جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۵۷۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
در سي‌وچهارمين نشست پژوهشي هنر گالری برگ

غلامحسین اميرخاني از ولي‌اله پروانه مي‌گويد

غلامحسين اميرخاني و احسان شكراللهي در سي و چهارمين نشست پژوهشي هنر، سازمان زيباسازي شهر تهران به بررسي ابعاد هنري ولي‌اله پروانه مي‌پردازند.

به گزارش شهر، عصر امروز يكشنبه ششم مردادماه در سي‌و‌چهارمين نشست پژوهشي هنر سازمان زيباسازي كه به همت نگارخانه برگ سازمان زيباسازي شهر تهران و با همكاري نشريه تنديس برگزار مي‌شود، ابعاد هنري و شخصيتي ولي اله پروانه هنرمند خوشنويس مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.

در اين نشست غلامحسين اميرخاني و احسان شكراللهي كارنامه هنري ولي اله پروانه را بررسي خواهند كرد و همچنين در كنار اين نشست مجموعه اي از آثار، فيلم و عكس‌هاي اين هنرمند خوشنويس به نمايش در خواهد آمد.

محمد ولي اله پروانه از خوشنويسان نامدار كشور است كه تا سن سیزده سالگی در مدرسه امیر اتابک واقع در محله عرب‌ها مشغول تحصیل بودد و پس از وارد دبیرستان دارالفنون گردید. او از همان دوران طفولیت که وارد تحصیل گردید علاقه مفرطی به آموختن خط نستعلیق داشت و از همين رو سال‌ها زیردست مرحوم عبدالمجید همدانی که از شاگرد حاجی مهدی خان که یکی از شاگردان طراز اول میرزای کلهر بود مشغول فراگرفتن خط نستعلیق شد و بعد از فوت نامبردگان از روی آثار خطی عمادالکتاب به ادامه و تکمیل هنر خود پرداخته و سپس از میرزا علی‌اکبرخان کاوه نیز تعلیم خط گرفته تا خود از خوشنویسان بزرگ عصر حاضر شد.

سي و چهارمين نشست پژوهشي هنر كه به معرفي محمد ولي اله پروانه اختصاص دارد، ساعت 18 امروز يكشنبه 6 مردادماه در نگارخانه برگ برگزار مي شود و نمايشگاه آثار اين هنرمند نيز تا 16 مردادماه ادامه دارد.

ورود براي علاقمندان در اين نشست آزاد است و علاقمندان مي توانند از 6 تا 16 مردادماه از آثار اين نمايشگاه در نگارخانه برگ واقع در ميدان هروي، خيابان وفامنش، خيابان جمالي، عمارت عين الدوله ديدن كنند.

نظر شما