جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۱
کد خبر: ۶۶۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

صداع سودابه فضایلی در پلک تهران نقد می‌شود

در چهاردهمین نشست پلک تهران و دومین جلسه از «سینما-ادبیات مدرن» با عنوان «متن الگوی ساختارهای مدرن در ادبیات /سینما»، رمان «صداع» نوشته سودابه فضایلی بررسی خواهد شد.

به گزارش شهر، در این نشست که 26 مرداد ماه ساعت 16 در تالار ناصری خانه هنرمندان برگزار می‌شود، محمدرضا اصلانی فیلمساز و شاعر، امیرعلی نجومیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، حامد هاتف دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی، شاعر و منتقد، شیوا مقانلو دانش‌آموخته سینما، مترجم و مدرس دانشگاه و غلامرضا صرّاف مترجم و منتقد، هر یک در حوزه خود بحث و گفتار خواهند داشت. محمدرضا فرهمند دانش‌آموخته تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه نیز مدیریت و برنامه‌ریزی این جلسه را بر عهده دارد.

سودابه فضایلی که از نخستین و نام‌آشناترین‌ پژوهشگران و مترجمان در حوزه نمادشناسی و اسطوره‌شناسی است، در تابستان 1390 رمان «صداع» را پس از گذشت نزدیک به 40 سال از نوشته شدنش منتشر کرد.

سودابه فضایلی متولد 1326 و دانش‌آموخته ادبيات و زبان انگليسی‌ در دانشگاه كمبريج لندن در فاصله سال‌های 1347 تا 1351، زبان و ادبيات تطبيقی در ‌سوربن پاریس در فاصله سال‌های 1351 تا 1356 و زبان پهلوي در سوربن اوت زتود در سال 1355 است.

نظر شما