جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
اعتراض ايران به حذف دو وزن از کشتي

پاسخ عجیب خطیب درباره مشکلات تیم ملی نوجوانان کشتی در مغولستان

رييس فدراسيون کشتي با دروغ خواندن مشکلات تیم ملی نوجوانان کشتی در مغولستان گفت: حدود 115 ميليون تومان بود اما واحد پولي مغولستان بالاتر از دلار است و همين کمي مشکل ايجاد کرد.
به گزارش شهر، رييس فدراسيون کشتي با قابل دفاع دانستن عملکردش در فدراسيون مي‌گويد نسبت به حذف دو وزن از کشتي مردان در المپيک اعتراض کرده است.


حجت‌الله خطيب با دفاع از عملکرد وزارت ورزش در دوره محمد عباسي گفت: عملکرد ما در مجموع خوب بوده است. اگر مسير ورزش کشور بعد از انقلاب را مشاهده کنيم متوجه مي‌شويم ما روندي رو به رشد در آسيا و المپيک داشته‌ايم که اين روند رو به رشد در زمان عباسي سرعت بيشتري داشته، به طوري که در بسياري از رشته‌ها جهاني شديم و در بسياري ديگر رشد بسيار زيادي داشته‌ايم، مثل واليبال، بسکتبال و... . ما بايد تلاش کنيم اين رشته‌ها را المپيکي هم بکنيم.

 او در پاسخ به سوالي مبني بر عملکردش در فدراسيون کشتي اظهار کرد: ما توفيقاتي داشته‌ايم و البته فراز و فرودهايي هم بوده است. اما هيچ گاه پنجم يا ششم نشده‌ايم. در ايران هر کس که کار کند، از او انتقاد مي‌شود و چون من هم کار مي‌کردم از من انتقاداتي مي‌شد. به طور کلي هر کس که کار مي‌کند، به او حمله مي‌شود.

رييس فدراسيون کشتي در ادامه و در پاسخ به اين سوال که چرا وضعيت نامناسبي براي نوجوانان کشور در مغولستان ايجاد شد، افزود: دروغه! دروغه! دروغه!، ما بيش از 34 هزار دلار به آن تيم پول داده بوديم. در ايران چند خانواده با اين پول مي‌توانند زندگي کنند؟ حدود 115 ميليون تومان بود اما واحد پولي مغولستان بالاتر از دلار است و همين کمي مشکل ايجاد کرد. به هر حال بايد ديد مشکل از کجاست. چرا بايد سرپرست تيم در اين باره صحبت نکند ولي مربي صحبت کند. اين مسائل کمي فرافکني است و کاش خبرنگاران در اين باره کمي هوشمندانه‌تر عمل مي‌کردند.

او در پاسخ به انتقاد خبرنگار که شما بار ديگر مي‌خواهيد توپ را در ميدان خبرنگاران بيندازيد و آن‌ها را مقصر جلوه دهيد، بار ديگر جمله قبلي‌اش را تکرار کرد و گفت: همانطور که گفتم بايد خبرنگاران هوشمندانه‌تر عمل مي‌کردند اما درباره مسابقه‌هاي جهاني بلغارستان و اينکه انتقاداتي در اين رابطه شده که چرا با يک پرواز تيم را نفرستاده‌ايم بايد بگويم آژانس‌هايي که ما بايد از آن‌ها بليت بگيريم، از ترکيه، قطر و امارات هستند و چقدر مگر هواپيماي آن‌ها جا دارد؟ ما اگر بخواهيم 30 نفر را به خارج بفرستيم بايد با پرواز داخلي اين کار را بکنيم. گروه اول را مديريت اصلي تيم شامل سرپرست، پزشک و ماساژور تشکيل دادند. کاروان دوم‌مان را ورزشکاران و مربيان و گروه سوم‌مان را هم داوران تشکيل مي‌دهند.

خطيب در پاسخ به سوال خبرنگار درباره خودکفايي و پول درآوردن فدراسيون‌ها بيان کرد: پول درآوردن به اين آساني‌ها نيست. کشور ما در حالت مقاومت اقتصادي قرار دارد و من تجربه مديريت در زمان جنگ و تحريم‌ها را داشته‌ام. در شرايط تحريم مديريت، کار بسيار دشواري است و کاش شما برويد و تخصيص بودجه را بررسي کنيد. مثلا کميته ملي المپيک براي سفر به بلغارستان و بليت آن 380 ميليون به ما پول داده و 300 ميليون هم داده‌ايم تا در آنجا صرف شود. تخصيص بودجه کار ما را سخت کرده و شرايط فعلي مديريت را دشوار مي‌کند. ما همه تلاش‌مان روي اين است که تيم‌ها را به خارج اعزام کنيم تا موقعيت‌مان در سطح جهاني حفظ شود.

او در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه به نظر مي‌رسد کميته المپيک به کشتي بيشتر پول مي‌دهد، افزود: طبيعتا کشتي ورزش اول است و بايد به آن پول بدهند.

رييس فدراسيون کشتي در پاسخ به سوالي درباره انتخابات فدراسيون گفت: صحبت درباره انتخابات قديمي شده و بهتر است آن را تکرار نکنيم. وزير جديد بايد انديشه کند و زود تصميم نگيرد. او بايد رابطه‌اش را با شوراي المپيک آسيا و IOC درست کند. سپس اساسنامه فدراسيون را اصلاح و اقدام به انتخابات کند. همه چيز بايد قدم به قدم باشد.

خطيب در پاسخ به سوال درباره حذف دو وزن کشتي از المپيک و اقدامات فدراسيون کشتي در اين رابطه، بيان کرد: متاسفانه اين تصميمي بود که IOC گرفت و من آن را در ايسنا ديدم. امروز به فيلا بابت آن شکايت کرديم. همان طور که مي‌دانيد دو وزن مردان را کم کرده‌اند و به جايش دو وزن زنان را اضافه کرده‌اند. ما اين مسئله را پيگيري مي‌کنيم چرا که حذف اين دو وزن از نگراني‌هاي ماست. 
منبع: ایسنا
نظر شما