کد خبر: ۱۴۵۰۹۴

قصه‌هایی برآمده از سفر به اعماق دوستی‌ها/ پنجمین اجتماع «ایران آینده» در باغ کتاب تهران

پنجمین اجتماع مسابقه رویاپردازی نوجوانان تهرانی با موضوع تصویری از ایران آینده به عنوان قله علم و اخلاق با عنوان «سفر به اعماق دوستی‌ها» در صحن اصلی باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با حضور نوجوانان منتخب مناطق مختلف شهر تهران، روز پنجشنبه  ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در باغ کتاب تهران برگزار شد.

نوجوانان در این مسابقه، روایت‌های داستانی خود را با محور محتوایی «سفر به اعماق دوستی‌ها» خلق کردند و در چالشی هیجان‌انگیز به رقابت پرداختند.
در این گردهمایی ۱۱۰ نوجوان شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف و با هدایت مربیان حوزه نویسندگی و هوش مصنوعی، با رویاپردازی و با استفاده از ابزار مولد تصویر هوش مصنوعی، رویای ذهنی خود را به تصویری عینی تبدیل کرده و برای تصویری که تولید کردند، داستان نوشتند.

هوش مصنوعی و ایده‌پردازی
خدیجه مهدی‌پور مدیر فرهنگسرای عطار نیشابوری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۰ درباره استفاده از هوش مصنوعی و رویاپردازی برای داستان نویسی خطاب به نوجوانان حاضر در این رویداد بیان کرد: موضوع این برنامه «سفر به اعماق دوستی‌ها» است و داوری امروز بر ایده و پیرنگ شما متمرکز شده است. شما پیرنگ و ایده تان را به هوش مصنوعی می‌دهید و عکسی را به شما ارائه می‌دهد و در مرحله بعد شما عکس را تبدیل به داستان می‌کنید. بیشترین امتیاز به ایده تعلق می‌گیرد و بعد به عکس و داستان.

او اضافه کرد: تصور کنید که تصمیم دارید به خارج از کشور سفر کنید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید و چه چیزی را از کشورتان به‌عنوان دستاورد فرهنگی و هنری به آن کشور می‌برید و چه چیزی را از آن کشور به ایران می‌آوردید؟ الزاما فقط تکنولوژی و علم نیست بلکه در حوزه فرهنگ، ورزش، معماری و... هم می‌توانید انتخاب کنید.

معرفی برگزیدگان
بعد از برگزاری رقابت، تیم داوری به بررسی آثار پرداختند و برندگان را اعلام کردند. در بخش اول داوری، پنج برگزیده بدون ترتیب چنین معرفی شدند: مهلا جهان‌آرا، محمدسام جمشیدی، مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف. در بخش دوم داروی منتخبین توسط نوجوانان شرکت‌کننده انتخاب شدند که به ترتیب عبارتند از: مبین احمدی، مهدیسا ذاکری و کسری واصف.  

بازی مکمل رقابت
در حاشیه این مراسم، نوجوانان حاضر سرگرم بازی فکری جنگا یا برج هیجانی، شدند.

در بازی جنگا یا برج هیجانی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به‌طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.
در انتهای رویداد شرکت‌کنندگان با داوران عکس دسته‌جمعی گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار
نقد و بررسی «سه‌تار» آل احمد در عصرانه با کتاب فرهنگسرای فردوس
رونمایی کتاب «کلرمون فران» در فرهنگسرای اندیشه
عصرانه‌ی تفریحی رقابتی مادربزرگ‌ها در خانه‌فرهنگ میثاق
نیکول کیدمن با «دروغ‌های کوچک بزرگ» بازمی‌گردد
باشکوه‌ترین جشن وحدت اقوام ایرانی را دیدم
کنسرت موسیقی همنوازان «همراز» در فرهنگسرای ارسباران
امید جهان در بم درگذشت
جشنواره پاییزه «بوی ماه مهر» در فرهنگسرای اشراق
تماشاگر؛ قهرمان خاموش یا قربانی سینمای بی‌برنامه- محسن سلیمانی فاخر
جشن بزرگ «ایران عزیز» تمدید شد
نشست دورهمی و دورخوانی کتاب «بلاتکلیف» در فرهنگسرای اشراق
نمایش و نقد فیلم «بهشت» در فرهنگسرای ارسباران
«کاروان صُمود» جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شد
تمرین اتحاد اقوام در هفته وحدت با «ایران عزیز»
جشن «ایران عزیز»؛ نماد همبستگی اقوام و نشاط خانوادگی
آل‌احمد اول کنش‌گر بود بعد نویسنده/ برای ساخت مستند کمبود منابع داریم
صفحه اول روزنامه ها- شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴
هر چه داریم از اتحاد اقوام ایران است
دیدار صمیمانه سرپرست سازمان فرهنگی هنری با آنه‌محمد تاتاری در هفته وحدت
حامد همایون: چیزی دلنشین‌تر از یک همخوانی زیبا و دورهمی شاد نیست
تجلیل از خانواده شهدای جنگ ۱۲ روزه در جشن بزرگ «ایران عزیز»
ویژه‌برنامه «کارزار صمود» با حضور هنرمندان در جشن «ایران عزیز»
جشن «ایران عزیز» هر شب میزبان حدود ۳۰ هزار مخاطب است
نغمه‌سرایی اقوام ایرانی به مناسبت ایام ولادت «رحمت للعالمین»
«ایران عزیز»؛ جشن همدلی و مهر- مهرداد شفق