جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۵۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

ضرب‌العجل 10 روزه پلیس به خودروهای فاقد معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خودروهای تهران گفت: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در صورتی که تا 10 روز آینده به مراکز معاینه فنی مراجعه نکنند، پلیس طبق مقررات با آنها برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار مدیریت شهری شهر، علی رضوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس خبرداد و افزود: پلیس اکنون به مالکان این خودروها با ارسال پیامک، نسبت به انجام معاینه فنی خودروشان اخطار داده است.

وی با بیان این که نزدیک به 2200 خودرو در تهران باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، گفت: این افراد تنها 10 روز فرصت دارند تا به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه و نسبت به انجام معاینه فنی خودروشان اقدام کنند، در غیراین صورت پلیس طبق مقررات با آنها برخورد می کند.

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خودروهای تهران، اظهارداشت: دغدغه دیگری که وجود دارد، صدور برگ معاینه فنی هایی است که به واسطه دلالان و سودجویان، بدون مراجعه خودرو به مراکز توسط مراکز معاینه فنی های شهرهای اطراف تهران صادر می شود که تا کنون پلیس با بخش زیادی از سودجویان برخورد کرده است.

رضوی با اشاره به این که اکنون تمام مراکز معاینه فنی تهران به دوربین های پلاک خوان و امکانات مکانیزه مجهز شده اند،گفت: هر چه بیشتر به سمت مکانیزه کردن مراکز معاینه فنی پیش برویم ، دست سودجویان قطع خواهد شد.

وی گفت: اکنون در مراکز معاینه فنی به افراد کارت هایی داده می شود که علاوه بر داشتن عکس و اطلاعات خودرو، وضعیت انطباق خودرو با استانداردهای معاینه فنی نیز درج شده است.این درحالی ست که پیش از این تنها کارت هایی مبنی بر رد یا قبولی خودرو در تست های معاینه فنی داده می شد.

رضوی در ادامه با اشاره به شروع دور جدید سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان و عید فطر، تصریح کرد: متاسفانه علت بسیاری از سوانح رانندگی در سفرها مربوط به نقص فنی در ایمنی خودرو است. در صورتی که خودروها پیش از سفر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و از سلامت خودروی خود مطمئن شوند، به طور قطع شاهد کاهش چشم گیر تصادفات خواهیم بود.

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره معاینه فنی خودروهای سنگین گفت: در این باره نیز پلیس راهور اقدامات ویژه در نظر گرفته است و از این پس به اتوبوس هایی که برگه معاینه فنی مجاز نداشته باشند، اجازه خروج از ترمینال های مسافری داده نخواهدشد.

رضوی در مورد سرانجام تغییر قانون معاینه فنی در مجلس نیز گفت: این موضوع همچنان در کمیسیون تخصصی مجلس در حال پیگیری و بررسی است و امیدواریم به زودی قانون زمان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی از 5 سال به دو سال کاهش پیدا کند.

نظر شما