کد خبر: ۱۴۵۰۹۴

قصه‌هایی برآمده از سفر به اعماق دوستی‌ها/ پنجمین اجتماع «ایران آینده» در باغ کتاب تهران

پنجمین اجتماع مسابقه رویاپردازی نوجوانان تهرانی با موضوع تصویری از ایران آینده به عنوان قله علم و اخلاق با عنوان «سفر به اعماق دوستی‌ها» در صحن اصلی باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با حضور نوجوانان منتخب مناطق مختلف شهر تهران، روز پنجشنبه  ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در باغ کتاب تهران برگزار شد.

نوجوانان در این مسابقه، روایت‌های داستانی خود را با محور محتوایی «سفر به اعماق دوستی‌ها» خلق کردند و در چالشی هیجان‌انگیز به رقابت پرداختند.
در این گردهمایی ۱۱۰ نوجوان شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف و با هدایت مربیان حوزه نویسندگی و هوش مصنوعی، با رویاپردازی و با استفاده از ابزار مولد تصویر هوش مصنوعی، رویای ذهنی خود را به تصویری عینی تبدیل کرده و برای تصویری که تولید کردند، داستان نوشتند.

هوش مصنوعی و ایده‌پردازی
خدیجه مهدی‌پور مدیر فرهنگسرای عطار نیشابوری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۰ درباره استفاده از هوش مصنوعی و رویاپردازی برای داستان نویسی خطاب به نوجوانان حاضر در این رویداد بیان کرد: موضوع این برنامه «سفر به اعماق دوستی‌ها» است و داوری امروز بر ایده و پیرنگ شما متمرکز شده است. شما پیرنگ و ایده تان را به هوش مصنوعی می‌دهید و عکسی را به شما ارائه می‌دهد و در مرحله بعد شما عکس را تبدیل به داستان می‌کنید. بیشترین امتیاز به ایده تعلق می‌گیرد و بعد به عکس و داستان.

او اضافه کرد: تصور کنید که تصمیم دارید به خارج از کشور سفر کنید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید و چه چیزی را از کشورتان به‌عنوان دستاورد فرهنگی و هنری به آن کشور می‌برید و چه چیزی را از آن کشور به ایران می‌آوردید؟ الزاما فقط تکنولوژی و علم نیست بلکه در حوزه فرهنگ، ورزش، معماری و... هم می‌توانید انتخاب کنید.

معرفی برگزیدگان
بعد از برگزاری رقابت، تیم داوری به بررسی آثار پرداختند و برندگان را اعلام کردند. در بخش اول داوری، پنج برگزیده بدون ترتیب چنین معرفی شدند: مهلا جهان‌آرا، محمدسام جمشیدی، مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف. در بخش دوم داروی منتخبین توسط نوجوانان شرکت‌کننده انتخاب شدند که به ترتیب عبارتند از: مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف.  

بازی مکمل رقابت
در حاشیه این مراسم، نوجوانان حاضر سرگرم بازی فکری جنگا یا برج هیجانی، شدند.

در بازی جنگا یا برج هیجانی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به‌طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.
در انتهای رویداد شرکت‌کنندگان با داوران عکس دسته‌جمعی گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار

صفحه اول روزنامه ها- پنجشنبه 12 تیر ماه 1404

مجلس شبیه‌خوانی «شبیه نور» برگزار می‌شود

دعوت فرهنگسرای اخلاق از مداحان افتخاری برای برگزاری مراسم عزاداری خانگی

عصر شعر عاشورایی «ایرانِ اباعبدالله(ع)» در فرهنگسرای رسانه

نمایش و نقد فیلم «پرواز» در فرهنگسرای ارسباران

«کارناوال» رامبد جوان از ۱۸ تیر می‌آید/ یک درام معمایی در اکران آنلاین

صفحه اول روزنامه‌ها- چهارشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۴

«اتوبوس دوست‌داشتنی» در تهران به راه افتاد

کتاب «روایت آقا» منتشر شد

اقامه عزای حسینی توسط نوجوانان در «راه نشانم بده»

ادای دین به روزهایی که مردم ایستادند و حقیقت را روایت کردند

آموزش فیلم‌سازی با موبایل ویژه نوجوانان در فرهنگسرای ارسباران

فرزند بابک بیات درگذشت

صفحه اول روزنامه‌ها- سه شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۴

دوبله فصل سوم «بازی مرکب» در نمایش خانگی

نمایش‌های تماشاخانه‌ ایران‌شهر نیم‌بها شد

کتاب‌هایی با موضوع جنگ و دفاع از وطن برای بچه‌ها

فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» منتشر شد

روایتی از زندگی شهدای جنگ ۱۲ روزه در «لاله‎‌خیز»

موکب پذیرایی خدام الحسین (ع)  فرهنگسرای سرو در خیابان حجاب

روایت‌هایی از ساختمان شیشه‌ای در «ققنوس»/ «کادر فنی» با اجرای خیابانی

چهل‌وسومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

صفحه اول روزنامه‌ها- دوشنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۴

فیلم؛ رونمایی از اولین کتیبه «ایران امام حسین(ع)»

فیلم؛ اولین کتیبه «ایران امام حسین(ع)» رونمایی شد