جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۶۰۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
هوا دوباره از سه شنبه گرم می شود/

پیش بینی آقای خاص هواشناسی از تداوم بارندگی‌ها و خنکی هوا

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه خنکی هوا در کل کشور تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، گفت: بارندگی در نیمه شمالی کشور که تهران را نیز در بر می‌گیرد و همچنین در نیمه جنوبی کشور، به ترتیب تا امشب و اواسط هفته جاری ادامه می‌یابد.

به گزارش شهر، محمد اصغری ، با بیان اینکه هوای خنک در استان‌های کشور تا نیمه هفته جاری پایدار خواهد بود، اظهارداشت: از سه شنبه این هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

 

کارشناس ارشد هواشناسی بیان داشت: البته این امر به این معنی نیست که گرمای هفته‌های گذشته بازهم در استان‌های کشور از جمله تهران تجربه شود.

 

وی یادآور شد: دمای هوای تهران امروز برابر 31 درجه سانتیگراد است که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای در این کلان‌شهر تا پایان هفته با 36 درجه سانتیگراد برسد.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_20726.jpeg

 

 
اصغری درباره تداوم بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور ابراز داشت: بارندگی‌ها در نیمه شمالی کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و تهران تا امشب ادامه خواهد یافت.

 

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار باشد بطوریکه با آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلاب همراه خواهد بود.

 

این کارشناس هواشناسی همچنین بیان داشت: در نیمه جنوبی کشور نیز بارش‌ها تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، خراسان جنوبی، یزد، بخش‌های جنوبی استان اصفهان را شامل می‌شود.

 

اصغری بیان داشت: در این میان نیز پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، شرق فارس، برخی نقاط در استان خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار باشد بطوریکه با آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلاب همراه خواهد بود.

 

به گفته وی، تا روز سه‌شنبه بارندگی در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان، شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان از پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

وی درباره بارندگی در تهران اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود در سطح شهر تهران نیز شاهد بارش باران باشیم که البته ناپایداری‌ها غالباً به شرق این کلان‌شهر کشیده می‌شود.

 

این کارشناس هواشناسی درباره دمای هوا خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده شاهد تداوم خنکی در کل کشور خواهیم بود اما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت.

نظر شما