جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۱۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شتابزده اجرا شد/

سند تحول و بودجه چالش های وزیر بعدی آموزش و پرورش

یک کارشناس آموزشی اعلام کرد: گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت کسب رای اعتماد از مجلس با دو چالش اصلی اجرای سند تحول بنیادین و بودجه مواجه است.

به گزارش شهر علیرضا تقی پور کارشناس آموزش پیرامون چالش های وزیر بعدی آموزش و پرورش گفت: یکی از چالش های وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش اجرای صحیح سند تحول بنیادین است، چرا که سند تدوین شده تحول بنیادین بسیار شتابزده در یکسال اخیر اجرا شده است و در نتیجه فضای کافی در مدارس وجود ندارد و حتی نیروی انسانی کافی به ویژه برای پایه ششم ابتدایی به خوبی تامین نشده است.

وی افزود: در صورتی که نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد شود، در گام نخست برای اجرای صحیح سند تحول بنیادین دچار چالش می‌شود. چالش دیگر گزینه پیشنهادی بودجه آموزش و پرورش است، چرا که این وزارتخانه با کسری بودجه مواجه است.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر استفاده از نیروهای توانمند تصریح کرد: نگرش عمیق به مسائل ومشکلات آموزش و پرورش باید ویژگی تمامی وزرای آموزش و پرورش باشد، چرا که این وزارتخانه قرار است نسل آینده کشور را بر مبنای هویت و فرهنگ دینی و ایرانی تربیت کند.

وی ادامه داد: در دورانی که نجفی وزیر آموزش و پرورش بود، توجه جدی به فعالیتهای پرورشی داشت و معاونت پرورشی در دوران گزینه پیشنهادی دولت یازدهم در مدارس فعال بود.

نظر شما