازی برای داستان نویسی خطاب به نوجوانان حاضر در این رویداد بیان کرد: موضوع این برنامه «سفر به اعماق دوستی‌ها» است و داوری امروز بر ایده و پیرنگ شما متمرکز شده است. شما پیرنگ و ایده تان را به هوش مصنوعی می‌دهید و عکسی را به شما ارائه می‌دهد و در مرحله بعد شما عکس را تبدیل به داستان می‌کنید. بیشترین امتیاز به ایده تعلق می‌گیرد و بعد به عکس و داستان.

او اضافه کرد: تصور کنید که تصمیم دارید به خارج از کشور سفر کنید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید و چه چیزی را از کشورتان به‌عنوان دستاورد فرهنگی و هنری به آن کشور می‌برید و چه چیزی را از آن کشور به ایران می‌آوردید؟ الزاما فقط تکنولوژی و علم نیست بلکه در حوزه فرهنگ، ورزش، معماری و... هم می‌توانید انتخاب کنید.

معرفی برگزیدگان
بعد از برگزاری رقابت، تیم داوری به بررسی آثار پرداختند و برندگان را اعلام کردند. در بخش اول داوری، پنج برگزیده بدون ترتیب چنین معرفی شدند: مهلا جهان‌آرا، محمدسام جمشیدی، مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف. در بخش دوم داروی منتخبین توسط نوجوانان شرکت‌کننده انتخاب شدند که به ترتیب عبارتند از: مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف.  

بازی مکمل رقابت
در حاشیه این مراسم، نوجوانان حاضر سرگرم بازی فکری جنگا یا برج هیجانی، شدند.

در بازی جنگا یا برج هیجانی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به‌طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.
در انتهای رویداد شرکت‌کنندگان با داوران عکس دسته‌جمعی گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار
برگزاری یادمان قورچیان ؛ نوازنده و هنرمندی که درک عمیقی از دنیا و هنر داشت
فراخوان جشنواره داستان و ناداستان «روایت پیروزی»
نگاهی به موسیقی «فردیرک دیلیوس» در فرهنگسرای ارسباران
نکوداشت عباس خامه‌یار در فرهنگسرای رسانه با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی و سیاسی
صفحه اول روزنامه ها- چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۴
کارگاه آموزشی رویداد ملی پادکست فارسی در فرهنگسرای ارسباران
نشست ادبی «از قلم تا قله» در فرهنگسرای سلامت
رونمایی کتاب‌های «برف کهنه» و «برف نو» در فرهنگسرای خاوران؛ روایت نوجوانان از جنگ و زندگی
رونمایی از سه اثر تازه حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در چهارمین همایش «مبانی تربیتی در مکتب نهج‌البلاغه»
اجرای رایگان نمایش «کلیله و دمنه» در تماشاخونه فردوس
پنجمین جشنواره فرهنگی هنری «بحران» برگزار می‌شود
آیین تعزیه‌خوانی «روضه مادر ۳» در فرهنگسرای سلامت
جای خرده‌روایت‌های مردمی از جنگ هشت ساله در آثار ما خالی است
پیام سرپرست سازمان فرهنگی هنری به مناسبت هفته کتاب
نشست «کتابنوش» با حضور دو نویسنده دفاع مقدس برگزار شد
ویژه‌برنامه «خانواده در پرتو عشق فاطمی» در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود
نمایش و نقد فیلم «با استعداد» در فرهنگسرای ارسباران
رونمایی از کتاب «داستان‌هایی که اکران نشد» نوشته ابوالفضل جلیلی در فرهنگسرای سرو
تجلیل از نویسندگان نوجوان در رویداد «نوجهان» همزمان با هفته کتاب
نمایشگاه گروهی «نقطه‌عطف؛ روایت هنر در قاب کتاب» برپا می‌شود
برپایی فرهنگسرای منتظر در دانشگاه تهران
کتاب‌ها از قفسه‌ها بیرون آمدند؛ رویداد «دست‌ به‌ دست» در بلوار کشاورز
رونمایی از کتاب «من بلدم بخوانم» در فرهنگسرای اشراق
نمایشگاه «فاطمه(س) برکت مکتب پیامبر(ص)» در فرهنگسرای امید
صفحه اول روزنامه‌ها- سه‌شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۴