جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۵
کد خبر: ۶۵۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
از نغمه های رمضانی صابر خراسانی تا واگویه های دستان گویا

رقابت روزه‌داران در مسابقه دل‌نوشته‌های مهربانی

هزاران روزه دار شرکت کننده در آیین شبانه "برآستان جانان " با شرکت در مسابقه دلنوشته های مهربانی ، در حضور همشهری های خود معرفی می شوند و مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.
به گزارش شهر بهنقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، روزه داران حاضر در جشن رمضانی برآستان جانان که به مدت 17 شب در بوستان جوانمردان برگزار می شود با شرکت در مسابقه های پیامکی و مسابقه های دلنوشته با موضوع مهربانی ، با هم رقابت می کنند و با اهدای جوایزی ارزنده تقدیر می شوند.

بر اساس این گزارش شامگاه سه شنبه در هفتمین شب از اجرای "برآستان جانان"  که با حضور بیش از 4 هزار نفر در بوستان جوانمردان برگزار شد علاوه بر اجرای اجرای زنده مسابقه دلنوشته های مهربانی همراه با اعطای جوایز به برگزیدگان ، هم چنین مصطفی صابری خراسانی شاعر شناخته شده اهل بیت (ع)  تازه ترین اشعار و نغمه های آیینی و رمضانی را به روزه داران حاضر در مراسم هدیه کرد.

به گفته " مصطفی صابری" شاعر اهل خراسان و متخلص به صابرخراسانی ، هر شاعری هنگام سرودن شعر برای خودش حال و هوایی متفاوت دارد اما نکته‌ای که در مورد همه شاعران اهل بیت صدق می‌کند، عنایت ویژه‌ای است که خداوند در آن لحظه خاص به شاعر کرده تا تراوشات ذهنی خود را به رشته تحریر در آورد و این، میسر نمی‌شود مگر آن که ایمان و اعتقاد قلبی یک شاعر در تعامل با این بزرگواران قرار بگیرد و به آنان نظر ویژه شود.

صابر خراسانی که تا چند سال پیش، زندگی‌اش با چرخ خیاطی بود و تولید نخ و پارچه؛ با یک تحول درونی و معنوی و به قول خودش با عنایت خدا و لطف امام رضای عزیزش، مسیر زندگی‌اش به سمت ادبیات و شعر و کتاب رفت. وی می گوید : طبق فرموده حضرت آقا، شاعر امروز باید برای مردم عصر خودش شعر بگوید، من هم سعی کرده ام این گونه باشم.

صابر خراسانی علاوه بر سرودن اشعار مذهبی در زمینه تولید مجموعه های صوتی مذهبی نیز فعالیت می کند و آثار صوتی او با محتوای عاشورایی طرفداران زیادی دارد.

بر اساس این گزارش ، تلاوت مجلسی قرآن توسط قاری بین المللی و برنامه زنده مشاعره میان شرکت کنندگان با موضوع مهربانی توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر توانایی ، پژوهشگر حوزه و دانشگاه از جمله بخش های آغازین برنامه های شب هفتم "برآستان جانان" بود.

در این مراسم هم چنین هنرمندان ناشنوای گروه هنری " دستان گویا " به سرپرستی پوران اصدقی به اجرای نماهنگ های مذهبی پرداختند که با استقبال روزه داران روبرو شد.

ترتیل خوانی کریم توسط قاری بین المللی قرآن کریم  و دعا و مناجات ، از دیگر بخش برنامه های هفتمین شب از جشن رمضانی "برآستان جانان" بود.

گفتنی است در کنار محل برگزاری جشن معنوی "برآستان جانان" که از سوی فرهنگسرای تهران برگزار می شود هم چنین نمایشگاه شب های رمضان با غرفه های متعدد تا هفدهم ماه مبارک رمضان با برنامه ها و خدمات فرهنگی ، هنری ، دینی ، آموزشی و سرگرمی تا نیمه شب هر شب میزبان شهروندان روزه دار و کودکان و نوجوانان است.

در نمایشگاه شب های رمضان ، شهروندان می توانند هرشب به مدت سه ساعت از خدمات و برنامه های غرفه های نقاشیخط ،  کاریکاتور ، پتینه های قرآنی ، اوریگامی ، بازیهای قرآنی ، بازی و نقاشی ، پاسخگویی به سوالات شرعی و اصلاح نماز ، باشگاه ترنج ، کتاب سایه بان شهر ، شهریاران جوان ، سفره رمضان ، نمایش عروسکی ، کلبه آفرینش و فکر ، به رسم مهربانی و بلوتوث قرآنی استفاده کنند.

شهروندان تهرانی می توانند تا هفدهم ماه مبارک رمضان هرشب از ساعت 21 تا 24 با حضور در بوستان جوانمردان ایران واقع در انتهای بزرگراه حکیم غرب ، بلوار دهکده ، میدان المپیک ، خیابان صدرا از ویژه برنامه های تدارک دیده شده از سوی فرهنگسرای تهران برای جشن رمضانی برآستان جانان و نمایشگاه شب های رمضان بهره مند شوند.

نظر شما