جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
در تذکر آیین نامه ای مطرح شد:

واکنش جلالی به نطق یک نماینده/

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پاسخ به نطق رسایی از به کار بردن عبارت مشمئز کننده به ساحت رهبر انقلاب از معظم له عذرخواهی کرد و گفت: مردم طرز تفکر شما را بر نمی تابند.
به گزارش شهر، کاظم جلالی در نشست علنی امروز (دوشنبه 21 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه ای در پاسخ اظهارات حمید رسایی نماینده مردم تهران به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: براساس این ماده 5 دقیقه اجازه پاسخگویی دارم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: رسایی صریحاً در نطق خود به نطق صبح من  اشاره کرد و گفت: کسی که در نطق خود گفته است کاسبکاران فتنه، آیا رهبری هم کاسب کار فتنه است؟

وی گفت: اولاً من از کاربرد این عبارت مشمئز کننده ایشان نسبت به ساحت رهبر و معظم انقلاب عذرخواهی می کنم و هم از محضررهبر انقلاب عذرخواهی می کنم و هم متأسفم که یک نماینده مجلس چنین عبارت مشمئز کننده ای را به ساحت رهبری وارد می کند و برای اهداف سیاسی خود حتی از معظم له اینگونه خرج می کند تا نماینده همکار خود را تضعیف کند.

جلالی تصریح کرد: خاطره ای به یاد می آورم که در ایام فتنه 88 برای سخنرانی به دانشگاه رشت دعوت شدم که هنگام بازگشت از سفر در هواپیما با فرمانده ناحیه انتظامی استان گیلان همسفر شدم که ایشان گفت برادرزاده آقای رسایی در جریان فتنه دستگیر شد که آقای رسایی پدر فرمانده نیروی انتظامی را برای آزادی برادرزاده خود در آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: فرمانده ناحیه انتظامی گیلان همچنین گفت برادر آقای رسایی مشارکتی است و در راه و ترابری پیمانکاری های بزرگ می گیرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس خطاب به رسایی تأکید کرد: برادر عزیز اگر ما نجابت می کنیم و از روزنامه رنگین9 صفحه ای شما حرف نمی زنیم، اگر از پول های چند صد میلیون تومانی که به روزنامه و کار شما کمک می شود حرف نمی زنیم به معنای این نیست که قلم و بیان تو از بقیه بهتر است.

جلالی گفت: اگر ما بخواهیم به نوع غیر اخلاقی و غیر مؤدبانه صحبت کنیم هم ادبیاتش را بلد هستیم و هم اینکه کاظم جلالی در 14 سالگی راهی جبهه شد و حال در خدمت شما اتوکشیده هستیم.

وی ادامه داد: اگر چه شما همه را پودر می کنید و با قلم و بیان و علی الظاهر اجازاتی که از نظر شرعی دارید به همه می تازید و از هر عبارتی و در هر تریبونی استفاده می کنید تا بقیه را نابود کنید.

نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: اما این کارهای شما به مصلحت جامعه نیست و امروز ما به دنبال این هستیم که با انتخابات و حماسه سیاسی شکل گرفته، اگر اندک شکافی همه در حاکمیت و میان دولت و ملت ایجاد شده است، رفع کنیم و حال چرا این شکاف را افزایش می دهید.

جلالی تصریح کرد: من در نطق صبح خود گفتم که فتنه و فتنه گر محکوم هستند اما باید مرّ کلام رهبر انقلاب توجه کنیم.

وی افزود :شما چقدر افراد را به عنوان ساکت فتنه زدید و مثلاً دکتر لاریجانی را زدید چه خدمتی به جامعه انجام شد؟

جلالی یادآور شد: چندی پیش از بزرگواری پرسیدم که نتیجه انتخابات خیلی برای شما بهتر شد که ایشان گفت نه خیلی هم بد شد و من پاسخ دادم که چون نیروهای خود را زدید و خودزنی کردید.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، تأکید کرد: وقتی در جریان اصولگرایی همه را به یک بهانه هدف حمله قرار دادید باید منتظر نتیجه ای بر خلاف خواسته خود باشید و برادر جان، تفکر شما هم در انتخابات  و هم در امور دیگر نشان داد که مردم این تفکر را بر نمی تابند./
منبع: خانه ملت
نظر شما