جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

برنامه‌ این روزهای تماشاخانه‌ ایرانشهر

نمایش‌های «نام همه مصلوبان عیسی است»، «دش من» و «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» این روزها در تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» روز یکشنبه -20مرداد ماه- در دو نوبت 19 و 21 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی به اجرا در می‌آید.

تماشاگرانی که به صورت اینترنتی بلیت‌های این اثر نمایشی را خریداری می‌کنند، از تخفیف 25 درصدی این اثر برخوردار خواهند شد.

نمایش نام همه مصلوبان عیسی است روایتگر روزنامه نگار جوانی است که در دهه 20 به سینما روی می‌آورد و در دل التهابات این دهه، درگیر خط کشی‌های سیاسی و عشقی معصومانه‌ای می‌شود.

حبیب دهقان نسب، بهرام ابراهیمی، ناهید مسلمی، وحید نفر، علی دانایی، بهرام سروری نژاد، سام کبودوند، خیام وقار، کیوان خانبگی و مرجان شیرمحمدی بازیگران این نمایش هستند که برای نخستین بار با ایوب آقاخانی همکاری خواهند کرد.

همچنین الهام صالحی چهره‌پردازی، کیوان معتمدی نورپردازی، سیامک احصایی و لادن سیدکنعانی طراحی صحنه و لباس، هلن بهرامی و ساناز قراملکی گروه دستیار کارگردانی، ارسلان آقاخانی طراحی پوستر و بروشور و سیروس مهاجری انتخاب موسیقی این اثر را بر عهده دارند.

نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» تا 15 شهریورماه در سالن استاد ناظر زاده کرمانی روی صحنه می‌رود.

***

هشت فضای تبلیغاتی به منظور معرفی و آگاهی بخشی از آثار نمایشی که در سالنهای استاد سمندریان، استاد ناظرزاده کرمانی و استاد انتظامی به اجرا در می آیند، در محوطه بیرونی تماشاخانه ایرانشهر، تعبیه شد.

در راستای برنامه‌های اجرایی و اهداف تماشاخانه ایرانشهر که فروش آنلاین بلیط با امکان انتخاب صندلی توسط مخاطبین، تولید فیلم تئاتر، آئین افتتاح نمایش، تمرین نمایش گروه‌های حرفه‌ای با حضور دانشجویان و انتشار فصلنامه داخلی تماشاخانه ایرانشهر تحت عنوان "نمایشخانه" را نیز در بر می‌گیرد، فضاها و سازه‌های تبلیغاتی برای معرفی آثار نمایشی مختلف در محوطه بیرونی تماشاخانه ایرانشهر اختصاص داده شده است.

در حال حاضر چهار سازه تبلیغاتی تماشاخانه ایرانشهر در ابعاد 5 × 5/1 متر و دو سازه تبلیغاتی در ابعاد 80/4 × 5/1 متر و دو سازه تبلیغاتی دیگر با ابعاد 70/2 × 2 متردر بخش بیرونی این مرکز نمایشی طراحی و آماده بهره برداری است.

علاقمندان برای آگاهی بخشی و تبلیغ آثار متنوعی که از سوی سازمان های مختلف در گوشه و کنار شهر اجرا می‌شوند، می‌توانند به روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند.

******

نمایش «دش من» نوشته و کاری از ابراهیم گله‌دارزاده از مهر ماه سال جاری در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که برای نخستین بار تحولات و تغییرات ناشی از جنگ جهانی را در ایر ان از نگاه مردم عادی مورد بررسی قرار می‌دهد، از اوایل مهر ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان به اجرا در می‌آید.

نمایش «دش من» قصه چند آدم معمولی است که در بحبوحه جنگ دست به کارهای بزرگی می‌زنند.در این اثر نمایشی وحید آقاپور، مرتضی شاه کرم، سعیده آجرلی و یاسمن نصرتی به ایفای نقش می پردازند و رضا رزم طراحی صحنه نمایش را برعهده دارد.

گفتنی است، نمایش «دش من» از اول مهر تا اول آبان ماه هر شب ساعت 19 در سالن انتظامی خانه هنرمندان به اجرا در می‌آید.

***

نمایش «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» نوشته محمد چرم شیر که قرار است به کارگردانی رضا حداد از 12 مرداد ماه در سالن استاد سمندریان به اجرا در آید، ویژه دانشجویان نیم بها شد.

با حمایت شرکت استیل البرز، دانشجویان تمامی رشته ها می توانند از تخفیف 50 درصدی بلیت‌های نمایش «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» برخوردار شوند.

هر یک از دانشجویان علاقمند به تماشای این اثر، برای رزرو و خریداری بلیت این نمایش می‌توانند به آدرس www.tamashakhaneh.ir و یا نشانی www.sayehtheater.com/ticket مراجعه کنند و تنها پرداخت کننده مبلغ 100000 ریال از قیمت اصلی بلیت های این نمایش باشند.

در این نمایش که چهارمین همکاری مشترک حداد و چرمشیر است به ترتیب حروف الفبا ستاره پسیانی، ناز شادمان، پگاه طبسی نژاد، آرزو عالی، محمد رضا فرهادی، مریم نورمحمدی و فاطمه نقوی به ایفای نقش می‌پردازند و شیما میرحمیدی طراح لباس، رضا بهجت طراح نور، مهرداد متجلی عکاس، آرش صالحی مدیر تکنیک و رها شیرازی، جابر رمضانی و آرزو عالی گروه کارگردانی این نمایش هستند.

نمایش «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» از 12 مرداد ماه هر شب ساعت 21:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

نظر شما