جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۸
کد خبر: ۶۵۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
دختر 6 ساله حافظ قرآن، میهمانان برآستان جانان را شگفت زده کرد

برگزاری آیین استقبال از شب های قدر با حضور هزاران روزه دار

شامگاه جمعه هفدهم ماه رمضان هزاران شهروند روزه دار حاضر در مراسم اختتامیه برآستان جانان در بوستان جوانمردان ، با اجرای مراسم دعا و نیایش به استقبال شب های قدر رفتند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22، در هفدهمین و آخرین شب از اجرای " برآستان جانان" ، پس از تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط مجید احمدی قاری بین المللی و پخش سرود جمهوری اسلامی ، آیین ورزش های پهلوانی توسط اعضای تیم ملی ورزش های زورخانه ای برگزار شد.

در این برنامه ضمن اجرای نواهای زورخانه ای توسط مرشد ، حمیدرضا اعرابی قهرمان آسیا و مصطفایی و نوروزی قهرمانان چرخ تیز ، به اجرای حرکات دشوار ورزش پهلوانی پرداختند و با استقبال و تشویق چشمگیرشهروندان روبرو شدند.

در ادامه مراسم دختر خردسال ، ریحانه درانی به همراه پدرش حجت الاسلام والمسلمین درانی پژوهشگر حوزه و دانشگاه بر روی سن حضور پیدا کرد و با قرائت موضوعی قرآن همگی را شگفت زده کرد.

وی که 6 سال بیشتر ندارد ، آیاتی را دقیقا متناسب با پرسش های متعدد مجری برنامه ، از حفظ قرائت کرد و هزاران شهروند روزه دار را به تعجب وا داشت.

مراسم اختتامیه چهارمین دوره ویژه برنامه رمضانی برآستان جانان با اجرای بخش " حرف های فیروزه ای " ادامه یافت که در آن حجت الاسلام والمسلمین درانی در باره ویژگی های شب قدر و ویژگی های مومنین برای آمادگی در لیالی قدر سخنرانی کرد.

در ادامه مراسم محمد بابایی خواننده جوان کشورمان از آلبوم جدید خود که به زودی به بازار موسیقی خواهد آمد رونمایی و قطعاتی را متناسب با حال و هوای رمضان اجرا کرد.

هم چنین در شب پایانی ویژه برنامه رمضانی برآستان جانان غرفه بزرگ " آفرینش و اجرا " با بیش از 30 بازی فکری و خلاقانه ، طی 4 ساعت میزبان صدها کودک و نوجوان بود.

اجرای هنری "نمایش سایه با دست " توسط علی ارغنده پور ، تقدیر از برگزیرگان مسابقه حضوری دلنوشته های مهربانی با موضوع مهربانی با طبیعت  و ترتیل خوانی کریم توسط قاری بین المللی قرآن کریم  از دیگر بخش های آخرین شب از چهارمین دوره ویژه برنامه رمضانی برآستان جانان در بوستان جوانمردان بود.

گفتنی است در کنار محل برگزاری جشن معنوی "برآستان جانان" که از اول تا هفدهم ماه رمضان از سوی فرهنگسرای تهران برگزار شد ، نمایشگاه شب های رمضان با غرفه های متعدد با برنامه ها و خدمات فرهنگی ، هنری ، دینی ، آموزشی و سرگرمی تا نیمه شب میزبان شهروندان روزه دار و کودکان و نوجوانان بود.

در این نمایشگاه ، شهروندان هر شب به مدت سه ساعت از خدمات و برنامه های غرفه های نقاشیخط ،  کاریکاتور ، پتینه های قرآنی ، اوریگامی ، بازیهای قرآنی ، بازی و نقاشی ، پاسخگویی به سوالات شرعی و اصلاح نماز ، باشگاه ترنج ، کتاب سایه بان شهر ، شهریاران جوان ، سفره رمضان ، نمایش عروسکی  و بلوتوث قرآنی استفاده کردند.

طی 17 شب از اول تا هفدهم ماه رمضان ، بیش از 90 هزار شهروندان تهرانی با حضور در بوستان جوانمردان ایران واقع در انتهای بزرگراه حکیم غرب ، بلوار دهکده ، میدان المپیک ، خیابان صدرا از ویژه برنامه های تدارک دیده شده از سوی فرهنگسرای تهران برای جشن رمضانی برآستان جانان و نمایشگاه شب های رمضان بازدید کردند.
نظر شما